hallo,
mijn twingo heeft sinds 2 dagen een renault 5 gt turbo blok erin liggen
maar nu krijgen we de electra niet aan de gang.
met het gevolg dat bijna niets het meer doet.
geen stroom is geen accu en startmotor en benzinepomp.
en dan kom je niet ver.
kan iemand mij helpen met de electronica?
aansluit(electro)schema's van renault 5 gt turbo en renault twingo.
of kan iemand mij vertellen hoe ik dit op kan gaan lossen.
alvast heel erg bedankt voor jullie moeite.
en aub geen flauwe antwoorden want dit is voor mij echt een serieus probleem.
kost me een hoop geld.
nogmaals heel erg bedankt
twingo beast
NOODKREET electra van twingo naar gt turbo
-
- Berichten: 69
- Lid geworden op: za 7 aug 2004 9:49
- Locatie: beuningen
- Contacteer:
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
laad de accu gewoon op met een lader, en begin dan alles door te meten, is het meest simpele om te doen
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Berichten: 69
- Lid geworden op: za 7 aug 2004 9:49
- Locatie: beuningen
- Contacteer:
hebben we gedaan maar geen resultaat die monteurs wisten duidelijk niet waar ze mee bezig waren.
alle electra ligt los en ik zou niet weten wat waarbij hoort.
hebben nu een super goeie auto die niet rijd en daar baal ik van.
greetzzz
alle electra ligt los en ik zou niet weten wat waarbij hoort.
hebben nu een super goeie auto die niet rijd en daar baal ik van.
greetzzz
uhhhmm, kweet nie hoor, maar een gtt blok, daar zit toch vrijwel geen electra op?
Dikke + van accu naar dynamo en startmotor,
Massaverbinding tussen accu en koets, blok en koets.
Draad van dynamolampje op de dynamo.
Toerentalsensor op ontstekingsunit,
Contact+ voeding op ontstekingsunit.
Via relais vanaf ontsteking de voeding voor brandstofpomp
En dan eventueel nog wat draadjes voor je dashboard.
Dan heb je de meest spannende dingen toch wel gehad.
No rocketscience there mate
Dikke + van accu naar dynamo en startmotor,
Massaverbinding tussen accu en koets, blok en koets.
Draad van dynamolampje op de dynamo.
Toerentalsensor op ontstekingsunit,
Contact+ voeding op ontstekingsunit.
Via relais vanaf ontsteking de voeding voor brandstofpomp
En dan eventueel nog wat draadjes voor je dashboard.
Dan heb je de meest spannende dingen toch wel gehad.
No rocketscience there mate

Laatst gewijzigd door Menno op vr 17 jun 2005 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
wie waren die monteurs dan eigenlijk ?twingobeast schreef:hebben we gedaan maar geen resultaat die monteurs wisten duidelijk niet waar ze mee bezig waren.
alle electra ligt los en ik zou niet weten wat waarbij hoort.
hebben nu een super goeie auto die niet rijd en daar baal ik van.
greetzzz
de enigste optie lijkt mij een donor of sloop gt op te zoeken en alle bedrading na te lopen en op te tekenen, alvorens deze over te zetten.
het verkeerd aansluiten van bedrading kan al gauw leiden tot een kabelbrand door ontstane sluiting.
-
- Berichten: 69
- Lid geworden op: za 7 aug 2004 9:49
- Locatie: beuningen
- Contacteer:
hey mensen
bedankt voor jullie hulp
we hebben onze auto bij rtc in gerwen laten swoppen maar heb er nu gigantisch spijt van had liever 4000 meer betaald aan een ander.
ik zal bovenstaande bedrading even na lopen en dan kijken we verder.
maakt het uit dat de km teller bij twingo digitaal is en bij de 5 mechanisch?
en ja het is idd geen rocketscience
bedankt voor jullie hulp

we hebben onze auto bij rtc in gerwen laten swoppen maar heb er nu gigantisch spijt van had liever 4000 meer betaald aan een ander.
ik zal bovenstaande bedrading even na lopen en dan kijken we verder.
maakt het uit dat de km teller bij twingo digitaal is en bij de 5 mechanisch?
en ja het is idd geen rocketscience
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
bij een gtt is het snelheids signaal ook digitaal, maar dat signaal maakt verder niets uit voor de algehele werking van het systeem
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD