Koppeling van mn Twingo kapot?!

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
MasterMark

Sinds gisteren heb ik volgens mij last van mn koppeling, als ik hem in zn 1 t/m 5 zet, dan trilt en schokt i als een gek....hij slaat soms ook gewoon af....

weet iemand of het er aan kan liggen dat de olie op is van mn koppeling, of dat het een droge koppeling is, dus gewoon kapot.....

:@

Dank
Riël
Über-Spammer

Je koppeling heeft geen olie. Als de koppeling stuk is dan blijft ie slippen, dan maakt je motor wel toeren maar je gaat niet harder.
Ook kun je lastiger schakelen. Als de auto als je optrekt even trilt kan dit ook de koppelingsplaat zijn. Maar als je de pedaal los hebt en je rijdt gewoon moet dit weg zijn aangezien de plaat da nniet meer slipt.
Edwin16v
Contacteer:

Riël schreef:Je koppeling heeft geen olie. Als de koppeling stuk is dan blijft ie slippen, dan maakt je motor wel toeren maar je gaat niet harder.
Ook kun je lastiger schakelen. Als de auto als je optrekt even trilt kan dit ook de koppelingsplaat zijn. Maar als je de pedaal los hebt en je rijdt gewoon moet dit weg zijn aangezien de plaat da nniet meer slipt.
Dit heb ik dus :(
Als ik gas geef dan hoor je de auto volop toeren maken, maar hij gaat niet vooruit. Pas als je iets gas terugneemt begint hij te acceleren.
-PAZ-
Über-Spammer

als je dat hebt weet je gewoon zeker dat er iets mis is met de koppeling, je plaat slipt gewoon door. kan verschillende oorzaken hebben, plaat versleten drukgroep defect. olie op de plaat door een kapote keering in de bak of kruk-as keering.om te zien wat de oorzaak is en het evt te verhelpen zul je de bak uit je auto moeten halen.
R5GTT. Drive it like you stole it
Plaats reactie