Clio16v GP problemen...

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Gesloten
Rubinho22

Ik heb nogal wat problemen met mijn 16 klepper. Tijdens het remmen maakt mijn auto een verschrikkelijk schurend geluid. Ik ga er van uit dat sowiezo mijn remblokken af zijn. Misschien mijn schijven ook wel. Tevens werkt mijn ABS niet goed. Klinkt als metaal op metaal... Ook denk ik dat mijn kogellager rechtsvoor stuk is. Als ik nl rechtdoor rijd hoor ik niets, ook niet als ik naar links stuur, maar als ik naar rechts stuur hoor ik een zoemend geluid. Voel overigens niets in het stuur.

Mijn auto moet deze maand door de APK, maar dar gaat ie natuurlijk nooit redden. Op dit moment ben ik niet heel erg kapitaalkrachtig. Ik wil jullie vragen wat jullie inschatting van deze problemen zijn, en hoeveel het zou moeten kosten als ik 4 schijven, blokken en dat kogellager zou moeten vervangen... Weet iemand bv redelijk goedkope merken?

Ik weet dat ik er eigenlijk gewoon goed en dus duur spul onder moet zetten, maar gaar heb ik gewoon geen geld voor...
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Dit hoeft volgens mij niet veel te kosten, hoor... Ik zou effe van de achterremmen afblijven, want als je remmen beginnen te schuren zijn het 99 van 100 keer de voorremmen die versleten zijn. Effe nieuwe blokken en evt. schijven erop en je kunt er weer tegen. Die wiellager zal je ook de kop niet kosten.

Wat de precieze prijzen zijn weet ik niet. Ik adviseer je alleen om niet naar de dealer te gaan voor dit soort dingen, want die zijn gewoon duurder dan zaken als Brezan en zo. Het fixen van de remmen is zelf wel te doen, denk ik. Scheelt je ook alweer de nodige euro's. :)

Succes!
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Of kijk hier even voor een redelijke prijs: http://www.dutchpowertrading.nl. Er zijn meerdere mensen die goeie ervaring hebben met dit bedrijf 8)
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Gesloten