ACT: Clio III
-
- Berichten: 5375
- Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Locatie: Netherlands
- Contacteer:
Zijn die flippers alleen voor de RS dan? Op de site kom ik ze niet tegen namelijk.
-
- Berichten: 932
- Lid geworden op: wo 12 mar 2003 10:10
- Locatie: Valkenburg Car: clio II ph 3 (1600)
WTF!!! ik heb even op die site gekeken!!!! Maar die nieuwe 1.5 DCI is toch wel het super neusje van de zalmSander2 schreef:Toevallig deze email binnen van Renault Nederland. http://nieuweclio.renault.nl/index_mini ... country=nl
Ik geloof dat de Clio RS nog niet leverbaar is, want de specs van de motoren gaan maar tot de 1.6 16v.

Volgens mij klopt er geen zak van

-
- Berichten: 3295
- Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
- Locatie: Bunde (L)
die flippers zijn volgens mij van de radiobediening....
-
- Berichten: 970
- Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
[img]http://img292.echo.cx/img292/1713/clio39st.jpg[/img]
Ziet er toch lekker uit zo!
Tja, alleen die achterkant is misschien niet zo stoer.
Ziet er toch lekker uit zo!
Tja, alleen die achterkant is misschien niet zo stoer.
hier nog 1 leuke foto van de RS
[img]http://clabedan.typepad.com/photos/unca ... lio_rs.gif[/img]
200 pk
0-100: <7s
Top: 240 km/u

[img]http://clabedan.typepad.com/photos/unca ... lio_rs.gif[/img]
200 pk
0-100: <7s
Top: 240 km/u

-
- Berichten: 970
- Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Dit is nog niet bevestigd door Renault hoor!Yrjo schreef:200 pk
0-100: <7s
Top: 240 km/u
Maar volgens autoweek komt er eerst nog een 2.0 met 140pk?!?
Ik vind hem echt niet slecht hoor...
[img]http://www.autogaleria.pl/tapety/img/re ... 5_03_b.jpg[/img]
[img]http://www.autogaleria.pl/tapety/img/re ... 5_03_b.jpg[/img]
Je moet er op rekenen dat de RS duurder zal worden als dat 'ie nu is. Er komt geen V6 meer. Daarom ziet de RS er, op de inmiddels bekende foto's, zo heftig uit. Ook die groep klanten moet weer aan een viercylinder.
Ik denk ook dat de prijs van de Golf GTi wel de bovengrens is, anders zou je die wellicht gaan overwegen.
Ik denk ook dat de prijs van de Golf GTi wel de bovengrens is, anders zou je die wellicht gaan overwegen.
Hij zal wel iets duurder worden, maar veel? Hoop 't niet.
Ik hoop dat wij er van uit mogen gaan dat de 140 pk versie rond de 21.000 euri gaat liggen, net als de Peug GTI.
De RS zal dan hopelijk niet veel hoger liggen dan de prijs van nu, vergelijkbaar met de prijs van de RC van Peug.
Denk niet dat de Clio zich met de Golf en Astra gaat bemoeien, daar is de Megane al voor.
Ik hoop dat wij er van uit mogen gaan dat de 140 pk versie rond de 21.000 euri gaat liggen, net als de Peug GTI.
De RS zal dan hopelijk niet veel hoger liggen dan de prijs van nu, vergelijkbaar met de prijs van de RC van Peug.
Denk niet dat de Clio zich met de Golf en Astra gaat bemoeien, daar is de Megane al voor.

-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
plus de clio zal door zijn kortere wielbasis dynamischer kunnen rijden
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Berichten: 932
- Lid geworden op: wo 12 mar 2003 10:10
- Locatie: Valkenburg Car: clio II ph 3 (1600)
Ligt eraan hoe ze die 2.0 140 pk gaan positioneren, gewoon als een motor optie en dan misschien 1500 euro duurder dan de 1.6 zoals bij de megane, of als subsport model zoals de 206 gti en de fiesta ST. In dat geval zouden ze slim zijn als ze toch net onder de 20.000 bleven. Vind ik danMaus schreef:Hij zal wel iets duurder worden, maar veel? Hoop 't niet.
Ik hoop dat wij er van uit mogen gaan dat de 140 pk versie rond de 21.000 euri gaat liggen, net als de Peug GTI.
De RS zal dan hopelijk niet veel hoger liggen dan de prijs van nu, vergelijkbaar met de prijs van de RC van Peug.
Denk niet dat de Clio zich met de Golf en Astra gaat bemoeien, daar is de Megane al voor.

-
- Berichten: 932
- Lid geworden op: wo 12 mar 2003 10:10
- Locatie: Valkenburg Car: clio II ph 3 (1600)
even geshopt:
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/rena ... 3_c[1].jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/rena ... 3_c[1].jpg[/img]
ABSO!!! 

Dat blokje die straks in 2006 hiervoor uitkomt wil ik wel in mijn clio.
Zo'n pittige 2.0 16v met 200PK altijd fijn
[img]http://i17.photobucket.com/albums/b71/f ... nt_rez.jpg[/img]
Zo'n pittige 2.0 16v met 200PK altijd fijn

[img]http://i17.photobucket.com/albums/b71/f ... nt_rez.jpg[/img]
Als ik de Autoweek goed begrijp, wordt het voorlopige "topmodel" de Clio met wel 140 pk.
Ik mag toch hopen dat 't daar niet bij blijft, anders slaat Renault de plank volledig mis.
Ik ben er zelfs bang voor dat deze 140 pk versie voor de prijs van de huidige RS wordt verkocht en mocht de 200 pk versie komen, deze dan voor de prijs van de V6 wordt aangeboden. Of praat ik nou poep?

