ACT: Clio RS
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Heeft er iemand nog een idee waar ik wat onderdelen van een RS vandaan kan halen, behalve bij de dealer??
GR.Frits
GR.Frits
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
op http://www.schade-autos.nl staat er nog wel 1 

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
ligt er beetje aan wat je nodig hebt, maar het meeste kan je ook gewoon halen bij bedrijven zoals brezan enz, die zijn vaak ook nog al wat goedkoper dan de dealertFrits schreef:Heeft er iemand nog een idee waar ik wat onderdelen van een RS vandaan kan halen, behalve bij de dealer??
GR.Frits
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Klopt. Maar wat ik zoek is zeker niet bij de brezan te vinden... Daarom vraag ik het ook hierpaz-maniac schreef:ligt er beetje aan wat je nodig hebt, maar het meeste kan je ook gewoon halen bij bedrijven zoals brezan enz, die zijn vaak ook nog al wat goedkoper dan de dealert
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
PMpaz-maniac schreef:naar wat ben je dan opzoek als ik vragen mag

-
- Contacteer:
Intressant!paz-maniac schreef:pm terug

-
- Moderator
- Car: Megane
wel erg geheim geloof ik 

-
- Moderator
ja maus over die velgen PM

-
- Moderator
Maus schreef:Ik heb nog geen pm van je voorbij zien komen hoor!![]()

