Wie kan me helpen, koppakking, cilinderkop vlakken...

Post hier al je vragen over de Renault 19
Plaats reactie
mike16v

Het is vrijwel zeker maar het gaat om dit onderstaande verhaal...

Koelslangen nu 2 keer gesprongen;

Vaak is het zo dat een (beginnende) lekke koppakking,of haarscheurtje in de kop compressielekkage in het koelsysteem veroorzaakt, er onstaat druk in het koelsysteem, en een dan toch al niet al te beste slang geeft dan vaak de geest. Ik zeg niet dát het zo is, maar je moet het wel even uitzoeken. Als de motor loopt, moet je voelen of de koelslangen hard worden. Verder is een compressietest mischien ook wel een goed plan.

de slangen heb ik vervangen en ze worden nu dus hard, ook tikt de motor behoorlijk.

Is er iemand die mij kan helpen met dit probleem? en wat gaat het ongeveer kosten?

Ik woon in Haarlem

Mike
rinze

mike16v schreef:Het is vrijwel zeker maar het gaat om dit onderstaande verhaal...

Koelslangen nu 2 keer gesprongen;

Vaak is het zo dat een (beginnende) lekke koppakking,of haarscheurtje in de kop compressielekkage in het koelsysteem veroorzaakt, er onstaat druk in het koelsysteem, en een dan toch al niet al te beste slang geeft dan vaak de geest. Ik zeg niet dát het zo is, maar je moet het wel even uitzoeken. Als de motor loopt, moet je voelen of de koelslangen hard worden. Verder is een compressietest mischien ook wel een goed plan.

de slangen heb ik vervangen en ze worden nu dus hard, ook tikt de motor behoorlijk.

Is er iemand die mij kan helpen met dit probleem? en wat gaat het ongeveer kosten?

Ik woon in Haarlem

Mike
Bij een autoonderdelen zaak kun je een compressie metertje kopen voor iets van 15 euro!!!
Deze schroef je in een bogie gat en je kunt je compressie meten!!!
pierre

als de koppaking lekt is dit goed te zien omdat er luchtbellen in het koelsysteem komen, je moet dus steeds weer opnieuw ontluchten, ook wordt de motor te heet.

oude waterslangen kunnen ook uit zichzelf de geest geven.

tikkende geluiden kunnen kleppen zijn of een lekje/scheurtje in het uitlaatspruitstuk of uitlaatspruitstukpakking.
-PAZ-
Über-Spammer

kop vlakken kan je vaak wel via een auto-onderdelen zaak doen, of je zou effe moeten kijken of er een revisie bedrijf in de buurt is die kunnen ie cilinderkop natuurlijk ook vlakken en evt afpersen. zie je het niet zitten op er zelf aan te beginnen????
R5GTT. Drive it like you stole it
Steven
Car: M536

Vlakken kun je doen bij Hekla in de waarderpolder (€40)
Of bij Gamo in Beverwijk (meubelboulevard) (€30)

Gewoon laten schoonmaken en kijken offie vlak is door er het minimale vanaf te laten halen.

Sleutelgarage heb je in Velsen Noord op de Andreaweg 10 (Handenarbeidcentrum) kun je voor €66 in het jaar met 2 auto's naar binnen om te sleutelen. (bijna) alle denkbare gereedschap aanwezig.

En hulp, sja op mij moet je niet teveel rekenen, maar maybe kan ik wel es een zaterdagje langskomen.
mike16v

thanks voor de tips, maar ik laat het toch maar doen... door iemand die er meer van weet dan ik.
bart_kerkvliet

Zelfde probleem gehad met mijn 16V. Koelsysteem knalde lek op zwakste punt en dat waren de bijna doorgeroeste pijpjes langs het blok aan de rechterkant.

Druk in koelsysteem, constant ontluchten --> lekke koppakking.

Heb het laten repareren en kwam met ook een nieuwe radiator en gelijk ook de distributie laten vervangen op een slordige €1500 euro uit. Nu weet ik wel zeker dat alles piekfijn inorde is. Had de auto net een maand ongeveer, kon zelfs al zijn dat de vorige eigenaar er vanaf wist.

Vergeet bij het vlakken van je kop en plaatsen van nieuwe pakking niet gelijk je drijfstanglagers mee te nemen. Kosten niet veel extra en grote kans dat je ze anders kapot rijdt.
Plaats reactie