velgen

Post hier al je vragen over de Clio
paulusdecliokabouter

Hoi,
ik heb op mijn clio 1.8 16v, originele renault velgen liggen (toch?, zie wie is wie met foto). Nu zitten er op de velgen wat kleine stoeprand schade en begint de lak er wat van af te bladeren. Nu wil ik eigenlijk de velgen weer laten maken en laten overspuiten. Maar weet niet waar/of dit kan en hoeveel zoiets kost. het overspuiten weet ik wel adresje voor, het laten repareren niet. Verder heb ik er vredestein banden erop liggen en die wil ik eigenlijk met van dat spul zwart maken en dan de letters wit. (staat denk ik wel vet). Weet iemand daar goed spul voor?

Groeten paul.
LotuzClioWilliams

paulusdecliokabouter schreef:Verder heb ik er vredestein banden erop liggen en die wil ik eigenlijk met van dat spul zwart maken en dan de letters wit. (staat denk ik wel vet). Weet iemand daar goed spul voor?
Niet aan beginnen. Die witte letters worden vrij snel grauw en dus moet je het regelmatig over doen.
willow

ik vroeg me af of brock b2 cupvelgen 16 inch onder een clio 16v passen, en waar je dan op moet letten, kwa et waarde enzo....
-PAZ-
Über-Spammer

effe sesrch gebruiken, dan weet je et zo denk ik. is al vaak voorbij gekomen welke waardes je moet aanhouden
paulusdecliokabouter

weet iemand trouwens ook hoeveel inch die standaard velgen zijn? want heb hier bij een velgen topic paar zeer uber mooie velgen gezien (Hijoin H166) inclusief prijslijst, maar weet niet precies welke maat ik heb :S (jaja klinkt dom ik weet het :) )
Rob

paulusdecliokabouter schreef:weet iemand trouwens ook hoeveel inch die standaard velgen zijn? want heb hier bij een velgen topic paar zeer uber mooie velgen gezien (Hijoin H166) inclusief prijslijst, maar weet niet precies welke maat ik heb :S (jaja klinkt dom ik weet het :) )
Tip: Kijk eens op je banden. Daar staat de maat op van je velgen. Of nog beter.. kijk eens op je velgen. Staat alles op. diameter, breedte, ET waarde, merk etc etc.

Tis trouwens 15" :wink:
Frits Clio 16v

Steek = 4x100
ET = 35 (als je velgen koopt met een hogere ET staan je velgen verder naar binnen, en bij een kleinere verder naar buiten)
Naafdiameter = 60.1 mm (kun je met centreerringen goed krijgen)

Je hebt nu 15", maar 16" staat net wat beter vind ik.
Of wil je je huidige banden overzetten, en daarom 15" houden?

Gr, Frits.
willow

Clio Baccara 16v schreef:Steek = 4x100
ET = 35 (als je velgen koopt met een hogere ET staan je velgen verder naar binnen, en bij een kleinere verder naar buiten)
Naafdiameter = 60.1 mm (kun je met centreerringen goed krijgen)

Je hebt nu 15", maar 16" staat net wat beter vind ik.

Gr, Frits.
iemand vertelde mij dat 16 inch niet zonder problemen onder een 16v past.. ik vind 15 inch netter staan omdat me velg anders verdwijnt in me wielkast, omdat me auto verlaagd is!!!
Marcel B.

past echt wel, zolang je de rolomtrek van het wiel maar hetzelfde houdt en niet te breed gaat...
Haas
Car: Megane RS

er rijden er ook rond met 17..dus..

wiel in wielkast? :worship:
Frits Clio 16v

16" past prima hoor, en zolang je niet breeder gaat dan 7j en je velgen gebruikt met ET 35 kun je nog best een stuk verlagen.

Gr, Frits.
Haas

robbie had zelfs 16"primasport wielen (7j?) onder zijn Clio I Ph III 1.2 liggen, dus op een 16V moet dat al helemaal geen probleem zijn!
paulusdecliokabouter

heb ff op de banden gekeken, staat 195/50 R15 op. Dus neem aan dat het 15 inch is dan.