Renault Clio Trophy: niet voor Nederland
door onze redactie
AMSTERDAM - Speciaal voor de Britse markt, en een handvol Zwitsers, brengt Renault een Trophy-uitvoering van de Clio uit. De exclusieve versie is gebaseerd op de Clio Renault Sport 2.0 16V, maar is nog sportiever uitgevoerd. Niet als een kerstboom opgetuigd. Techniek is verder verfijnd.
De auto heet in Groot-Brittannië Clio Renault Sport 182 Trophy. Het getal in de aanduiding staat voor het aantal paardenkrachten dat de 2.0 16V-motor levert. Daarmee reageert Renault op de naamgeving van de Peugeot 206 RC in Engeland. Die heet daar namelijk 206 GTI 180. Renault Sport vervaardigt de speciale editie hoofdzakelijk in een rechtsgestuurde versie. Reden? De Britten eisen vijftig procent van de totale productie in het Franse Dieppe op waar de snelle Sport-versies worden geproduceerd. De enkele linksgestuurde Trophys die van de band komen zijn voorbehouden aan de Zwitsers. Dat zijn ook trouwe kopers. Renault zal slechts 500 stuks van de bijzondere uitvoering bouwen. In juni start de productie. Het laatste nummer ziet in september het levenslicht.
Wat is er nu zo bijzonder aan de Trophy? De optische aankleding begint bij de carrosseriekleur. Renault levert de hete hatchback alleen in Capsicum Red. Op beide flanken plakken de heren van Renault een Trophy-badge. Daarnaast monteren de Fransen de grotere achterspoiler van de sterkere 3.0 V6-versie en zet Renault het apparaat op antracietkleurige Speedline Turini lichtmetalen wielen. Binnenin staan zwarte Recaro Sport Trendline-stoelen. Ze zitten een volle centimeter dieper dan in de overige types, terwijl het meubilair ook nog eens extra zijdelinkse steun biedt. De zitpositie is feitelijk nog veel lager dan de standaard-2.0 16V Sport, want de lengte van de voorveren is ingekort. Daardoor hangt het koetswerk van de Trophy zon twee centimeter lager boven het asfalt. De veren zijn vóór liefst 20% en achter nog altijd 15% stijver gemaakt, de dempers zijn eveneens steviger. Tenslotte stuurt de Trophy scherper door een aangepaste besturing.
Volgens Renault leiden de modificaties tot een betere demping op hogere snelheden, verbeterde tractie en minder carrosseriebewegingen, met name op de belabberde Britse wegen.
Renault Sport bouwt de Trophy in een strikt gelimiteerde oplage van 500 stuks. Zoals geschreven gaat de gehele productie naar Groot-Brittannië en Zwitserland. De importeur laat desgevraagd weten dat er geen speciale uitvoering voor Nederland staat gepland.
door onze redactie
AMSTERDAM - Speciaal voor de Britse markt, en een handvol Zwitsers, brengt Renault een Trophy-uitvoering van de Clio uit. De exclusieve versie is gebaseerd op de Clio Renault Sport 2.0 16V, maar is nog sportiever uitgevoerd. Niet als een kerstboom opgetuigd. Techniek is verder verfijnd.
De auto heet in Groot-Brittannië Clio Renault Sport 182 Trophy. Het getal in de aanduiding staat voor het aantal paardenkrachten dat de 2.0 16V-motor levert. Daarmee reageert Renault op de naamgeving van de Peugeot 206 RC in Engeland. Die heet daar namelijk 206 GTI 180. Renault Sport vervaardigt de speciale editie hoofdzakelijk in een rechtsgestuurde versie. Reden? De Britten eisen vijftig procent van de totale productie in het Franse Dieppe op waar de snelle Sport-versies worden geproduceerd. De enkele linksgestuurde Trophys die van de band komen zijn voorbehouden aan de Zwitsers. Dat zijn ook trouwe kopers. Renault zal slechts 500 stuks van de bijzondere uitvoering bouwen. In juni start de productie. Het laatste nummer ziet in september het levenslicht.
Wat is er nu zo bijzonder aan de Trophy? De optische aankleding begint bij de carrosseriekleur. Renault levert de hete hatchback alleen in Capsicum Red. Op beide flanken plakken de heren van Renault een Trophy-badge. Daarnaast monteren de Fransen de grotere achterspoiler van de sterkere 3.0 V6-versie en zet Renault het apparaat op antracietkleurige Speedline Turini lichtmetalen wielen. Binnenin staan zwarte Recaro Sport Trendline-stoelen. Ze zitten een volle centimeter dieper dan in de overige types, terwijl het meubilair ook nog eens extra zijdelinkse steun biedt. De zitpositie is feitelijk nog veel lager dan de standaard-2.0 16V Sport, want de lengte van de voorveren is ingekort. Daardoor hangt het koetswerk van de Trophy zon twee centimeter lager boven het asfalt. De veren zijn vóór liefst 20% en achter nog altijd 15% stijver gemaakt, de dempers zijn eveneens steviger. Tenslotte stuurt de Trophy scherper door een aangepaste besturing.
Volgens Renault leiden de modificaties tot een betere demping op hogere snelheden, verbeterde tractie en minder carrosseriebewegingen, met name op de belabberde Britse wegen.
Renault Sport bouwt de Trophy in een strikt gelimiteerde oplage van 500 stuks. Zoals geschreven gaat de gehele productie naar Groot-Brittannië en Zwitserland. De importeur laat desgevraagd weten dat er geen speciale uitvoering voor Nederland staat gepland.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
[img]http://www.renaultsport.co.uk/roadcars/ ... image3.jpg[/img]
Recaro Sport Trendline... Eindelijk lager zitten...
Onderstel is combi van 182Cup/ sports chassis/ Jean Ragnotti breedspoor onderstel...
Andere fusees met groot wiellager, ander montagepunt spoorstang voor direkter sturen, hardere bussen, hardere vering en demping, dikke stabi voor en achter, grotere spoorbreedte, lichtere Speedline velgen enzovoorts...
Weer eens wat anders dan het 'altijd maar' blauw...
[img]http://www.renaultsport.co.uk/roadcars/ ... image2.jpg[/img]
Recaro Sport Trendline... Eindelijk lager zitten...

Onderstel is combi van 182Cup/ sports chassis/ Jean Ragnotti breedspoor onderstel...
Andere fusees met groot wiellager, ander montagepunt spoorstang voor direkter sturen, hardere bussen, hardere vering en demping, dikke stabi voor en achter, grotere spoorbreedte, lichtere Speedline velgen enzovoorts...
Weer eens wat anders dan het 'altijd maar' blauw...
[img]http://www.renaultsport.co.uk/roadcars/ ... image2.jpg[/img]
Kijken ,kijken, niet kopen, want toch niet leverbaar hier. Is ook niet zo'n probleem, want ik wacht liever op de Clio III RS. Dat duurt nog tot eind volgend jaar, maar da's niet erg want mijn RS heeft pas 5000 km op de teller. Ik stel voor dat een paar van jullie er dan eerst een bestellen om de kinderziektes er een beetje uit te rijden.
Dan koop ik er wat later wel een.
Dat sportchassis icm die gewijzigde voorwielophanging werkt inderdaad goed want dat heeft mijn Clio(ph3 met sportchassis) ook. Hij stuurt beduidend beter in, heeft minder onderstuur en een betere tractie dan mijn oude ph2. Die stuggere demping kan je in het begin goed merken, maar na twee weken weet je niet beter meer...
Die stoelen had ik toch wel willen hebben.