Ik mag toch hopen dat 't daar niet bij blijft, anders slaat Renault de plank volledig mis.
Ik ben er zelfs bang voor dat deze 140 pk versie voor de prijs van de huidige RS wordt verkocht en mocht de 200 pk versie komen, deze dan voor de prijs van de V6 wordt aangeboden. Of praat ik nou poep?
das idd poep ja...
ze komen meestal toch pas na 6mnd of 1 jaar met het top model (de snelle jelle
)
gebeurt bijna nooit gelijk...zoals je het zelf zegt, het voorlopige topmodel.


ze komen meestal toch pas na 6mnd of 1 jaar met het top model (de snelle jelle

gebeurt bijna nooit gelijk...zoals je het zelf zegt, het voorlopige topmodel.

::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
mwoah ach het blijft sowieso speculeren...er is bijv. ook nog geen opvolger van de Focus RS, terwijl men dat wel ergens verwacht.
Dat de V6 wegvalt was ook wel te verwachten (helaas), ding heeft het nooit echt goed gedaan qua verkopen
Dat de V6 wegvalt was ook wel te verwachten (helaas), ding heeft het nooit echt goed gedaan qua verkopen

::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Criticism comes easier than craftsmanship
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
reken erop dat de RS een stukje duurder wordt dan de 2.0 maar niet gigantisch, want de V6 was volkomen maatwerk, bijna een compleet andere auto.
die kosten hoeven ze nu niet te dragen, waardoor de RS gewoon in lijn blijft van de eerder 2.0
die kosten hoeven ze nu niet te dragen, waardoor de RS gewoon in lijn blijft van de eerder 2.0
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
nee,Maus schreef:Als jij 50000 euro te besteden hebt, zou jij dan een Clio kopen?
ik ging voor een Lancer Evo

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Ok. Naar verwachting wordt de RS iets duurder dus, dan zitten we al gauw rond de 28000 a 29000 euro aan te hikken. Voor dat geld moeten ze dan wel een verdomd goeie wagen neerzetten, aangezien je voor dat geld (iets meer) ook al een Impreza onder je kont kan hebben. Dan is de keuze voor mij snel gemaakt hoor.
En idd, als ik 50000 euro te besteden heb, is de kans groot dat er een EVO voor de deur komt te staan. Evenzo voor 30000 euro, daar heb je tegenwoordig al een goeie EVO 6 voor.

En idd, als ik 50000 euro te besteden heb, is de kans groot dat er een EVO voor de deur komt te staan. Evenzo voor 30000 euro, daar heb je tegenwoordig al een goeie EVO 6 voor.

-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
daarom, heb trouwens net de autovisie gelezen, en daar wordt de RS wel degelijk genoemd.
een Impreza en Lancer is bijna appels en peren vergelijken. Mijn voorkeur gaat toch naar het technisch hoogstaande van de Lancer, zeker de VII en VIII
een Impreza en Lancer is bijna appels en peren vergelijken. Mijn voorkeur gaat toch naar het technisch hoogstaande van de Lancer, zeker de VII en VIII
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Jij dan?Maus schreef:Als jij 50000 euro te besteden hebt, zou jij dan een Clio kopen?

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Dat de eerste eigenaar dat geld er voor neer wilde leggen, vind ik best.
@ Erik; ze zijn toch elkaars tegenhangers. Je moet alleen niet een WRX met een EVO gaan vergelijken, maar een STI met een EVO.
Maar 't is maar net wat je wilt; wil je nieuw rijden (WRX), of tweedehands (EVO).
Dan denk ik toch dat 't in mijn geval een tweedehandsje word.

@ Erik; ze zijn toch elkaars tegenhangers. Je moet alleen niet een WRX met een EVO gaan vergelijken, maar een STI met een EVO.
Maar 't is maar net wat je wilt; wil je nieuw rijden (WRX), of tweedehands (EVO).
Dan denk ik toch dat 't in mijn geval een tweedehandsje word.

-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
ik ga ook voor een tweedehandsje.
maar wat ik bedoelde te zeggen, is dat de karakters van beide auto's volkomen anders zijn. de Impreza is veel meer een speelauto, waarbij je nog wat kan spelen met de kont etc. En de Lancer veel meer is gemaakt om overal en altijd zo hard mogelijk te rijden. dat ding krijg je ook nauwelijks aan het driften.
En het zijn ook wel elkaar tegenstanders, en toch weer volledig anders
maar wat ik bedoelde te zeggen, is dat de karakters van beide auto's volkomen anders zijn. de Impreza is veel meer een speelauto, waarbij je nog wat kan spelen met de kont etc. En de Lancer veel meer is gemaakt om overal en altijd zo hard mogelijk te rijden. dat ding krijg je ook nauwelijks aan het driften.
En het zijn ook wel elkaar tegenstanders, en toch weer volledig anders
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD