Nou, donderdag is het zover, dan ga ik mijn aanwinst ophalen
[Clio GT Turbo]Remmerij perikelen
Nieuwe auto, nieuw projecttopicje 
Gister alvast even de eerste onderdelen gekocht. Tis een schroefset geworden, want t is de bedoeling met dit ding op de grond te gaan liggen
De GTT achteras is al losgemaakt, dus dat verlagen, dat komt wel goed 
Laatst gewijzigd door Haas op di 17 feb 2009 17:43, 72 keer totaal gewijzigd.
-
Arco
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Vol verwachting klopt ons hart...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
paulvanrooij
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
Heel goed bezig haassie!! 
Heb t beestje al in t echt mogen bewonderen..bruut dingetje
Heb t beestje al in t echt mogen bewonderen..bruut dingetje
uiteraard, donderdag meteen ff wat foto's schieten en online zettenMartijnG schreef:Wel meteenmaken he als je hem hebt
Wat betreft de plannen verder. Ik heb best wat geleerd van de S, dus het zal wel wat anders zijn, maar ik laat m voorlopig nog origineel zoalsie nu is, althans, nix ingrijpends. Paar leuke sideskirts staan wel op t verlanglijstje, evenals injectie, maar dat is echt van latere zorgen, ben en blijf student he
Muziek enz gaat wel over vanaf de S, evenals wat ander klein grut, dus...
Hoe laag kan zo'n schroefset??
van originele hoogte tot - .... mm?
ik weet niet hoe de auto er nu bij staat, maar probeer 'm zo strak mogelijk te houden, zonder teveel poespas als in overdadig veel gaas ofzo
ik weet niet hoe de auto er nu bij staat, maar probeer 'm zo strak mogelijk te houden, zonder teveel poespas als in overdadig veel gaas ofzo
Mrtn = Maarten
Deze specifieke schroefset gaat van -60 tot -120 mm.Mrtn schreef:Hoe laag kan zo'n schroefset??
Op een 16V welteverstaan, dus een 1.1 zal officieel lager komen te liggen.
ik ben erg benieuwd hoe goed ze me gaat verrassenRik schreef:ik heb een clio gt gezien op automaxx bij de sprint was best snel
das nou ook precies de bedoelingMrtn schreef:ik weet niet hoe de auto er nu bij staat, maar probeer 'm zo strak mogelijk te houden, zonder teveel poespas als in overdadig veel gaas ofzo
vindtie leukMartijnG schreef:Dan krijgt Haas aardige schaafplekken op zn reet
MORGEN
nou, vanmiddag was t zover, de turbo opgehaald.
Tom had m ff van de oprit afgereden, starten en meteen netjes lopen, ietwat choken. het dashboard deed t niet, vanwege een kapotte zekering, jammer maar helaas. Onderweg ging t benzinelampje branden, dus maar ff gaan tanken, wil ik daarna starten..nix, noppes, nada...nog niet eens tik
ff gewacht, toen deedtie t wel, maar startmotor ging maar heel langzaam tot niet rond, accu leeg dus
Knakker aangehouden, startkabels erop, maar ook toen wilde die niet echt..
Nou, toen met reddende held Frits
maar eens gebeld. Hij naar t tankstation gekomen, nog geporbeerd met startkabels, nog niets...
"Fritsie, duw ff
" Hij duwen, en ja hoor, herrie zat en lopen 
ff draaien, terug naar frits, pof...dood...bleef niet stationair lopen
Inmiddels regende t pijpestelen, dus nogal bagger
Nog keer duwen, zelfde liedje, aanslaan, maar niet stationair ook niet met choke. Uiteindelijk aangereden alleen in de file is t nogal lastig spelen met gas, remmen en koppelen gelijk en ja hoor..t onvermijdelijke gebeurde...een Alfa vol op de rem, ik dus ook en pruttel pruttel pruttel...hij stond weer stil 
Gelukkig kon frits nog net op tijd haaks rechtsaf de berm in
, toen maar besloten om te slepen. Hij me naar huis gesleept en daar staan we nu
Hij doet nog steeds nix, ik gok de accu en de dynamo dood.. morgen zien we verder...
Tom had m ff van de oprit afgereden, starten en meteen netjes lopen, ietwat choken. het dashboard deed t niet, vanwege een kapotte zekering, jammer maar helaas. Onderweg ging t benzinelampje branden, dus maar ff gaan tanken, wil ik daarna starten..nix, noppes, nada...nog niet eens tik
ff gewacht, toen deedtie t wel, maar startmotor ging maar heel langzaam tot niet rond, accu leeg dus
Nou, toen met reddende held Frits
"Fritsie, duw ff
ff draaien, terug naar frits, pof...dood...bleef niet stationair lopen
Inmiddels regende t pijpestelen, dus nogal bagger
Gelukkig kon frits nog net op tijd haaks rechtsaf de berm in
Hij doet nog steeds nix, ik gok de accu en de dynamo dood.. morgen zien we verder...
waarom gaat de startmotor dan amper rond?