Dat sportchassis icm die gewijzigde voorwielophanging werkt inderdaad goed want dat heeft mijn Clio(ph3 met sportchassis) ook. Hij stuurt beduidend beter in, heeft minder onderstuur en een betere tractie dan mijn oude ph2. Die stuggere demping kan je in het begin goed merken, maar na twee weken weet je niet beter meer...
Die stoelen had ik toch wel willen hebben.
Kunnen die hier niet als optie genomen worden op de RS hier?#Ron# schreef: Die stoelen had ik toch wel willen hebben.
Ik zou ook liever die stoelen hebben eigenlijk. Ik zou binnen
paar maanden namelijk ook een RSje willen kopen

Of Renault nederland die stoelen voor je wil bestellen weet ik niet. Voor dat sportchassis heb ik 4 of 5 maanden moeten zeuren...
Als je nog een Clio RS wilt bestellen zou ik niet te lang wachten, want als de Clio III later dit jaar in productie gaat is het "end of the line" voor de Clio II. Dan worden er namelijk geen Clio II carosserie-en meer gemaakt. Succes.
Als je nog een Clio RS wilt bestellen zou ik niet te lang wachten, want als de Clio III later dit jaar in productie gaat is het "end of the line" voor de Clio II. Dan worden er namelijk geen Clio II carosserie-en meer gemaakt. Succes.
-
- Contacteer:
Ziet er erg geluikt uit. Ik denk inderdaad dat dit de beste RS is tot nu toe. Echt een fraaie jongen die als laatste 'nieuwe' RS versie voor de Clio 3 nog 1 keer alle andere hot-hatches het leven zuur kan maken.
En nu maar wachten op de echte nieuwe RS!
En nu maar wachten op de echte nieuwe RS!
Hij heette in de UK toch altijd als Clio RenaultSport 182?Het getal in de aanduiding staat voor het aantal paardenkrachten dat de 2.0 16V-motor levert. Daarmee reageert Renault op de naamgeving van de Peugeot 206 RC in Engeland.
-
- Moderator
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
Das toch de wagen van opnasforatou of wat zn naam ook is 

Nee dat is m niet
wel zelfde kleur maar de bodykit klopt niet..
en opnos heeft geen RS

en opnos heeft geen RS
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Tis um idd niet: http://www.opnosforatou.com/
-
- Moderator
ut is een rs idd, en heeft een carzone 8terbumper en skirts.
Een vriend van mij een een clio RS fase 1. Nu wil die wat race-gaas achter zijn bumper maken. Maar is die bumper er redelijk makkelijk af te halen? we willen het gewoon bij hem voor de deur doen. maar als het bijna niet te doen is laten we het doen. Zijn er nog dingen waar je dan op moet letten??
Alvast bedankt
Maurice
Alvast bedankt
Maurice
-
- Moderator
Net aan een gast mijn oude rs bumper verkocht, dit is zijn rs:
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/Afb002.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/Afb003.jpg[/img]
P.s waar zijn sport logo is wist hij zelf ook niet
ut is wel een rs
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/Afb002.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/Afb003.jpg[/img]
P.s waar zijn sport logo is wist hij zelf ook niet

ut is wel een rs
-
- Contacteer:
wolf in schaapskleren miss? 

NiemandMadmaus schreef:Een vriend van mij een een clio RS fase 1. Nu wil die wat race-gaas achter zijn bumper maken. Maar is die bumper er redelijk makkelijk af te halen? we willen het gewoon bij hem voor de deur doen. maar als het bijna niet te doen is laten we het doen. Zijn er nog dingen waar je dan op moet letten??
Alvast bedankt
Maurice