clio 16v wil niet starten

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Madmaus

Hallo,

Het is weer zover. Weer problemen met me renaultje.

Gisteren wilde die niet starten. Nu heb ik al ee tijdje problemen dat me brandstofpomp af en toe weigert. Nu kan ik die bij het relais doorlussen en dan doet ie het alsnog. Ik heb 2 dagen geleden 1 relais vervangen, toen liep die weer. Maar gisteren deed ie helemaal niets. Hebben we het ff doorgemeten. En en brandstofpomp slaat niet aan en ik heb ook geen ontsteking meer.

Word dit toevallig allebei door een relais aangedreven? Of zijn er grotere problemen aan de hand?

Alvast bedankt

Gr,
Maurice
frank_williams

he maurice,
ik heb ook zoiets gehad een tijd terug met mn williams. toen lag het aan het mototmanagement. pomp maakte geen geluid bij contact aan en geen ontsteking. het ding zit onder schutbord onder de krik.
frank
Madmaus

en hoe heb je dat opgelost dan?

Klopt dat wel met het verhaal dat als ik het relais doorlus dat de pomp wel aanslaat? Maar de ontsteking is echt van gisteren.
Snap der ff niets meer van :s
frank_williams

Madmaus schreef:en hoe heb je dat opgelost dan?
een computer geleend, gemonteerd, starten en lopen
Klopt dat wel met het verhaal dat als ik het relais doorlus dat de pomp wel aanslaat? Maar de ontsteking is echt van gisteren.
gaat mij ook boven m'n pet :p
Madmaus

Frank M schreef:
een computer geleend, gemonteerd, starten en lopen
gaat mij ook boven m'n pet :p
Dan zou ik denk ik ook maar eentje moeten lenen dan?

Gaat dat makkelijk?
Zeker prijzig een nieuwe?
Toevallig zag ik een clio 16v staan die in onderdelen wordt verkocht. Maja dan moet ik zeker weten dat het aan het managment ligt.
Me auto staat nu bij me vader alleen heeft ie eigelijk geen tijd vandaag. Dus zit het weekend ook zonder clio.
Ik rij nu in de auto van me moeder een corsa 1.4 automaat. Die dingen zijn niet vooruit te branden zeg. haha maja hij brengt me wel waar ik wezen moet.
frank_williams

kun je proberen
Gaat dat makkelijk?
lenen weet ik niet :p
verwisselen is niet zo moeilijk nee
een nieuwe wel, 2de hands varieert van 35 tot 150 euro
Toevallig zag ik een clio 16v staan die in onderdelen wordt verkocht. Maja dan moet ik zeker weten dat het aan het managment ligt.
ander verkoop je 'm toch weer? het management dan...
Me auto staat nu bij me vader alleen heeft ie eigelijk geen tijd vandaag. Dus zit het weekend ook zonder clio.
Ik rij nu in de auto van me moeder een corsa 1.4 automaat. Die dingen zijn niet vooruit te branden zeg. haha maja hij brengt me wel waar ik wezen moet.
toch nog niet verkeerd dan zo'n crossa :smoke:
5gt8vturbo

Als je het relais door zou lussen en de pomp slaat nu wel aan is je relais nu echt kapot. wat je kan doen is hem openmaken en schoonmaken, waarschijnlijk zit er een zwart plekje waar hij is doorgebrand als je het zou schoonmaken zou hij het nog ff kunnen uithouden maar niet te lang meer.

Kijk verder van je onstekking het massa punten, en overige stekkers na, als dat allemaal goed is, zal je computer wel stuk zijn.
Madmaus

5gt8vturbo schreef:

Als je het relais door zou lussen en de pomp slaat nu wel aan is je relais nu echt kapot. wat je kan doen is hem openmaken en schoonmaken, waarschijnlijk zit er een zwart plekje waar hij is doorgebrand als je het zou schoonmaken zou hij het nog ff kunnen uithouden maar niet te lang meer.

