De dop verwijderen om olie aan te vullen
Mijn TWINGO uit 92 heeft een kunsstof dop die verwijderd moet worden om olie toe te voegen. Deze dop heb ik er vaak afgehad maar het blijft ontzettend lastig om deze te verwijderen. Heeft iemand tips hoe deze gemakkelijker verwijderd kan worden. Hier moet toch een handigheidje voor zijn! 

Gewoon trekken aan da ding 
En als je hem deraf hebt... FF kijken of er geen "meuk" aan de binnenkant van de dop zit...
Was bij mij wel het geval (ivm koppakking) waardoor ie bijna niet meer los kwam

En als je hem deraf hebt... FF kijken of er geen "meuk" aan de binnenkant van de dop zit...
Was bij mij wel het geval (ivm koppakking) waardoor ie bijna niet meer los kwam
-
Het is helemaal geen draaidop toch?!
Je kunt hem er zo aftrekken. Zit een klein 'klikje' in als het eraf haalt of erop zet.....
Verbeter me als ik het mis heb.... Ik heb eentje uit 1994 en hoef beslist niet te draaien... Of die van mij zit nu los.....
Peter.
Je kunt hem er zo aftrekken. Zit een klein 'klikje' in als het eraf haalt of erop zet.....
Verbeter me als ik het mis heb.... Ik heb eentje uit 1994 en hoef beslist niet te draaien... Of die van mij zit nu los.....
Peter.
-
- Contacteer:
bij onze twingy moeten we hem er ook af rukken.phollegien schreef:Het is helemaal geen draaidop toch?!
Peter.
zit idd gewoon vast maar niet geschroefd en schoonmaken heeft ook niet geholpen.
-
- Contacteer:
de rand insmeren met een beetje olie?
-
Gewoon lostrekken (je sloopt echt niets) en daarna niet invetten, anders gaat ie er vervolgens veel te makkelijk weer af als ie warm wordt.
Maar goed, het zal wel lukken.
Maar goed, het zal wel lukken.
-
- Contacteer:
Zo is dat!Tino schreef:inderdaad flink er an trekken dan komt tie wel .

Megane Coupe '99 ph2[img]http://images.spritmonitor.de/342311_5.png[/img]
-
- Contacteer:
eerst nieuwe kopen dan ouwe weg gooie 
Megane Coupe '99 ph2[img]http://images.spritmonitor.de/342311_5.png[/img]