Warm he vandaag Ging een stukje rijden met mijn gtt ph2 ( heb hem nog niet zolang) en tot mijn schrik ging mijn temperatuur van het koelwater stijgen tot bijna aan het eind, normaal heeft ie van mij tot het derde streepje.
Nou is mijn middendemper ook flink lek en toen dacht ik zou het ook kunnen
dat ie door het druk verlies opwarmt.
Anders is het simpelweg de thermostaat denk ik want er lekt niks bij de radiator.
Denk niet dat een middendemper er effect op heeft..
Het zal vast wel de thermostaat zijn, veel gtt's hebben ook een
thermostaat met een lagere temp zodat de koelfan sneller aanslaat
bedenk wel dat t in de zon dezer dagen ongeveer 34 graden is...
Alle auto's hebben 't warm met dit weer.
Maar wat er met je GTT aan de hand zou kunnen zijn is dat je radiateur (welke al enkele jaartjes oud is) niet meer al te fris is waardoor hij niet optimaal meer werkt.
controleer of koelvin aanslaat door motor stationair te laten draaien, totdat je hem hoort of ziet draaien.
check tevens de meterstand.
indien temp weer hoog oploopt en de koelvin draait niet is meestal de sensor koelvin kapot, de radiateur moet heet zijn.
als de radiateur koud blijft dan blijft de thermostaat gesloten en is deze kapot.
is de radiateur heet en draait de koelvin ook, dan zou de radiateur erg vervuilt kunnen zijn.
oke dan dat schiet op, koelvin slaat wel aan, rad is niet echt heet wel warm maar dat mag.
Zal de sensor eens vervangen voor een lagere temp zowieso wel beter en eerst maar ff wat lagere temperaturen mag ook wel want het is nog niet eerder gebeurt als bij dit soort weer.
Heb vanmiddag wel een andere middendemper gekocht Remus op devil eindemper, vraag me niet waarom maar we zien wel wat het doet tis nog altijd goedkoper als het orgineel dus da scheelt
er absoluut geen verband tussen motortemperatuur en een lek in het uitlaatsysteem.
dit zijn gescheiden systemen.
een te hoge temperatuur kan ook te maken hebben met lucht in het koelsysteem ( ontluchten ) of een defekte koppakking.
van de thermostaat wordt er volgens mij nog maar een type geleverd en dat is de koelste variant, idem de koelvinsensor, in ieder geval als er nog warmere types zijn, de temperatuur hoort niet tot einde schaal op te lopen.