rs 20mm voor verlagen achter 15mm iemand hier ervaring mee

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
blue picture

hoi ik wil mijn rs gaan verlagen voor 20mm achter 15mm heeft iemand dit ook al gedaan en hoe rijd dat en wordt je auto knetter stuk laat even wat achter mvg dennis
fasty

blue picture schreef:hoi ik wil mijn rs gaan verlagen voor 20mm achter 15mm heeft iemand dit ook al gedaan en hoe rijd dat en wordt je auto knetter stuk laat even wat achter mvg dennis
Met welke veren ga je hem verlagen ?
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Door de relatief kleine verlaging ga je de auto zeker niet 'knetter stuk' rijden. Je zou zelfs alleen de veren hoeven vervangen. Ik ben zelf eigenlijk ook nog op zoek naar welke veren dat dan moeten worden. Jij enig idee? Het comfort verlies is waarschijnlijk erg klein.
Maus

Als je alleen voor veren gaat kan ik je H&R-veren wel aanraden, deze heb ik ook nog eens een blauwe maandag onder een RS gehad en beviel me goed.
Ben je van plan er mettertijd ook andere (17 inch) velgen onder te zetten, dan raad ik je toch aan om voor een complete set te gaan.
fasty

Maus schreef:Als je alleen voor veren gaat kan ik je H&R-veren wel aanraden, deze heb ik ook nog eens een blauwe maandag onder een RS gehad en beviel me goed.
Ben je van plan er mettertijd ook andere (17 inch) velgen onder te zetten, dan raad ik je toch aan om voor een complete set te gaan.
De inox line van kw kan je krijgen voor 900 euro, ni slecht naar het schijnt, en ze zijn ni slecht, regelbaar en roesten niet vast ;-)
Frits Clio 16v

Een schroefset 20mm laten zakken lijkt me een beetje onzin...

Gr, Frits.
fasty

Clio Baccara 16v schreef:Een schroefset 20mm laten zakken lijkt me een beetje onzin...

Gr, Frits.
Maar wat kosten die verlagingsveren alleen dan ??
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Veren alleen kosten rond de 150 euro totaal. Uiteraard afhankelijk van het merk en het type.

K-Tec KTR LOWERED/UPRATED FRONT SPRINGS (-30mm) 157,65 euro ex. bezorgen ex. monteren
En meer op de K-Tec site... Idee?
blue picture

hoi ik ben van plan aleen de veren te wisselen dus geen schroefset
ik hoorde nammelijk om dat een standaard rs al verlaagt is
en ik 30mm wou zakken bijna geen vering meer in mijn rs zou hebben
hebben jullie hier een reactie op ik zit nu te twijvelen over tog de 20mm voor en de 15mm achter eronder te zetten
blue picture

blue picture schreef:hoi ik wil mijn rs gaan verlagen voor 20mm achter 15mm heeft iemand dit ook al gedaan en hoe rijd dat en wordt je auto knetter stug laat even wat achter mvg dennis
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Tja, afhankelijk van welke veren je neemt natuurlijk. Tot 30mm onder een RS is met veren nog prima te doen. Meer dan 30mm zou jeeen volledige set (met dempers) moeten nemen.
Dus ja, 30mm kan en 15/20mm ook. 15mm is echter een klein verschil hoor, dus als het je ook om de looks gaat, zoek dan naar 20-25mm, mogelijk 30mm.
Maus

Clio Baccara 16v schreef:Een schroefset 20mm laten zakken lijkt me een beetje onzin...

Gr, Frits.
Ik geef aan dat je dat beter kan overwegen indien je later nog andere velgen eronder wilt zetten.
Originele dempers, 30 mm H&R-veren én 17 inch ging bij mij namelijk niet goed. :)
blue picture

liepen ze aan dan met 17 inch
Maus

Nee, ze liepen niet aan. (Ben met de schroefset naar ongeveer 5 cm gegaan, toen liep 't wel hier en daar aan.) :)
Waar ik in ieder geval last van had, was dat de voorwielen begonnen te trillen als je harder reed dan 80 km/h. (Net of dat ze niet gebalanceerd waren.)
blue picture

dus 3cm verlagen rondom moet dus kunnen zonder dat je alteveel
comfort verliest
GijsClioRS

Maus schreef:Nee, ze liepen niet aan. (Ben met de schroefset naar ongeveer 5 cm gegaan, toen liep 't wel hier en daar aan.) :)
Waar ik in ieder geval last van had, was dat de voorwielen begonnen te trillen als je harder reed dan 80 km/h. (Net of dat ze niet gebalanceerd waren.)
En met andere dempers los je dat trillen dus op? Ik kan het niet helemaal volgen ben ik bang... :s
Maus

Bij mij hielp 't tenminste wel.
De originele dempers kunnen kennelijk te licht zijn voor groter lichtmetaal. Zal wellicht niet bij elke auto zijn, maar bij de RS was 't wel zo. :)
GijsClioRS

Maus schreef:Bij mij hielp 't tenminste wel.
De originele dempers kunnen kennelijk te licht zijn voor groter lichtmetaal. Zal wellicht niet bij elke auto zijn, maar bij de RS was 't wel zo. :)
Aha! Thnx :beer:
markske
Contacteer:

neem de Eibach Sportsline veren. Deze verlagen 50-60 mm en ik ken mensen die ze hebben onder Golf 4 en Clio en ze bevallen uitstekend. Denk als je hier de standaardverlaging aftelt je wel aan die 20 en 15 mm zal geraken
Maus

Dan ben ik toch bang dat je ook aan andere dempers moet gaan denken.
blue picture

heb nu de orginele van autotechnics bestelt 20 15mm
kan gewoon met de gewone dempers allen bedankt
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Laat even weten wat ze kosten en hoe ze bevallen als ze er onder zitten! Thanks.
blue picture

hoi allemaal ik heb inmiddels mijn rs weer 2cm en 2cm achter naar de grond laten zakken wegligging perfect en binnen 1 uur zaten ze eronder
eric dus perfect wil je 1 foto van het resultaat mail me dan even naar dennis.plaggenborg@home.nl en alles komt perfect voor me kaar
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

(zie ook je mail)
Hoi blue picture,

Kun je mij die foto van je verlaagde RS sturen? Wat heb je nu precies gekocht, waar, hoe veel was je kwijt en als je het zelf heb gemonteerd, was dit moeilijk?
markske
Contacteer:

iemand van cliosport.net heeft de sportsline veren geplaatst en de wagen is +- 25 cm gezakt. Geen andere aanpassingen nodig en alles zit perfect qua weggedrag
joeri_16V
Car: megane 2

25 cm is wel erg veel he :lol: , neem aan dat je 25mm bedoeld :wink:
markske
Contacteer:

ja dat bedoel ik :)
Plaats reactie