Gt turbo houdt in en stopt dan.

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Gerard race GT
Berichten: 537
Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
Locatie: Veendam

Ik heb al een search gedaan maar geen oplossing gevonden voor m'n probleem.

Ik heb een GT gekocht die 2 jaar heeft stilgestaan, het volgende probleem dient zich aan.

Als ik aan het rijden ben, al dan niet hard, dan na een kilometer of vijftien begint de auto te stotteren en de motor houdt er uiteindelijk helemaal mee op, na uitgebreid onderzoek ben ik erachter gekomen dat de vlotterkamer dan leeg is, ik rijd al 12 jaar GT turbo maar ken dit probleem niet.

ik heb het volgende reeds vervangen en het heeft niet geholpen. :evil:
Ontstekingsmodule
Bdp sensor
Rotor
Verdelerkap
Bougies
Carburateur
Brandstofpomp
Brandstof filter
Relais van de brandstofpomp

Kan het ook aan de drukregelaar liggen.


HELLUP ik weet het nu niet meer :s
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

Je zegt het zelf eigenlijk al, ik verdenk sterk de brandstof drukregelaar, die zou extra opbrenst moeten geven als de turbo zijn werk doet. Als je vlotterkamer leeg komt te staan na een tijd, dan kan of de regelaar verkeerd afgesteld staan, of een kapot membraam hebben, dan doet hij zowieso niet wat hij moet doen.

De vlotter in je carburateur doet het naar behoren? Als je de mogelijkheid hebt zou je een benzinedruk meter moeten aansluiten in je aanvoerleiding, zodat je kan zien waar het aan ligt.

Welk relais heb je vervangen, degene onder de bak van de rechter achter passagier?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Heb je alle 2 de relas van de pomp gecheckt?
Dus diegene in het dashboardkastje
EN degene die achter het rechterachterpaneel op de wielkast van je rechterachterwiel zit?

Denk dat die laatste nog wel eens een boosdoener kan zijn...
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

brandstof filter al vervangen???
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Abel schreef:brandstof filter al vervangen???
wel lezen abel :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Hou je snAbel jah!
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

hee oppassen jij he anders leer ik je rennen :D :D :D :D :D :D
ben morgen bij je in de buurt kijken bij een megane turboblok zal ik eens langs komen en je ff verbouwen jahhhhhhhhhhhh :D :D :D :D :lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Kommaarop ouwe :D

Kromhoutstraat in IJmuiden overdag.
na 6 uur Laan van Blois in Beverwijk.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

hahahaha moet naar purmerend :D :D :D
ik zie je wel op dat veld waar we jullie hebben leren rennen :worship: :worship: :worship: :worship: :worship:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Gerard race GT
Berichten: 537
Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
Locatie: Veendam

relais rechtachter het paneel al vervangen. pomp draait altijd (getest).

Het probleem dient zich ook aan bij rustig rijden, maakt eigenlijk niet uit wanneer, als heel het spul warm is, lijkt haast op een vaporlock, nou ja, donderavond maar de drukregelaar vervangen en dan maar hopen dat het goed is, verder alle mogelijheden al gehad.
:s
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

benzinetoevoer leiding van de carburateur halen en checken of hier benzine uitstroomt indien je start.

indien ja, ligt het probleem aan vuil in de carburateur. ( ik heb dit ook een keer gehad )
carburateurdeksel losschroeven en carburateur en sproeiers reinigen of laten doen door een specialist.

een andere mogelijkheid zou kunnen zijn dat de tankontluchting defekt is, waardoor deze vacuum trekt na enige km's.
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

pierre schreef:een andere mogelijkheid zou kunnen zijn dat de tankontluchting defekt is, waardoor deze vacuum trekt na enige km's.
Dat is idd een veel voorkomend kwaaltje, je merkt het al bij het tanken dan slaat de pomp al een paar keer af voor dat de tank echt vol zit.
Gerard race GT
Berichten: 537
Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
Locatie: Veendam

dit is de oorzaak niet, het gebeurt nml ook als ik zonder tankdop rondrij
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

Er zit ook nog een relais voor de benzine pomp onder je dashboard kastje, bij de rest van de zekeringen.

Je zou kunnen controleren of je brandstof pomp nog loopt door een lampje parallel aan de pomp aan te sluiten en die in het interieur te leggen op een zichtbare plek. Als die uitgaat voordat hij ermee ophoudt weet je dat het aan de pomp en/of elektrisch circuit ligt, anders is het de fysieke aanvoer...
Gerard race GT
Berichten: 537
Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
Locatie: Veendam

Ik weet nu zeker dat het in de aanvoer zit en niet in de pomp, op een of andere manier blijft of de vlotter hangen of het zit in de drukregelaar, die ga ik morgenavond vervangen (moet vanavond weg). Tevens haal ik nog maar eens een keer de carb uitelkaar alhoewel ik nu al 4 verschillende erop heb gehad (wie wat bewaard die heeft wat). En dan maar hopen dat het eindelijk goed is, ben er al aardig zat van. :( :( :(
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