Het kan vanalles tegelijk zijn, maar dat niet stationair lopen kan een orozaak zijn van missende CO-schroef.
Keil eerst die accu maar es over van je zwarte, dynamo vervangen is ook zo gedaan. Desnoods heb ik er hier nog wel 1 ligge voor je
Startmotor is weer een hoereklus
Keil eerst die accu maar es over van je zwarte, dynamo vervangen is ook zo gedaan. Desnoods heb ik er hier nog wel 1 ligge voor je
Startmotor is weer een hoereklus
het klinkt wel als die van ollie, die had ook een rotte co schreof, maar om eerlijk te zijn, hij staat goed beneden
Ff geen zin om in de stromende regen hiero accu te wisselen..komt wel
en ach, hoerenklus? ik heeft de tijd
en ach, hoerenklus? ik heeft de tijd
-
Gerald
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
hij doet het iig nu niet!!
Maar goed. martijn komt er wel uit straks. En ik weet wie er zeker nog een keer mee mag
@johan. ik heb jouw spoorverbreders van fritsie hier thuis liggen. neem ze de volgende keer mee naar beuningen.
Gr.Frits
Maar goed. martijn komt er wel uit straks. En ik weet wie er zeker nog een keer mee mag
@johan. ik heb jouw spoorverbreders van fritsie hier thuis liggen. neem ze de volgende keer mee naar beuningen.
Gr.Frits
Project: GTT Blue Sport
@Frits, absoluut!!!
wie kan er op priyantha's site? Ik kan nix uploaden...
fotos
fotos
-
Gerald
- Über-Spammer
- Contacteer:
Gewoon langs komen. zal ze dan in de auto leggenJohan schreef:@frits: mooi zo, als het vrijdag (morgen) een beetje weer is komt ik misschien wel ff nog doetinchem.
dat denk ik ook, want toen ik reed deedtie t prima, alleen stilstaan was afslaan zeg maar...
wel opvallen dat een aantal km voor huis, toen ik al 20 km gesleept was, opeens t accu lampie ging branden..
wel opvallen dat een aantal km voor huis, toen ik al 20 km gesleept was, opeens t accu lampie ging branden..
moet de foto's nog ff editten....strakkies meer te zien 
-
Joost (DoubleYou)
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Contacteer:
Dynamo, accu, CO schroef. Dat zijn de problemen 
Je hoeft niet je hele dynamo te vervangen, je kan ook alleen de koolborstels vervangen ( http://www.clubcinq.nl/forum/viewtopic.php?t=2474 ). Dat is vaak bij een acculampje het probleem, zijn de koolborstels versleten. Als je er op tijd bij bent hoeft de accu dan nog niet, want een versleten dynamo kan er voor zorgen dat je accu ook overlijdt. In dat topic staat waar je de koolborstels kan vinden en hoe te demonteren/monteren.
CO schroef kwam ik laatst bij het er afhalen van m'n carb tegen, die was weg
Succes en natuurlijk have fun met je clio gtt!
Je hoeft niet je hele dynamo te vervangen, je kan ook alleen de koolborstels vervangen ( http://www.clubcinq.nl/forum/viewtopic.php?t=2474 ). Dat is vaak bij een acculampje het probleem, zijn de koolborstels versleten. Als je er op tijd bij bent hoeft de accu dan nog niet, want een versleten dynamo kan er voor zorgen dat je accu ook overlijdt. In dat topic staat waar je de koolborstels kan vinden en hoe te demonteren/monteren.
CO schroef kwam ik laatst bij het er afhalen van m'n carb tegen, die was weg
Succes en natuurlijk have fun met je clio gtt!
tnx...zal wel goedkomen allemaal, zie t niet zo zwaar in. Ik heb er zin in en ben op t ergste voorbereid
Heb de zwarte nog, dus mobiel ben ik zowiezo!
en bovendien zijn onderdelen voor mij net wat minder duur
en bovendien zijn onderdelen voor mij net wat minder duur
-
Gerald
- Über-Spammer
- Contacteer:
HEb ze allang gezien.Chris@R5 schreef:Schiet je al op met die foto's?
-
Luco/Alpine-racer
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
zit een vertrager in dat lampje, speciaal voor de fransen

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.