[R19 16v] Project TMC

Vertel hier alles over je project.
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Weer wat opgemerkt,

Stationair 900 toeren,
10seconden later regelt ie zich zelf naar 1200a1300
10seconden later regelt ie zich zelf weer naar 900

Geen tps dan dan schommelt ie veel sneller!

(edit)

Bougies zijn ook alle 4 zwart!

Zo loopt ie stationair:
http://www.minddrive.nl/bagger%20lopen.avi
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Zwart betekent teveel benzine..dus probeer eens uit te zoeken waardoor hij teveel benzine krijgt, of iig een onvolledige verbranding heeft.
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Map sensor gewisseld geen effect,

Accu polen halfuur los gehad, geen effect,
omdat spruitstuk druk heel hoog is volgens xr25
dachten we uitlaat dicht omdat de motor ook vrij snel warm wordt.

Misshien 5e injector die vast staat in de open stand,
dat ie daardoor zoveel zuipt en bougies zwart zijn.

Lambda sonde deed zijn werkt niet, Nu dus wel
En inlaatspruitstuk druk is nog steeds erg hoog!

En ik heb geen rijsnelheid signaal
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Iemand een idee,

Alle sensoren werken naar behoren behalve snelheids opnemer,
En toch loopt hij niet mooi!
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Toch eens een andere ecu proberen....je moet dingen uitsluiten met dit soort zoek-storingen.

meet ook nog eens je compressie...en conrtroleer ook de timing eens van de distributie.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

TMC16v schreef: En inlaatspruitstuk druk is nog steeds erg hoog!
hoe hoog, stationair, bij warme motor?
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Menno schreef:
TMC16v schreef: En inlaatspruitstuk druk is nog steeds erg hoog!
hoe hoog, stationair, bij warme motor?
400 a 500 nog wat weet niet hoe ze dat uitdrukken mbar?
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Bart V schreef:Toch eens een andere ecu proberen....je moet dingen uitsluiten met dit soort zoek-storingen.

meet ook nog eens je compressie...en conrtroleer ook de timing eens van de distributie.
Distributie staat gewoon, Aldus me broer!
Compressie wil ik nog wel een x testen,

Was vorige x 12bar
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Weer wat uitgevonden,
Heb koudestart injector uitgeschakeld door de stekker los te halen, Maar koud blijft hij elke x zonder hort of stoor goed op gas reageren!
Menno schreef: Het wil ook nog wel eens gebeuren dat de eindtrap van die koude-start injector er uit fikt. Dat herken je wel aan de ravage in je computer.
Zou het dan zo kunnen zijn dat ie in de open stand vast staat?
Maar de stekker is eraf,

Tijd om me serieus zorgen te gaan maken

80-120 in 3 8,73 sec
80-120 in 5 26,96 !!!
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

(S)

Mischien word het eens tijd dat je een andere ecu probeerd!!
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Bart V schreef:(S)

Mischien word het eens tijd dat je een andere ecu probeerd!!
kon misschien 1 van marcel lenen chipped versie.
Marcel (Mr. Bacardi Cola)
Berichten: 3865
Lid geworden op: ma 22 okt 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Chrissie, kijk ff op het Team 19 16v forum. :)
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Die koude start injector doet een minimale tijd iets, bij arctische omstandigheden. Bij dit weer doet dat ding zowiezo nix, dus niet zo raar dat 't niet uit maakt of de stekker er aan hangt of niet.
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Menno schreef:Die koude start injector doet een minimale tijd iets, bij arctische omstandigheden. Bij dit weer doet dat ding zowiezo nix, dus niet zo raar dat 't niet uit maakt of de stekker er aan hangt of niet.
Wanhopig wordt ik ervan
Marcel (Mr. Bacardi Cola) schreef:Chrissie, kijk ff op het Team 19 16v forum. :)
Ik hoop dat het werkelijk helpt, Anders zou het betekenen dat de motor gewoon versleten is, Maar dat lijkt me niet met 1liter olie op 10.000km
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

TMC16v schreef:Map sensor gewisseld geen effect,

Accu polen halfuur los gehad, geen effect,
omdat spruitstuk druk heel hoog is volgens xr25
dachten we uitlaat dicht omdat de motor ook vrij snel warm wordt.

Misshien 5e injector die vast staat in de open stand,
dat ie daardoor zoveel zuipt en bougies zwart zijn.

