clio valt uit elkaar op snelweg

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
paulusdecliokabouter

heb ik weer hoor, zit ik lekker te tuffen vanmorgen op de a2 bij denbosch. Hoor ik in 1 keer flink geratel van de auto af komen. Dacht eerst daar gaat me blok. Ben ff gestopt op de vluchtstrook, na wat inspecties en onder de wagen te kijken zag ik het probleem al. Stuk van de uitlaat beschermings kap ofzo schuurde over het asfalt. :S Ongeveer in het midden van de lengte van de uitlaat zit waarschijnlijk de demper?. Met 2 beschermings platen eromheen. De bovenste (tussen auto en de uitlaat) zit er nog wel, de onderste hing er half aan. Heb hem er maar ff afgesloopt. Kon toen gewoon verder rijden. Neem aan dat dit zo 123 geen echte schade oplevert? Volgens mij zat dat ding vastgeplakt ofzo. Ff opnieuw vastlijmen zal het wel worden. Iemand idee of het nog specifieke waarde heeft of is het gewoon ter bescherming?

ps subject klinkt wat lomper dan het is >-)
Ralf

Is je hitteschild lijkt mij, is dus alleen bescherming...
Riël
Über-Spammer

Hitteschild van je katalysator. Even met een laspuntje vastzetten of de hele kat eruit trekken :)
Madmaus

vastlijmen zou ik niet doen. Wordt behoorlijk heet daarzo!

Als je dat toch bezig hebt. Gewoon de kat eronderuit halen!
paulusdecliokabouter

Wel irri, nu maakt de bovenste plaat (die tussen de kat en de auto zit) herrie als ik gas loslaat of gas geef (wiebelen uitlaat). Gelukkig hing de plaat er nog half onder, dus heb hem nog wel om er weer aan te lassen. Kan iig niet vele kwaad. thnx voor info :)
joeri_16V
Car: megane 2

heb k ook gehad dat t bovenste stuk begon te rammelen, gewoon ervantussen halen, scheelt weer in gewicht :wink:
paulusdecliokabouter

kan dat ding niet al te heet worden dan? niet dat ie drek uitgefikt op de vluchtstrook staat :) neem aan dat dat ding er niet voor niks op zit toch?
Riël
Über-Spammer

Je kan m inderdaad beter even vastlassen. Zitten laten is beter, 't ding wordt loeiheet! Niet goed voor je tectyllaag of zo.
Plaats reactie