Hijoin H166 Velgen
5œ x 13 p/st: € 80,00
6 x 14 p/st: € 95,00
6œ x 15 p/st: € 105,00
7 x 17 p/st: € 170,00

dus ik moet die van 6,5 x 15 hebben. :)

Dan weet ik genoeg. Wel flinke smak geld, maar staat wel dik :D
Haas

waarom houdt je vast aan 15"? Speciale reden?
paulusdecliokabouter

Clio Baccara 16v schreef: Je hebt nu 15", maar 16" staat net wat beter vind ik.
Ik had bij mijn vorige auto ook setje winterbanden erbij, en dat beviel me best goed (had modder/sneeuw banden, je merkt het verschil best wel), wil me originele velgen dan omwisselen met die nieuwe voor de winter/zomer. Vind 15 inch opzich wel net staan :).
Haas

je kunt je winterbanden toch op de orig velgen leggen, de zomerbanden die daaraf komen verkopen als dat nog de moeite waard is? En dan 16"met zomerbanden nu kopen? Hoef je je mooie nieuwe velgen ook niet te verkrachten in de winter...
Van mij moet je niets, alleen hoop ik niet dat je er spijt van krijgt....
paulusdecliokabouter

Ik gebruik de originele voor de winter (die kan ik dan mooi overspuiten enz enz) en de nieuwe bling bling voor de zomer :). Eerst ff checken hoe het met de centjes zit, het staat wel in de planning iig.
Robke
Car: Lexus IS250

Voordat 16" wielen met de velg binnen de wielkast vallen, moet hij toch wel aanzienlijk verlaagd zijn. Dan praat ik over een verlaging van 80+mm, dus dat is geen probleem.
De band zal met de juiste bandenmaat niets verder in de wielkast vallen dan nu het geval is......
willow

heb nu 4x brock b2 15 inch cupvelgen besteld voor onder de 16v, laat eerst me 195 50 15 banden overzetten, en als deze versleten zijn ga ik over op (denk) toyo proxes T1 s 195 45 15, ben benieuwd hoe de wielen zullen staan onder de auto :)
shift00

ik heb die banden op een niet verlaagde clio en dat valt meteen op dat het minder rubber is. omdat hij niet verlaagd is ziet dat er niet mooi uit. Komt ook doordat de williams velgen die ik er nu onder heb wat meer naar binnen staan dan de originele 16v wielen (lijkt zo athans). Hij spoort door die hogere et waarde smaller en dat is wel merkbaar (niet ten goede van de wegligging) kan dit kloppen of stel ik me aan?

Vooral met nat weer leek ik met de originele wielen meer grip te hebben(met slechtere banden).
willow

shift00 schreef:ik heb die banden op een niet verlaagde clio en dat valt meteen op dat het minder rubber is. omdat hij niet verlaagd is ziet dat er niet mooi uit. Komt ook doordat de williams velgen die ik er nu onder heb wat meer naar binnen staan dan de originele 16v wielen (lijkt zo athans). Hij spoort door die hogere et waarde smaller en dat is wel merkbaar (niet ten goede van de wegligging) kan dit kloppen of stel ik me aan?

Vooral met nat weer leek ik met de originele wielen meer grip te hebben(met slechtere banden).
mmmmm dat zou ik niet weten, dus je hebt nu toyo proxes t1 s 195 45 15 erop zitten?? sja mijn clio is behoorlijk verlaagd duz bij mij gaan ze er zowiezo onder als deze versleten zijn

wegligging is perfect door de verlaging (Y) denk niet dat het zou uitmaken of ik nou 195 50 15 of 195 45 15 als rubber zou hebben
Frits Clio 16v

shift00 schreef:Hij spoort door die hogere et waarde smaller en dat is wel merkbaar (niet ten goede van de wegligging) kan dit kloppen of stel ik me aan?
Je kunt er spoorverbreders tussen zetten, dan komen de wielen weer verder naar buiten.
willow schreef:wegligging is perfect door de verlaging (Y) denk niet dat het zou uitmaken of ik nou 195 50 15 of 195 45 15 als rubber zou hebben
Plattere banden zijn stijver, en zouden dus beter moeten zijn voor je wegligging.

