als ik met mijn clio gewoon gas geef krijg ik geen kloppend geluid maar als ik de gas loslaat dan wel. als ik de ontkoppeling induw ook niet. ik voel het kloppen ook licht in mijn stuur maar niet in mijn pedalen. het gaat ook weg als ik mijn stuur draai.
weet er iemand wat het probleem kan zijn?
mvg Davy
kloppend geluid
-
- Contacteer:
-
- Contacteer:
kan ik dit testen om zeker te zijn dat het de motosteunen zijn?
zijn deze moeilijk te vervangen?
wat kan het nog zijn?
zijn deze moeilijk te vervangen?
wat kan het nog zijn?
motorsteunen vervangen is op zich niet moeilijk, maar kunnen soms wel btje vast zitten.
Je kunt t volgende eens proberen. Zet je auto op de handrem (niet voor een huis
), zet m in de 1 en doe net of je weg wil rijden, alleen niet helemaal. Maw, laat de koppeling opkomen en geef ietwat gas, dan begint de auto te trekken in de handrem en belast je je motorsteunen. Kijk een of je dan t geluid hoort en laat een ander onder je motorkap kijken of het blok erg kanteld of 1 kant op trekt. Als dat zo is, zijn er 1 of meer motorsteunen aan vervanging toe..
Je kunt t volgende eens proberen. Zet je auto op de handrem (niet voor een huis

-
- Contacteer:
ok bedankt zal het sebiet eens proberen
zorg er wel voor dat je handrem ook echt werkt. Mijn oom werd zo aangereden door zijn zoon, aangezien de handrem zo slecht werkte dat hij gewoon wegreed, terwijl mijn oom gebukt voor de auto onder de motorkap stond.
Niet echt slim, oke, ga ernaast staan. Afgelopen met een sisser, maar pas op wat je doet
Niet echt slim, oke, ga ernaast staan. Afgelopen met een sisser, maar pas op wat je doet

-
- Contacteer:
bedankt voor de goede raad, kan trouwens niet anders dan ernaast staan want anders kan ik niet onder de kap zien aangezien een clio verkeerd opengaat 

Een clio gaat GOED open hoor.
Alle andere autos gaan fout open.
Ik had een motorsteun los zitten (moertje los getrild). Kun je ook controlleren door gewoon gas te geven en vervolgens plotseling van het gas af, en weer gas en dan van het gas af. Dan hoor je ook geklop van je motorsteunen.
Op het midden van de pagina zie je een foto van de steun die onder je accu zit. Die moer moet je met 75NM aandraaien...hij ligt daar los, maar dat is dus niet de bedoeling he!
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... &start=100
Ik had een motorsteun los zitten (moertje los getrild). Kun je ook controlleren door gewoon gas te geven en vervolgens plotseling van het gas af, en weer gas en dan van het gas af. Dan hoor je ook geklop van je motorsteunen.
Op het midden van de pagina zie je een foto van de steun die onder je accu zit. Die moer moet je met 75NM aandraaien...hij ligt daar los, maar dat is dus niet de bedoeling he!

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... &start=100
-
- Contacteer:
ok het geluid is dus verdwenen zonder dat ik iets gedaan heb. als ik daarjuist naar de garage reed was het geluid al veel minder dan gisteren, en tegen dat ik daar was was het helemaal voorbij. heb de motorsteunen nagekeken maar die zien er volgens mij nog goed uit. en ze staan volgens mij ook nog goed vast.
wat zou het dan kunnen geweest zijn?
toch al bedankt voor de raad
wat zou het dan kunnen geweest zijn?
toch al bedankt voor de raad
-
- Contacteer:
hebben we ook aan gedacht, maar hoe kunnen we dit juist testen of het wel de aandrijfas is?
we hebben daarnaar gekeken gisteren maar er zat geen spelling op ofzo. er was dan ook wel geen kloppend geluid meer.
kunnen we dit testen?
we hebben daarnaar gekeken gisteren maar er zat geen spelling op ofzo. er was dan ook wel geen kloppend geluid meer.
kunnen we dit testen?
-
onder je auto gaan liggen en kijken of je hoezen versleten zijn anders goed aan de aandrijf assen draaien terwijl je auto op de grond staat nu mag je geen spelling voelen. Als het je aandrijf as was zou je het nu nog moeten horen,
ik denk eerder aan onbalans in je wiel, of aan je stuurkolom waar misschien een boutje een beetje is losgetrild en nu weer ff vast staat? of de moer waar je aandrijf as mee vast zit? die willen ook nog wel eens lostrillen omdat je ze maar één keer mag gebruiken en vaak meerdere keren worden los en vast gedraaid.
ik denk eerder aan onbalans in je wiel, of aan je stuurkolom waar misschien een boutje een beetje is losgetrild en nu weer ff vast staat? of de moer waar je aandrijf as mee vast zit? die willen ook nog wel eens lostrillen omdat je ze maar één keer mag gebruiken en vaak meerdere keren worden los en vast gedraaid.
als de aandrijfas het probleem is kan dit goed getest worden door rondjes te gaan rijden , geef flink gas en doe de procedure in beide richtingen, houdt een flinke snelheid aan en belast de assen flink, is er geen raar geluid, is het niet een vd assen.
in dat geval is er iets met het wiel niet in orde, een onronde band of een onjuiste balancering.
in dat geval is er iets met het wiel niet in orde, een onronde band of een onjuiste balancering.
-
- Contacteer:
ok heb aandrijfassen getest zoals hier is uitgelegd geweest en deze zijn het niet. het kloppend geluid is zelfs helemaal weg.
maar nu is er een ander probleem, soms als ik vertrek dan hoor ik een klop, dit gebeurd meestal als ik mijn ontkoppeling snel loslaat of als ik de gaspedaal ineens bruut loslaat.
wat zou het probleem kunnen zijn, ik heb de twee motorsteunen al eens bekeken en hier zie ik geen schade aan.
mvg
Davy
maar nu is er een ander probleem, soms als ik vertrek dan hoor ik een klop, dit gebeurd meestal als ik mijn ontkoppeling snel loslaat of als ik de gaspedaal ineens bruut loslaat.
wat zou het probleem kunnen zijn, ik heb de twee motorsteunen al eens bekeken en hier zie ik geen schade aan.
mvg
Davy
krik auto op en controleer de voorwielophanging of hier spelingen in zitten, of dat de veerpoten los zitten, beide kanten.
alles moet deugdelijk vast zitten, dempers mogen niet lekken, fuseekogels en spoorkogels mogen geen spelingen hebben.
er zijn 3 motorsteunen, 2 voor en 1 achterzijde motor, check of deze goed vast zitten.
alles moet deugdelijk vast zitten, dempers mogen niet lekken, fuseekogels en spoorkogels mogen geen spelingen hebben.
er zijn 3 motorsteunen, 2 voor en 1 achterzijde motor, check of deze goed vast zitten.
-
- Contacteer:
ok zal morgen eens kijken naar de derde dan, mag ik deze zomaar aandraaien of niet want er is mij verteld geweest dat die met een bepaalde kracht moeten vaststaan.
zal de rest ook eens checken
alvast bedankt
zal de rest ook eens checken
alvast bedankt