als de carburateur al eens vervangen is deze laten zitten, dan ligt het ergens anders aan.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Calle schreef:
pierre schreef:een andere mogelijkheid zou kunnen zijn dat de tankontluchting defekt is, waardoor deze vacuum trekt na enige km's.
Dat is idd een veel voorkomend kwaaltje, je merkt het al bij het tanken dan slaat de pomp al een paar keer af voor dat de tank echt vol zit.
Hmm dat heeft volgens mij elke GT, kep gelukkig verder weinig last met het rijden :)
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Kijk eens naar de vlotternaald. Bij sommige carburateurs gebeurt het wel eens, dat door slijtage, deze klem kan gaan zitten in z'n geleiding. Die geleiding is doorgaans een messing busje, waar ook de zitting in zit, waarop 't naaldje af moet dichten. Sowiezo moet 't hier netjes schoon zijn.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

eigenlijk zijn het gewoon kutautos :D :D :D :D :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

wat renaults? ja :p
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

ja renaults ja :smoke: :smoke: :smoke: :smoke: :smoke:

of ze zijn kapot

of ze branden af

het is altijd wat :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


ow ja en roesten dat is wat ze wel goed doen :D :D :D :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

Luco/Alpine-racer schreef:eigenlijk zijn het gewoon kutautos :D :D :D :D :D
eigenlijk zijn het gewoon kultautos,

voortaan elletje niet vergeten he.
Gerard race GT
Berichten: 537
Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
Locatie: Veendam

het is gelukt, de auto is eindelijk goed, 150 kilometer zonder problemen
:D :D :D :D :D .

De oorzaak is eigenlijk te gek voor woorden, er lag een klein rond stukje karton onderin de tank precies onder de vlotter, dit kartonnetje werd af en toe omhoog gezogen en dichtte dus het aanvoergaatje in de vlotter af, tss................... en daar zoek je dan zolang naar. Iedereen nog bedankt voor de tips, super. (Y)
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
Calle
Berichten: 1340
Lid geworden op: ma 25 aug 2003 9:24
Locatie: Eindhoven 1977_R15_GTL

Ongelooflijk! :D :lol:

Mooi dat he nu opgelost is, gezien al het werk zal je voorlopig geen problemen met het brandstofsysteem hebben.
Keisuki
Berichten: 73
Lid geworden op: do 9 jun 2005 22:40
Locatie: Sappemeer

mijn auto sloeg vanavond ook een paar keer af en dan springt ie op contact, kan hem daarna ff starte 50m rijden en weer.
Zoals ik het hier lees is het de benzine-ontluchter want die van mij tankt voor geen meter en slaat constant af.
Kan iemand dat bevestigen want ik weet het niet zeker
turbo powerrrrrrrr
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Kan. Of je benzinefilter.
Keisuki
Berichten: 73
Lid geworden op: do 9 jun 2005 22:40
Locatie: Sappemeer

Nou het wordt nog ff anders vandaag ff stukje gereden ook zonder dop maar dan doet ie het ook valt gewoon stil als ik van me gas af ga toeren zakken van boven tot helemaal beneden en hij schokt ook onder het rijden :(
turbo powerrrrrrrr
Keisuki
Berichten: 73
Lid geworden op: do 9 jun 2005 22:40
Locatie: Sappemeer

En nu zag ik dat de koelslang vacuum trekt en mijn expansie borrelt
turbo powerrrrrrrr
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

koppakking?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Misschie nstukgepingeld door te weinig benzine.
Keisuki
Berichten: 73
Lid geworden op: do 9 jun 2005 22:40
Locatie: Sappemeer

koppaking dacht ik ook al aan maar dan zet de koelslang toch uit inplaats van vacuum
Hoe bedoel je stuk gepingelt
turbo powerrrrrrrr
Leon
Berichten: 1061
Lid geworden op: za 15 mei 2004 18:33
Locatie: Rockanje
Contacteer:

dat vacuum trekken gebeurt toch altijd wel een beetje, of begin ik nu ook een beetje malende te worden? :D
Heerlijk weer een franse auto
Keisuki
Berichten: 73
Lid geworden op: do 9 jun 2005 22:40
Locatie: Sappemeer

ja ok maar plat en leeg, maar bedacht me net dat ik zoiets ook eens met mijn neon heb gehad en toen fixte een nieuwe koeldop het euvel als je er lang mee door zou rijden zo kan het je je kop.....paking kosten, dus eerst maar ff nieuwe dop proberen (en hopen dat me kop nog heel is) :p anders heb ik een probleem met moeders de vrouw (kost altijd zoveel) :( maar elke verdere sugestie is welkom
turbo powerrrrrrrr
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Keisuki schreef:En nu zag ik dat de koelslang vacuum trekt en mijn expansie borrelt
vacuum trekt de bovenste slang van de radiator als de motor nog niet heet is..

Maar borrelen klopt nooit he.

Als je handig bent kost het nog lang geen 100 euro (zonder nieuwe olie)

bij renault koppakking set 45
vlakken 30 euro
koelvloeistof 10

2 avonden werk. als je het vaker gedaan hebt ;)

anders 2 dagen
Keisuki
Berichten: 73
Lid geworden op: do 9 jun 2005 22:40
Locatie: Sappemeer

Nieuwe dop erop helpt iets er komt tenminste weer vloeistof door, borrellen is meer schuimlaagje geworden......zal toch wel koppaking vervangen worden.
Nog niet eerder gedaan maar gaat vast lukken (ben vrij handig) en de ruimte heb ik ook.
Kop breng ik zelf wel weg heb nog wat adresjes dus moet vrij goedkoop kunnen
turbo powerrrrrrrr
Plaats reactie