Gr, Frits.
shift00

Ik heb nu ook een lekke LV schokbreker, maar er worden echt alleen standaard veerpoten aangeboden. Nu ik toch moet gaan vervangen, wil ik liever meteen iets beters en met verlagingsveren.

Iemand suggesties?
Haas

stuur eens een mail of bel naar onze sponsoren, die kunnen meestal erg leuke setjes leveren.
probeer http://www.improve-tuning.nl eens, goeie service, prima prijzen (Y)
shift00

ik zal er eens een paar mailen.

Maar waar rijden jullie zelf op? standaard schokbrekers met verlagingsveren? andere schokbrekers? wat is goed/betaalbaar?
Haas

tot -35mm kun je met orig schokbrekers blijven rijden, maar hoeft niet natuurlijk, je kunt ook bijv gele koni schokdempers bestellen voor -35 mm, dan heb je dus alleen 2 veren voor de voorkant en de achter kant moet je mer torsie verstellen.
wil je lager, dan kom je al snel uit op een schroefset (tot -80 globaal gezien) of een apexset van -60 die bestaat uit schokdempers en veren.

paar fatsoenlijke merken: koni,apex,weitec,KW,Merwede...
shift00

Ben niet van plan super laag te gaan. Heb toch een hoop drempels enzo. Valt me wel op dat er alleen maar 2de hands origineel spul aangeboden wordt.

En de torsie verdraaien zal wel lukken. Ik moet gewoon even geduld hebben en goed zoeken denk ik... Kom vanzelf wel een goede set tegen dan. Schokbrekers incl. verlagingsveren.... Het hoeft geen wonder te worden, maar als ik moet vervangen wil ik wel meteen verbeteren. En verlagen is voor de looks ook altijd erg goed.
shift00

hmmm, kan nu 16" velgen met een ET waarde van 20 kopen met 215 achter en 205 voorbanden.

Vrees dat dit in de schermen gaat lopen... iemand ervaring met deze maten?
Haas

ik denk dat dat incl verlagen aan gaat lopen idd..helemaal met vier man erin :s

Als je wil verlagen alleen voor de looks en niet echt zozeer let op t weggedrag, kun je natuurlijk ook nieuwe originele schokdempers kopen en er een set verlagingsveren opgooien :)
Weggedrag wordt er echt neit slechter van, zeker niet als je nieuwe monteert, die zijn nog lekker stug!
Als je echt je weggedrag wil verbetere, kun je beter voor dempers van koni oid gaan..maa rja, die zijn wel prijzig!
tis net wat je er voor uit wil geven... :)
Frits Clio 16v

Als je redelijk goedkoop een complete verlagings-set wilt hebben moet je Apex kopen.
Bij Improve-tuning kost die (als ik het me goed herinner) 300 euro (complete set, dus rondom).
En je kunt dan kiezen tussen 4 of 6 cm verlaging.

215 banden achter en 205 voor zou ik niet doen op een clio. Wordt hij aardig gevoelig voor spoorvorming denk ik.
En i.c.m. ET 20 en verlagen kan dat ook aan gaan lopen ja.

Gr, Frits.
shift00

ik zoek me rot, maar kan nergens fatsoenlijke schokbrekers/dempers/verlagingsveren kopen...

Anders neem ik een set goede originele schokbrekers en nieuwe verlagingsveren. zal alleen maar beter worden. En ik hoef geen snelle tijden te rijden op zandvoort met de clio, gaat meer om de looks dus.
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

shift00 schreef:ik zoek me rot, maar kan nergens fatsoenlijke schokbrekers/dempers/verlagingsveren kopen...
Bel platimex eens :wink:
Riël
Über-Spammer

Idd, platimex. ALs lid zijnde krijg je ook een heeeel aantrekkelijke korting op de bijv. Ultimate schroefset!
shift00

wie/wat is platimex>?
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

shift00 schreef:wie/wat is platimex>?
een van de sponsoren van deze site :D
http://www.platimex.nl/
Plaats reactie