Kan iemand mij de voor/nadelen vertellen hiervan.
Ik heb nu een fmic gestoken maar daar ga ik niet optimaal gebruik van kunnen maken zonder wat aan de carb te doen. Wilde eerst andere sproeiers steken maar misschien is een groep a carb een oplossing voor me?
grtz Jiggy
Groep A carburateur
-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
Vroegah hadden we nog een "search" knoppie.
Misschien handig als je die eens gebruikt of post het anders in het act ofzo.
Misschien handig als je die eens gebruikt of post het anders in het act ofzo.
Wij hebben ook een search knoppie, kan alleen nergens de nadelen vindenpeter5GTTurbo schreef:Vroegah hadden we nog een "search" knoppie.
Misschien handig als je die eens gebruikt of post het anders in het act ofzo.

Elk voordeel heb ze nadeel heeft een bekend filosoof ooit gezegd

grtz Jiggy
-
- Berichten: 5384
- Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
- Locatie: Noordwijk
Nadelen zijn volgens mij wel bekend, denk aan je brandstofverbuik, het slecht aanslaan bij koude start omdat de choke klep verwijdert is.
Dit zijn dingen die je zelf ook zou kunnen verzinnen
Dit zijn dingen die je zelf ook zou kunnen verzinnen
ik denk dat jiggy niet wist dat de choke klep er dan niet meer is...
dit wist ik niet eens.
ik heb hier een carb liggen (nog uitelkaar) nu met een 28.5mm venturie en de sproeier is nog onderweg. die word 135. dus nu hoop ik dat dit vermikje goed gaat werken..
een aanloopje naar injectie..denk ik maar.
dit wist ik niet eens.
ik heb hier een carb liggen (nog uitelkaar) nu met een 28.5mm venturie en de sproeier is nog onderweg. die word 135. dus nu hoop ik dat dit vermikje goed gaat werken..
een aanloopje naar injectie..denk ik maar.

-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Kijk hier eens naar:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... group+carb
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 21#1227521
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... group+carb
Misschien heb je er iets aan?
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... group+carb
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 21#1227521
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... group+carb
Misschien heb je er iets aan?
Je kunt de chokeklep ook laten zitten bij een Group A carburateur. Is niet noodzakelijk om deze te verwijderen. Deze wordt verwijderd om te voorkomen dat deeze gaat "klepperen" bij volgas/volle boost en zo mogelijk de hele inlaat dichtknalt. Wil je dus niet hebben tijdens een zomer avond race-je. Maar het is gewoon mogelijk deze te laten zitten.
Wat betreft benzine verbruik. Hoeft niet drastisch te veranderen. Wanneer je de carburateur goed afsteld kan deze orginele waarden benaderen. Alleen bij volgas is het verbruik(en daarmee ook het gedisipeerd vermogen) hoger.
Group A is een mooie upgrade. Vermogen gaat (afhankelijk van de setup) een 5 onderin tot 10 pk(hoge druk rest licht geupgrade) bovenin omhoog. Deze waarden kunnen verschillen. Ook kun je natuurlijk wat spelen met je afr om zo het opspinnen van de turbo te beinvloeden. Maar dit is marginaal en bij de verkeerde afstelling gevaarlijk voor je blok.
Voordeel van het hele gebeuren is dat het niet veel hoeft te kosten en toch een mooie winst bied. Maar let op. Het moet allemaal afgesteld worden(liefst op de auto zelf), voor een goed resultaat. Gewoon een Carburateur body kopen met een 28mm venturi erin maakt het geen groep A. Er komen wat aanpassingen bij kijken. Zelf heb ik er ooit 1 gekocht, en die loopt nog steeds niet.
Daarna hebben we besloten er zelf 1 helemaal op te bouwen en die werkt goed. Alleen moeten we hem nog afstellen op de auto zelf. Wij hebben hem afgesteld op een iets andere setup. Tijdens een training hebben we lichte modificaties uitgevoerd en hij loopt nu goed, maar er kan heir en daar nog een beetje vermogen wroden gewonnen door de afr aan te passen.
Wat betreft benzine verbruik. Hoeft niet drastisch te veranderen. Wanneer je de carburateur goed afsteld kan deze orginele waarden benaderen. Alleen bij volgas is het verbruik(en daarmee ook het gedisipeerd vermogen) hoger.
Group A is een mooie upgrade. Vermogen gaat (afhankelijk van de setup) een 5 onderin tot 10 pk(hoge druk rest licht geupgrade) bovenin omhoog. Deze waarden kunnen verschillen. Ook kun je natuurlijk wat spelen met je afr om zo het opspinnen van de turbo te beinvloeden. Maar dit is marginaal en bij de verkeerde afstelling gevaarlijk voor je blok.
Voordeel van het hele gebeuren is dat het niet veel hoeft te kosten en toch een mooie winst bied. Maar let op. Het moet allemaal afgesteld worden(liefst op de auto zelf), voor een goed resultaat. Gewoon een Carburateur body kopen met een 28mm venturi erin maakt het geen groep A. Er komen wat aanpassingen bij kijken. Zelf heb ik er ooit 1 gekocht, en die loopt nog steeds niet.
Daarna hebben we besloten er zelf 1 helemaal op te bouwen en die werkt goed. Alleen moeten we hem nog afstellen op de auto zelf. Wij hebben hem afgesteld op een iets andere setup. Tijdens een training hebben we lichte modificaties uitgevoerd en hij loopt nu goed, maar er kan heir en daar nog een beetje vermogen wroden gewonnen door de afr aan te passen.