huilen van de turbo blijkt iets anders te zijn

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Ploenck

Hallo ieder,

Ik ben in het bezit van een Laguna 2.2 dci uit mei 2002. Deze heb ik gekocht in Duitsland en leek prima in orde tot ik thuis kwam. De auto maakt bij het optrekken een huilend geluid wat de monteur van de Renault garage af deed als een defecte turbo. Deze is vervangen echter het geluid is er nog steeds. Bij 2.800 toeren begint het en het klinkt, denk ik, als een van de bewegende delen die door de distibutieriem wordt aangedreven.

De auto is getuned (180 PK) en het geluid dat ie produceert lijkt héél erg op een defecte turbo zeiden de monteurs nadat ze NA de reparatie wéér luisterden. ''Als ik niet beter zou weten zou ik zeggen dat de turbo kapot is'''waren hun woorden. Het zou het geluid zijn van de vinnen was het verhaal.

De auto trekt alsof ie nieuw is dus daar ligt het niet aan, de turbo lijkt mijn inziens dus in orde.

Omdat het een geluid is dat zich manifesteerd bij toenemende toeren kan het, lijkt mij, niets anders zijn dan iets dat door de distributieriem wordt aangedreven.

Een voorzichtige conclusie gisteren bij de auto, aldus één van de monteurs was,: het zou het spruitstuk kunnen zijn.....maar de ander weerlegde dit met als tegenargument dat ie dan stationair niet zo mooi rustig loopt en bovendien drukverlies zou moeten hebben bij toenemende toeren.

Welnu, mijn vraag: Wat denken jullie? Ik ben zo a-technisch en voel me dan ook als een kuiken in een nertsenfarm...

Héél graag jullie mening.

Groeten,
Ploenck.
Martijnberk
Contacteer:

kan je bij het uitlaatspruitstuk komen? dan moet je een stukje wc-papier bij het stuk spruitstuk houden bij het blok, als die gaat "waaien" dan lekt he spruitstuk en moet je de pakking vervangen, dit kan je ook op andere delen toepassen zodat je weet of er iets lekt....

anders zou ik het niet weten...
-PAZ-
Über-Spammer

ipv wc papier kan je ook effe een busje lekzoek spray halen en dat rond het spruitstuk spuiten, ie je dat het gaat schuimen en er komen lucht bellen dan lekt ie
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Kan het niet liggen aan een lekkende/loszittende slang ofzo?

(Kun je trouwens niet ergens een digicam regelen waarmee je filmpjes MET geluid kunt maken? Kunnen we aan de hand van het geluid misschien wat anders verzinnen)
Gerard race GT

bij mij was het het gieren van een defect dynamolager, ik heb me ook de @*&%!! gezocht.
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
Remco_Rs
Contacteer:

Het spruitstuk zou het inderdaad ook "kunnen " zijn heb al 2 x een nieuw spruitstuk gemonteerd op een 2.2dci.Het spruitstuk bestaat namenlijk uit 2 opelkaargezette stukken ,bij beide gevallen bij mij was het spruitstuk aan de voorkant van het blok los van elkaar gekomen(een stukje van circa 2cm).Hebben ze ook naar je Intercooler gekeken?.is een ook vaak voorkomend probleem bij de Laguna,s.Die willen nog wel eens graag open ploffen.
pierre

de monteur van Renault heeft een onjuiste diagnose gesteld en het reparatiebedrijf is volledig verantwoordelijk.
Dit betekent de volgende dingen :

1. je hebt recht op teruggave van de onnodige reparatiekosten.
2. je hebt recht op een deugdelijke reparatie
3. je moet er absoluut zelf afblijven en teruggaan naar de dealer.
4. neem contact op met de importeur afdeling klantenservice als teruggave van je geld een probleem is.
Laatst gewijzigd door pierre op vr 24 jun 2005 4:56, 1 keer totaal gewijzigd.
TMC16v

zou de distributie riem niet gewoon te strak zitten?
Bart V

Ploenck schreef: Omdat het een geluid is dat zich manifesteerd bij toenemende toeren kan het, lijkt mij, niets anders zijn dan iets dat door de distributieriem wordt aangedreven.
Ploenck.
óf iets wat aangedreven word door de multiriem. Is het geluid onbelast ook hoorbaar? En probeer het ook eens met ingetrapte koppeling.
Plaats reactie