De offset, dus de afstand tussen de hartlijn van het wiel tot de wielflens.
Bij de clio 16v is de ET standaard 35.
Koop je wielen met een hogere ET dan komt het wiel verder naar binnen te staan, en met een lagere ET staan de wielen verder naar buiten.
Madmaus schreef:Wanneer is nou precies de fase 2 ingevoerd in nederland?
Ik heb net ff gezocht maar kon het niet vinden.
Doet ie het nou al weer?
Nee man.
Ik heb gisteren contact opgenomen met Henk van Fastchip. Hij zei dat ik wel een fase 1 computer op een fase 2 motor kan zetten. Alleen kan ik geen fase 2 chip in een fase 1 computer kan doen.
Dus in principe als ik die computer krijg (als het goed is vandaag) moet ie kunnen lopen. Anders ligt het ergens anders aan.
Maar die chip kan ik dan niet meer gebruiken denk ik!
Of die computer die er nu inzit moet ook fase 1 zijn
nou ja als het goed is wordt ie vandaag geleverd hij is gisteren op de bus gedaan.
Maar zoals ik het begrepen heb kan ik die chip niet overzetten idd. Het is een Menno chip. Maar Menno is op vakantie, hopelijk kan die na zijn vakantie mij meer vertellen.
Vandaar dat ik vroeg wanneer fase 2 nou precies is ingevoerd. Want misschien is dit wel een fase 2 computer.
Maja ik denk het niet want ik zou toch niet 1x geluk hebben
heb je geen tracktrace code gekregen? kun je zien waar ie nu is. wil je niet bang maken hoor, maar zou niet de eerste keer zijn dat tgp iets kwijt maakt.
Frank M schreef:heb je geen tracktrace code gekregen? kun je zien waar ie nu is. wil je niet bang maken hoor, maar zou niet de eerste keer zijn dat tgp iets kwijt maakt.
Nee ik heb niets gekregen. Ik heb geld overgemaakt en hij stuurt hem op!
Maja komt morgen wel joh
m'n ventilator/aanjager in mn dash doet het niet meer, in geen enkele stand dus ook niet hoogste stand. ik heb alle stekkers al nagekeken, zijn niet gesmolten. kachelweerstand zou ie het moeten doen in de hoogste stand, dus sluit ik ook uit. zekering is nog in orde. wat kan er nog meer zijn?
Frank M schreef:m'n ventilator/aanjager in mn dash doet het niet meer, in geen enkele stand dus ook niet hoogste stand. ik heb alle stekkers al nagekeken, zijn niet gesmolten. kachelweerstand zou ie het moeten doen in de hoogste stand, dus sluit ik ook uit. zekering is nog in orde. wat kan er nog meer zijn?
Kachelweerstand!! 100% zeker. En ik heb er ook al meerdere uitgehad. Ook de 3e werkt dan niet meer. Ruil hem maar eens uit met een goeie
Frank M schreef:dus als de hoogste weigert toch de weerstand?
is dat draden afknippen en een andere er op solderen?
Ja toch de weerstand.
En nee netjes uitbouwen. en een nieuwe monteren. Ding zelf zit bij je kachelmotor. passagierskant de zwarte kunststof kap onder het raam demonteren. dan zie je een blokje met 2 draden, een zwarte en een rooie heel dicht bij je kachelmotor. ongeveer in het midden van het raam. alles klikt netjes in en uit elkaar. totaal moet je er ongeveer max een 15 min mee bezig zijn
heb ook nog altijd een probleem met mn kachelweerstand, als ik er een andere instop werkt die maar even en is dan weer kapot, iemand die weet waar ik moet beginnen om dit op te lossen
loopt je kachel motor zelf niet te zwaar en dat ie daardoor een te hoge stroom door de kachel weerstand trekt?? en effe controleren op slechte contacten
Nou me computer ligt op het postkantoor dus ik heb hem vandaag!
Beter is dat het probleem want hij staat al ruim een week stil
Het enige klote is dat als die het doet ik me oude chip niet over kan zetten. Omdat dit een fase 1 computer is en die chip voor fase 2 is.
Madmaus schreef:Nou me computer ligt op het postkantoor dus ik heb hem vandaag!
Het enige klote is dat als die het doet ik me oude chip niet over kan zetten. Omdat dit een fase 1 computer is en die chip voor fase 2 is.
Madmaus schreef:Nou me computer ligt op het postkantoor dus ik heb hem vandaag!
Maja eerst rijdend zien te krijgen.
Gr,
maurice
niks?
Thuis heb ik geen internet dus ik kon het niet posten.
Maar hij doet het
Zo wat was ik blij toen ik die computer aansloot en de sleutel omdaaide. Kwam eerst een berg rook uit. Maar dat was meer dan die in die 7 dagen ervoor deed. maar nu loopt ie weer als vanouds.
Maar wat een verschil ik heb nu in de twingo van me zus gereden. Maar ik stapte weer in de clio wat die gaat die koppeling dan zwaar. En sturen ook zelfs met stuurbekrachtiging stuurt ie zwaarder dan die van me zus onder het rijden. Tijden inparkeren merk je het goed.
Gisteren al ff gekeken:
Nieuwe schokbrekers achter want de linker was echt helemaal leeg. Ik wist wel dat ie niet goed was maar hij deed echt niets meer.
Me CO was veels te hoog. Zelfs met katalysator kwam die niet onder de 1% Dus Lambdasonde vervangen. en jahoor toen zat ie netjes op de 0,01 en zelfs 0,00%
En waarschijnlijk heb ik ook 4 nieuwe banden nodig.
En hopelijk komen er niet meer gebreken naar boven.
Dit is al ff prijzig genoeg.
Het hoeft ook niet perse de kachelweerstand te zijn, alhoewel die wel graag sneuvelen idd.
Het kan ook gewoon het knopje op je daschboard zijn. Bij mij functioneerde stand 2 niet meer...dat kwam (na even zoeken) gewoon doordat het schuif-/glij systeem achter het knopje geen contact maakte, waardoor er geen signaal naar de ventilator werd gestuurd dat dat ding moest blazen.
Even die geleidertjes wat verbogen zodat ze steviger tegen elkaar drukten en voila. Weer een reparatie die nada heeft gekost.
Heb vandaag een andere set velgen gekocht. Voor zit gemonteerd en ziet er leuk uit . Maar achter zitten slotbouten op m'n velgen waar ik helaas geen passende dop voor heb.
Zelf loskrijgen wil helaas niet echt.. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Bram schreef:Heb vandaag een andere set velgen gekocht. Voor zit gemonteerd en ziet er leuk uit . Maar achter zitten slotbouten op m'n velgen waar ik helaas geen passende dop voor heb.
Zelf loskrijgen wil helaas niet echt.. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Met een kleine boor een gat boren in de slotbout en dan met een dikke priem die hele bout kapot slaan. Doordat je er eerst een gat in maakt heeft de bout ruimte om in te storten zeg maar. Een goede staalboor en dan lage toeren draaien... gaat prima.