[Clio 16V] Knetterend geluid bij accelereren in bocht

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
evo
Contacteer:

Als ik bijvoorbeeld op een oprit van een snelweg stevig gas geef in de bocht dan knetterd er iets behoorlijk.

Als ik daarna op de snelweg net onder de 3000 toeren gas geef (5e versnelling) dan begint het weer heel kort te knetteren. Na een tijdje rijden wordt het wel minder.

Ook bij een stoplicht rustig gas geef dan knetterd (zelfde geluid) het op een gegeven moment heel kort.

Iemand enig idee wat dit is? Wat vooral bij flink gas in de bochten dan klinkt het echt niet lekker. :s

* Olie temp + druk is normaal.
* Knetterend vond ik het beste erbij passen, maar het is ook wel spetterend/pruttelend. :)
-PAZ-
Über-Spammer

evt doorslaan van ontsteking, dan wel ontstekings delen, en daardoor slecht lopen van motor???
evo
Contacteer:

Nu je ontsteking zegt.... de bougiekabels zijn niet de nieuwste meer.

Motor loopt stationair wel normaal. Maar bij optrekken met koude motor heb ik wel veel last van trillen.

Bedankt voor de tip, ontstekingsdelen ga ik eerst even bekijken. :)

Bougies zijn net nieuw, tijd voor nieuwe kabels denk ik.
evo
Contacteer:

Er zit een klein scheurtje in 1 van de kabels.

Waar kan ik een goeie nieuwe set vinden?

Dealer is nogal prijzig. |:
-PAZ-
Über-Spammer

gewoon effe informeren bij de plaatselijke onderdelenboer, die kan waarschijnlijk verschillende merken/prijsklassen en kwaliteiten leveren
evo
Contacteer:

Kabelset vervangen, maar probleem is niet opgelost.

Bij de garage zeiden ze dat het probleem de voorontsteking was. Ik heb de bdp sensor al vervangen.... maar zonder resultaat.

Wat mij verder opvalt is dat de toerenteller ook erg meetrilt met de auto. De auto houd niet in, maar knettert vooral bij het optrekken.

Iemand nog ideeen? :)
Riël
Über-Spammer

Pingelt je auto niet??? Je kan de boel best slopen als je te lang zo doorrijdt!

Controleer vacuumslangetjes, benzinedrukregelaar etc. De garage moet hier toch wat van kunnen zeggen ipv 'het is de vooronsteking?"
evo
Contacteer:

Wanneer is het pingelen? De motor stotterd niet, stationair loopt ie gewoon goed. Maar bij koude motor wel veel last van trillingen. Niet extreem, gewoon kleine trillingen.
pierre

een luid geluid duidt op een lekkage in het uitlaatsysteem.

een fijn metaalachtig geluid ( nauwelijks hoorbaar ) duidt op een pingel in de motor.
dit betekent meestal dat de onstekingsunit kapot is.
evo
Contacteer:

Het is de 2e optie, een fijn metaalachtig geluid, wat nauwelijks hoorbaar is.

Die kerel van de garage heeft een stukje gereden en wist na 20 meter dat het de ontsteking was.

Ik ga de slangetjes even controleren. En morgen ga ik weer naar hem toe om te kijken of hij nog meer oplossingen heeft.
Riël
Über-Spammer

Controleer ook je brandstofsysteem! Een te lage benzinedruk zorgt ook voor pingelen. Benzinefilter vervangen, en opbrengst benzinepomp controleren. Om te checken of je mengsel niet te arm staat kun je een viergasmeting laten doen misschien? Lambdasonde werking ook checken. Kan veel zijn, maar het is echt erg slecht voor je motor.

Zolang je dit geluid hoort, vermijd dan volle belasting voorlopig, en hoge toerenallen.

Wat het pingelen precies is staat heel netjes ergens op dit forum uitgelegd!
Plaats reactie