Kijk verder van je onstekking het massa punten, en overige stekkers na, als dat allemaal goed is, zal je computer wel stuk zijn.
Ja eerst was het alleen de brandstofpomp. Schijnt dat er 2 relais zijn die hem aandrijven. En ik heb er eentje vervangen. Toen liep die tot de volgende ochtend. Toen heb ik een beetje aan die draadjes gerommeld en toen sloeg die aan. Toen ik later bij me werk weg wilde rijden geen brandstofpomp en als ik hem doorlusde kreeg hij wel benzine (rook je duidelijk) maar hij sloeg niet aan. Gemeten geen onsteking.
Lampje van me motormagement gaat wel gewoon uit als ik hem probeer te starten.
Madmaus

Frank M schreef:
kun je proberen
Gaat dat makkelijk?
lenen weet ik niet :p
verwisselen is niet zo moeilijk nee
een nieuwe wel, 2de hands varieert van 35 tot 150 euro
ander verkoop je 'm toch weer? het management dan...
toch nog niet verkeerd dan zo'n crossa :smoke:
Kopen en verkopen is misschien wel een goeie oplossing. Maar liever eentje lenen. En ik wilde eigelijk kijken of het misschien toch een relais is wat voor beide problemen zorgt. Want me vader heeft vandaag hooguit een uurtje de tijd. Dan kan ik hem nu wat werk uit handen nemen door het hier te bespreken.

En die crossa: het is zuinig veilig en gaat niet kapot. Dus ja dat is niet verkeerd nee :lol:
5gt8vturbo

renault lampjes en meters werken bijna nooit naar behoren :p , zou ik niet te veel op afgaan, het kan gewoon een massa draadje zijn dat is losgetrild waardoor hij niet meer wil starten(er branden geen gekke lampjes bijvoorbeeld binnenverlichting als je op de rem trapt?) , zet eens een startkabel op je min van je accu en de carroserie en probeer het dan nog eens.
frank_williams

ik zou je m zo lenen, maar ik heb geen 16v :D
wellicht iemand hier op het forum uit den haag? veban?
Madmaus

Frank M schreef:ik zou je m zo lenen, maar ik heb geen 16v :D
wellicht iemand hier op het forum uit den haag? veban?
Maat van mij (Floris op het forum) heeft een 16v maar die zit met ze luie reet in Afrika

@5gt8vturbo
Gisteren met startkabel lukte het ook niet. Alles brand naar behoren zoals het daarvoor ook altijd deed. Maar hij doet het gewoon niet.
Blijft renault he ;)
Laatst gewijzigd door Madmaus op vr 24 jun 2005 8:18, 1 keer totaal gewijzigd.
frank_williams

pm'etje
Madmaus

Verder niemand een suggestie?
Vraag blijft eigelijk of het zou kunnen zijn dat de bandstofpomp en onsteking door een relais oid worden aangestuurd? Of duid het duidelijk op een motormanagement probleem?
Haas
Car: Megane RS

das gewoon proberen en merken denk ik zo.. maar probeer ff een relais te regelen, das makkelijk dan een ECU. Dan weet je of dat de oplossing is of niet en waars ook de goedkoopste van de twee mogelijkheden...
Madmaus

ja ik heb 1 nieuw relais. Die zit er op maar dat was blijbaar niet de goeie want het brandstof probleem bleef. Bij renault zijn ze alleen prijzig. Deze was 9 euro.
Haas
Car: Megane RS

9 eu vind ik wel meevallen, maar goed, kijk ff dan of je niet in buurt wat kunt regelen, particulier?
Madmaus

Ik houd sowieso me ogen open.
Eerst weten wat er precies kapot is. En dan ga ik opzoek :p
Maar goed we kijken gewoon verder hahaha
Het blijft lastig
Patrick L.

Er zit een dikke witte stekker boven je tellerbak, die zie je zitten als je de bovenkap van je dashbord weghaalt, als die stekker slecht contact maakt start je auto ook niet, mischien kun je daar eens naar kijken.
Plaats reactie