Freakie's Supercampus uit '92 met turbo phase1 looks project

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Freakie

Hier een paar :foto: 's (alleen in het donker)

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/Zijkant.JPG[/img]

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/Voor.JPG[/img]

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/Achter.JPG[/img]

Wat me trouwens ook opviel was dat ik totaal geen roest tegen kwam bij het monteren van de bumpers.

Wat betekend dat mijn R5 totaal geen roest heeft :worship: tenminste op de bekende plekken niet en verder volgens mij ook niet.

Maar hij komt ook wel uit '92

(hoe moeilijk is het om aan die kapjes voor onder de achterlichten te komen?)

(is er een sportdemper die zonder problemen op een R5 past en niet zo'n extreem grote ronding op het eind heeft?)
ik heb een renaultje 5 supercampus, Gaat in de goeie richting :p
Mrtn
Car: R5GTT

AREXSTYLE schreef: Je kan ook nog (als je het echt goed wil doen 8) ) een GTT achteras monteren (=schijfremmen), maar daar komt ook weer aardig wat bij kijken...
Ik verbaas me elke weer dat mensen dit denken/beweren :s

Hebben die nooit op een remmentestbank gestaan??? Trommels trekken veel meer NM's remkracht dan schijfremmetjes
Mrtn = Maarten
Frank van Hees

dat ziet er echt aardig uit hoor dat rode met die witte velgen :worship:
Bram

Ziet er strak uit!!
Nu nog ff een stukkie omlaag :)
Rob

Leuk projectje (Y)
Om het helemaal of te werken zou ik ook witte mistlampen in je bumper zetten. Voor de rest ziet ie er (in het donker ;) ) netjes uit.
En die kapjes onder je achterlichten kan je toch gewoon bij de dealer halen? Is toch niet zo lastig?
Succes drmee
Dennis VK

Freakie schreef: Wat me trouwens ook opviel was dat ik totaal geen roest tegen kwam bij het monteren van de bumpers.
damn, anders had je hem effe kunnen vragen waar dat ie van plan is naar toe te gaan.....
Freakie

uhm ik begrijp nie helemaal wat je bedoelt dennis...

mistlampen komen er niet in, komen luchtinlaten voor me open luchtfilter die ik erin bouw als ik een
dubbele weber heb gevonden :D

En over het omlaag is nie echt handig met onze oprit de A6 van me vader schuurt al vaak als hij de
oprit oprijd, miss dat ik de achterkant 1 cm laat zakken
Daniël W.
Car: 5TL-T

@ Freakie: (Y) :worship: (Y) ziet er goed uit man 8)
heb je ook gelijk achter je bumpers en skirts getectyleerd? wel doen!
Mrtn schreef:
AREXSTYLE schreef: Je kan ook nog (als je het echt goed wil doen 8) ) een GTT achteras monteren (=schijfremmen), maar daar komt ook weer aardig wat bij kijken...
Ik verbaas me elke weer dat mensen dit denken/beweren :s

Hebben die nooit op een remmentestbank gestaan??? Trommels trekken veel meer NM's remkracht dan schijfremmetjes
@Mrtn: die as doe je heus niet voor de schijfremmetjes, het is veel zwaarder uitgevoerd dan een achteras van een gewone 5; dikkere stabi, dikkere torsie assen 8) . Dat ik notabene aan de áchterkant schijven heb zal me een worst wezen, afgezien van het feit dat het mooier staat dan trommeltjes...
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Freakie

ckers heb ik getectyleerd hele bus vol leeggespoten

alleen nu zit ik nog steeds met het probleem van welke bescheiden einddemper met een lekker zwaar geluid is er te krijgen want ik moet niet zo'n eindstuk van 10 cm diameter doe mij maar een bescheiden 7 cm ofzo vink mooier
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Waarom zitten er op snelle wagens dan ALTIJD schijfremmen achter?? Dat zal toch wel iets te maken hebben met de remkracht of doseerbaarheid van de remdruk, lijkt mij. Anders zouden ze een Ferrari net zo goed met trommels kunnen uitvoeren. :)
Freakie

en trouwens nog een opmerking over verlagen...

ik hou nogal van semi-rally rijden :) dus dan is het fijner om het een beetje soepeltjes te houden :D

en het kan gewoon niet icm onze oprit zal es ff een foto maken
Mrtn
Car: R5GTT

Prima, ik was in de veronderstelling dat je dacht dat het harder remde en dat de ombouw daardoor een pré was :)

Nu kan een 'gewone' achteras ook goed verbeterd worden met andere schokdempers.

Voordeel van schijfremmen is dat ze beter koelen en beter doseerbaar zijn, maar wel minder remkracht leveren. Voor het gebruik wat wij doen zijn trommeltjes in een voordeel
Mrtn = Maarten
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Waarom? Schijven leveren toch voldoende remdruk om te volstaan aan de achterzijde? Ik heb liever niet dat mijn achterwielen bij remmen vanaf hoge snelheid blokkeren of zo. Schijven zijn in de regel gewoon beter, lijkt mij.

Normaal is de remverhouding tussen voor en achter toch ook iets van 80:20? En zelfs die 80 kunnen de voorschijven aan.

Ik probeer je niet onderuit te halen, maar heb wel mijn twijfels bij je uitleg. :) That's all...
Freakie

hehe... is dit nu het remmen-topic geworden?
Freakie

Freakie

Trouwens mensen ik ben nog steeds op zoek naar een goed passende sporteinddemper heeft iemand die nog ergens liggen?

Kapjes is al geregeld
Steven
Car: M536

Freakie schreef:en trouwens nog een opmerking over verlagen...

ik hou nogal van semi-rally rijden :) dus dan is het fijner om het een beetje soepeltjes te houden :D

en het kan gewoon niet icm onze oprit zal es ff een foto maken
Jahoor weer iemand met zo'n anti-verlagen-vooroordeel. :p

Als jij gewoon 35mm zakt aan de voorkant met GT veerpoten en achter een stuk of 5-6 cm laat zakken heb je nog alle ruimte om drempels te kunnen nemen zonder in het midden iets te raken.
Dit houd dus ook dat 'semi' rallyrijden in, kep het met deze GT ook wel es gedaan (lekker scheuren over bospaadjes dus) gaat prima.

Bovendien is die fase 1 lip sowieso niet zo drempel gevoelig (tenzij je echt lomp bent).
-PAZ-
Über-Spammer

als ie lager word dan word ie normaal gezien ook stugger, veert ie minder ver in dus heb je ook minder kans dat ie raakt, mits je niet te lomp met 5 man erin over een drempel knalt.

ziet er wel netjes uit zo in 't zonnetje (Y) (Y)
R5GTT. Drive it like you stole it
Freakie

ja maar onze oprit is over het algemeen wat vervelender te pakken als een vervelende drempel, aangezien hij ongeveer een hoek van 60 graden heeft t.o.v. de weg

en mijn achterbanden lopen nu al aan als ik met 4 personen in de auto zit en over een drempel ga
Chris@R5

Dat komt doordat je met 15" echt aan het max zit wat een normale 6 kan hebben. Maar als het goed is moet het kunnen met 45 hoog et35/36.

Wel grappig dat je exact dezelfde ombouw hebt als ik. Phase 2 kit met een phase 1 voorbumper :)(Y)
Vos

Chris@R5 schreef:Dat komt doordat je met 15" echt aan het max zit wat een normale 6 kan hebben. Maar als het goed is moet het kunnen met 45 hoog et35/36.

Wel grappig dat je exact dezelfde ombouw hebt als ik. Phase 2 kit met een phase 1 voorbumper :)(Y)
de spatbordverbreders voor zijn ook phase1 :wink:

edit: of de sideskirt aan de bestuurderskant zit er niet goed op 8)
Chris@R5

Lijkt mij echt phase 2 :wink:
Vos

dan sluit de skirt dus niet goed aan! ff recht hangen! 8)
Freakie

ja komt goed eerst ben ik op zoek naar fijne 195/45R15 bandjes wie kan me er een setje aanraden en waar kan ik die krijgen voor een mooie prijs?

(graag argumenten bij aanraden) :wink:
Ralf

ik heb nog een setje liggen, ze zijn een maand oud, alleen zijn er 2 van de 4 wel lek geloof ik, maar zoals gezegd bijna niet gebruikt. laat maar weten of je interesse hebt.
Freakie

nee ik zoek een nieuw setje ik vindt met banden moet je gewoon nieuwe kopen, dat zijn dingen waar je niet op moet bezuinigen vindt ik

thnx anyway
Chris@R5

http://www.autobandenmarkt.nl

Gratis bezorgd of afhalen in Zuidlaren en cash betalen.

Sla dat aanbod niet te snel af van Ralf, want 300 euro ben je zo kwijt voor 4 banden en montage!
Freakie

zo vandaag samen met mijn vader een sporteinddemper bestellen (waarscheinlijk remus) :D

edit: het is eentje met een einddiameter van 76 mm geworden van remus

[img]http://www.autostyle.nl/images/producti ... 850308.gif[/img]
Freakie

zo gister ff het stuurtje ingebouwd zal vanaaf of morgen ff :foto: 's maken

woensdag gaat denk ik de uitlaat eronder gehangen worden
5gt8vturbo

Freakie schreef:ja komt goed eerst ben ik op zoek naar fijne 195/45R15 bandjes wie kan me er een setje aanraden en waar kan ik die krijgen voor een mooie prijs?

iedereen heeft zo z`n eigen voorkeurs merken je kan je het beste zelf onder vinden. de ene is helemaal gek van
bridgestone`s potenza (die slijten minder en hebben een velg bescherming en willen nog wel eens aanlopen)
ik zelf toyo`s proxes ts1-r( hebben lekker veel grip maar minder in de regen)
uni-royal is steven nogal gek op geloof ik heb ik zelf nog nooit gehad zou je aan hem moeten vragen.
en ik heb ook op viking gereden die waren ook wel van goede kwwaliteit.
en michellins maar die slijten nogal snel weg (vond ik zelf)

ps je auto lijkt wel een kameel :lol: :p
een klein beetje verlagen kan toch geen kwaad (vind ik zelf zelfs beter ook voor rij gedrag) ik heb ook met een niet verlaagde turbo een bochtje iets te snel genomen (45 km) en een beetje regen en ik ging mooi rond omdat de achterkant zo hoog stond. nu mijn auto verlaagd is (lees erg laag) kan die bocht met regen ook makelijk met 80 km. 3 cm naar beneden kan echt geen kwaad en kan je makelijk over drempels heen.
Daniël W.
Car: 5TL-T

5gt8vturbo schreef:
Freakie schreef:ja komt goed eerst ben ik op zoek naar fijne 195/45R15 bandjes wie kan me er een setje aanraden en waar kan ik die krijgen voor een mooie prijs?

iedereen heeft zo z`n eigen voorkeurs merken je kan je het beste zelf onder vinden. de ene is helemaal gek van
bridgestone`s potenza (die slijten minder en hebben een velg bescherming en willen nog wel eens aanlopen)
ik zelf toyo`s proxes ts1-r( hebben lekker veel grip maar minder in de regen)
uni-royal is steven nogal gek op geloof ik heb ik zelf nog nooit gehad zou je aan hem moeten vragen.
en ik heb ook op viking gereden die waren ook wel van goede kwwaliteit.
en michellins maar die slijten nogal snel weg (vond ik zelf)
Amen :worship:
Ik rij zelf trouwens Pirelli, goede slijtvaste band (afhankelijk van je vermogen :p ) en zeer goed in de regen, evenals Uniroyal Rainsports...

5gtv8turbo schreef: ps je auto lijkt wel een kameel :lol: :p
een klein beetje verlagen kan toch geen kwaad (vind ik zelf zelfs beter ook voor rij gedrag) ik heb ook met een niet verlaagde turbo een bochtje iets te snel genomen (45 km) en een beetje regen en ik ging mooi rond omdat de achterkant zo hoog stond. nu mijn auto verlaagd is (lees erg laag) kan die bocht met regen ook makelijk met 80 km. 3 cm naar beneden kan echt geen kwaad en kan je makelijk over drempels heen.
Believe that! Verlagen die auto man...vertrouw me maar, als je er een keer mee rijdt wil je echt niet anders! Dat je drempels niet met 80 kan nemen, neem je dan heus wel voor lief 8) zodra je een bocht tegenkomt... >-) oh yeah (Y)
Oja, en het staat natuurlijk onwijs veel gaver dan een giraffe... :p
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Freakie

ja dan denk ik dat ik toch maar voor verlagen ga voor 3 cm en achter 3 á 4 cm

iemand goeie goedkope veren in de aanbieding of weet een goed merk voor een zachte prijs en moet ik dan ook andere schokdempers achter?

in dat geval welk merk heeft een goeie kwaliteit voor een mooi prijsje?
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Freakie schreef:iemand goeie goedkope veren in de aanbieding of weet een goed merk voor een zachte prijs en moet ik dan ook andere schokdempers achter?
Ga eens op zoek naar een complete set van een GTT :wink: Dan heb je alles in 1x compleet :p
Martijnberk
Contacteer:

ik zal ff voor je in mijn gtt bak snuffelen want mijn oude veren moet ik nog ergens hebben....
Chris@R5

Freakie schreef:ja dan denk ik dat ik toch maar voor verlagen ga voor 3 cm en achter 3 á 4 cm

iemand goeie goedkope veren in de aanbieding of weet een goed merk voor een zachte prijs en moet ik dan ook andere schokdempers achter?

in dat geval welk merk heeft een goeie kwaliteit voor een mooi prijsje?
Ik heb een setje veren van Interalloy gekocht (autostyle... :~ ) voor 56 euro. Dan gaat ie 40mm zakken. Ff een paar veerklemmen bij Bo-Rent en een middagje vrij en je bent klaar.
Plaats reactie