Lambda sonde deed zijn werkt niet, Nu dus wel
En inlaatspruitstuk druk is nog steeds erg hoog!

En ik heb geen rijsnelheid signaal
das misschien ook een goeie :beer:
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

PtrGte schreef:
TMC16v schreef:Map sensor gewisseld geen effect,

Accu polen halfuur los gehad, geen effect,
omdat spruitstuk druk heel hoog is volgens xr25
dachten we uitlaat dicht omdat de motor ook vrij snel warm wordt.

Misshien 5e injector die vast staat in de open stand,
dat ie daardoor zoveel zuipt en bougies zwart zijn.

Lambda sonde deed zijn werkt niet, Nu dus wel
En inlaatspruitstuk druk is nog steeds erg hoog!

En ik heb geen rijsnelheid signaal
das misschien ook een goeie :beer:
Geen rijsnelheids signaal zou er nix mee te maken moeten hebben toch met acceleratie van de motor? Dan moet ik opzoek naar andere kabel denk ik.
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Bart V schreef:(S)

Mischien word het eens tijd dat je een andere ecu probeerd!!
Dit heb ik dus geprobeerd, Heb computer van Marcel geleend met menno chip erop! Maar het mocht geen verschil maken,

Als iemand nog ideeën heeft :@
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Niemand?

hij trekt nog steeds niet
80-120 in 5 +/- 25 seconden

mapsensor registreert nog steeds teveel onderdruk!
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Haal je kat er eens tussen uit, mischien zit deze dicht, en veroorzaakt hij teveel tegendruk.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

TMC16v schreef:Niemand?


mapsensor registreert nog steeds teveel onderdruk!
Wat bedoel je nou precies? Eerst vond je 't te laag, maar die waardes waren nix mis mee.

Wat voor druk meet je volgas? Als daar 't probleem zit, is 't vlot opgelost...
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Menno schreef:
TMC16v schreef:Niemand?


mapsensor registreert nog steeds teveel onderdruk!
Wat bedoel je nou precies? Eerst vond je 't te laag, maar die waardes waren nix mis mee.

Wat voor druk meet je volgas? Als daar 't probleem zit, is 't vlot opgelost...
Stationair 500mbar

Maar de kat is ook zo lek als wat, De pakking tussen kat en middenpijp is lek. Misschien dat het daar kan zitten,

Kat verstopt lijkt me niet, Als ik gas in vrij geef knalt ie lekker kat versleten zou wel kunnen.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Ok, geen enkele reden dus om aan te nemen dat de kat niet verstopt is. Dat druk-verhaal wil je niet snappen ofzo, dus dat zal ook allemaal wel. Enyhoe: veel plezier d'r mee :beer:
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Menno schreef:Ok, geen enkele reden dus om aan te nemen dat de kat niet verstopt is. Dat druk-verhaal wil je niet snappen ofzo, dus dat zal ook allemaal wel. Enyhoe: veel plezier d'r mee :beer:
Huh dat snap ik even niet,
Waar heb je druk-verhaal uitgelegd dan?
En die kat lijkt me niet verstopt voordat ik hem monteerde kon ik er nog met beetje moeite gewoon door heen kijken (600km geleden)
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Nu ik alles weer een beetje voor elkaar heb,
Dashboard alles werkend en verlichting door gelust,

Motor weer in orde lopend zit ik met een nieuw probleem wat mij vanmorgen op viel! Toen ik voor het eerst sinds weken weer een lang stuk gereden heb,

Dat als ik rem ik een soort KLOENK geluid hoor van onder de motor kap! En dat ik soms voel dat stuurt trilt en dat het dan ook zo maar opeens weer weg is.

En bij het remmen verneem ik hele stuur trillen, Maar dat zullen wel krommen schijven zijn. Heb nog setje liggen
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

kijk eens of er ergens wat los ligt. :p
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Volgens probleem dient zich aan,

brandstof lekkage via slangen van vlotter naar de brandstof pomp ( 1e modellen hadden een externe brandstof pomp)

Nu wil ik dus een dompel pomp van een later model gaan inbouwen,
En andere brandstofleidingen gaan trekken.

Wie kan me hier wat adviezen over geven?

Is het verstandig om dompel pomp te nemen of op zoek te gaan naar aftermarket brandstofpomp?

En wat voor soort brandstof leidingen valt aan te raden als je toch gaat vervangen (~)
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Er moet een andere tank onder, anders past je dompelpomp er niet in. Je huidige tank heeft 1 gat voor de vlotter, een tank met dompelpomp heeft er 2.....vul de rest zelf maar in :)
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

Bart V schreef:Er moet een andere tank onder, anders past je dompelpomp er niet in. Je huidige tank heeft 1 gat voor de vlotter, een tank met dompelpomp heeft er 2.....vul de rest zelf maar in :)
of je neemt de pomp van een williams, die zit geintegreerd met de sensor, dus in het zelfde gat. Alleen denk ik dat het antislingerschot ook onder dat ene gat zal moeten zitten, anders heb je bij bijna lege tank dat je pomp droog komt te staan in een bocht.
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

kan dus beter de huidige constructie houden en andere pomp en slangen gaan zoeken. :(

Heeft een pomp met meer opbrengst nadelige effecten op een standaard motor ( Is wel handig met uitzicht op de toekomst )
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Vandaag begonnen met bekijken van het laswerk op het achterscherm,
Dus de schuurmachine er maar op na het tegen komen van eeuwig veel plamuur kwam daar de boosdoener van het loslaten van plamuur.

Of het nou roest is slecht laswerk ik heb geen idee. Maar wat ik wel weet is dat het niet zo blijft want zo er niet uit! Verder heb ik de achterbumper verwijderd om daar het plaatwerk achter te bekijken!


[img]http://www.minddrive.nl/r1916v//Afbeelding%20425.jpg[/img]
[img]http://www.minddrive.nl/r1916v//Afbeelding%20426.jpg[/img]
[img]http://www.minddrive.nl/r1916v//Afbeelding%20427.jpg[/img]
[img]http://www.minddrive.nl/r1916v//Afbeelding%20428.jpg[/img]
[img]http://www.minddrive.nl/r1916v//Afbeelding%20429.jpg[/img]

Onder de achterbumper zag het er nog wel redelijk uit, Ga kleine plekjes bij werken. En op nieuw in de tectyl zetten spuiten onder de achterbumper vind ik beetje onzin aangezien je het niet weer gat zien.
edwin19
Berichten: 1791
Lid geworden op: za 9 aug 2003 13:16
Locatie: Veendam
Contacteer:

en wat ga je nu met die geschuurde plekken doen???
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

hee...

wanneer draait die turbo nou eens? :lol: :lol: :lol:

beter probeer je eerst je gewone 120 pk 16v eens fatsoenlijk lopend te krijgen voordat je verder gaat...

succes he!!! :D
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

edwin19 schreef:en wat ga je nu met die geschuurde plekken doen???
Ga denk ik heel / half ander achterscherm erin zetten denk ik.
PtrGte schreef:hee...

wanneer draait die turbo nou eens? :lol: :lol: :lol:

beter probeer je eerst je gewone 120 pk 16v eens fatsoenlijk lopend te krijgen voordat je verder gaat...

succes he!!! :D
Ik heb geen haast, En zoals ik al eens zei op msn! Ik doe het niet om andere mensen voor te zijn. En ik ga daar niet weer over in discussie. :smoke:
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Gister weer bezig geweest,

De Brandstoftank ziet er niet frisjes uit! Denk dat ik hem er maar compleet onderweg haal en bekijk of ik er een 2e phase onder ga zetten. Want ik ruik benzine!

Ook is de achterkant zo goed als bijna kaal kan de kofferklep een aanpassing krijgen. De Achterkant
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Vanmiddag even wat onderdelen opgezocht:

[img]http://www.minddrive.nl/r1916v/Afbeelding%20446.jpg[/img]
Motorsteun/Hangijzer die chasisbalken komt! Ga ik niet gebruiken dus is te koop voor mensen die vinden dat hun 19 teveel stata te rammelen in de motorruimte!

Verder heb ik wat lijsten gehaald die langs de A stijlen lopen in de auto! Die van mij waren door boord doordat ze er tweeters tegenaan geschroeft hadden.

Verder heb ik een ander slot en slotvanger gehaald want mijn kofferklep sloot niet netjes meer af! Dus rammelende kofferklep behoort ook te het verleden.

Verder heb ik snelheids opnemer van een JB1 bak en Snelheidsmeter paneel uit een Twingo gesloopt! De plannen daarvan kan je al wel raden.
[img]http://www.blauertacho.de/doc/renault/t ... ild-e4.jpg[/img]
Plaats reactie