ACT: Clio III

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

RS komt altijd later op de markt...
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Zijn die flippers alleen voor de RS dan? Op de site kom ik ze niet tegen namelijk.
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Wellicht een optie? (I)
Als ik op bovenstaand plaatje naar de toerenteller kijk, loopt die maar tot de 7(000). Verwacht dat die van de RS doorloopt tot de 8(000), net als bij de phase 1 t/m 3.
Rémi clio ph3
Berichten: 932
Lid geworden op: wo 12 mar 2003 10:10
Locatie: Valkenburg Car: clio II ph 3 (1600)

Sander2 schreef:Toevallig deze email binnen van Renault Nederland. http://nieuweclio.renault.nl/index_mini ... country=nl

Ik geloof dat de Clio RS nog niet leverbaar is, want de specs van de motoren gaan maar tot de 1.6 16v.
WTF!!! ik heb even op die site gekeken!!!! Maar die nieuwe 1.5 DCI is toch wel het super neusje van de zalm >-) !! Die kun je maar liefst doortrekken tot 7000 toeren en heeft zijn maximaal vermogen bij 6000 toeren!!!!

Volgens mij klopt er geen zak van :s
Patrick L.
Berichten: 3295
Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
Locatie: Bunde (L)

die flippers zijn volgens mij van de radiobediening....
elmotheelk (Eric)
Berichten: 970
Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
Locatie: Leiden
Contacteer:

[img]http://img292.echo.cx/img292/1713/clio39st.jpg[/img]

Ziet er toch lekker uit zo!
Tja, alleen die achterkant is misschien niet zo stoer.
Jinka
Berichten: 219
Lid geworden op: di 10 jun 2003 12:32
Locatie: Zwijndrecht

Ik vind hem er nog niet zo verkeerd uitzien, misschien toch een vrouwenauto ;)
Yrjo
Berichten: 37
Lid geworden op: di 9 mar 2004 19:14

hier nog 1 leuke foto van de RS

[img]http://clabedan.typepad.com/photos/unca ... lio_rs.gif[/img]

200 pk

0-100: <7s

Top: 240 km/u

:)
Clio16vTR
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 2 jul 2003 9:26
Locatie: Olst

Het neusje gaat nog wel. Alleen die kont vind ik niets. En dat stuur ook niet. Maar dat is mijn mening.
elmotheelk (Eric)
Berichten: 970
Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
Locatie: Leiden
Contacteer:

Yrjo schreef:200 pk
0-100: <7s
Top: 240 km/u
Dit is nog niet bevestigd door Renault hoor!
Maar volgens autoweek komt er eerst nog een 2.0 met 140pk?!?
Remco T.
Berichten: 1504
Lid geworden op: za 8 feb 2003 18:10
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Ik vind hem echt niet slecht hoor...

[img]http://www.autogaleria.pl/tapety/img/re ... 5_03_b.jpg[/img]
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Ik vraag mij af wat de RS gaat kosten. Zal toch hopelijk onder de prijs van de golf gti en de astra gtc zitten...
#Ron#
Berichten: 539
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:31
Car: Clio 4 RS Trophy
Locatie: Amstelveen

Je moet er op rekenen dat de RS duurder zal worden als dat 'ie nu is. Er komt geen V6 meer. Daarom ziet de RS er, op de inmiddels bekende foto's, zo heftig uit. Ook die groep klanten moet weer aan een viercylinder.

Ik denk ook dat de prijs van de Golf GTi wel de bovengrens is, anders zou je die wellicht gaan overwegen.
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Hij zal wel iets duurder worden, maar veel? Hoop 't niet.
Ik hoop dat wij er van uit mogen gaan dat de 140 pk versie rond de 21.000 euri gaat liggen, net als de Peug GTI.
De RS zal dan hopelijk niet veel hoger liggen dan de prijs van nu, vergelijkbaar met de prijs van de RC van Peug.
Denk niet dat de Clio zich met de Golf en Astra gaat bemoeien, daar is de Megane al voor. :)
Jeroen RS
Berichten: 659
Lid geworden op: ma 26 aug 2002 12:46
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

net nog ff bij dealer langs geweest, maar kon er ook weinig over vertellen. Was bezig met Megane Trophy, maar wacht op de Clio, vind ik een stukkie mooier.
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Ondanks dat 't een Megane Trophy is, denk ik dat de Clio sportiever zal rijden. Als we de specs mogen geloven van de nieuwe Clio, dan doet ie toch niet veel onder dan de Meg. RS.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

plus de clio zal door zijn kortere wielbasis dynamischer kunnen rijden
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Rémi clio ph3
Berichten: 932
Lid geworden op: wo 12 mar 2003 10:10
Locatie: Valkenburg Car: clio II ph 3 (1600)

Maus schreef:Hij zal wel iets duurder worden, maar veel? Hoop 't niet.
Ik hoop dat wij er van uit mogen gaan dat de 140 pk versie rond de 21.000 euri gaat liggen, net als de Peug GTI.
De RS zal dan hopelijk niet veel hoger liggen dan de prijs van nu, vergelijkbaar met de prijs van de RC van Peug.
Denk niet dat de Clio zich met de Golf en Astra gaat bemoeien, daar is de Megane al voor. :)
Ligt eraan hoe ze die 2.0 140 pk gaan positioneren, gewoon als een motor optie en dan misschien 1500 euro duurder dan de 1.6 zoals bij de megane, of als subsport model zoals de 206 gti en de fiesta ST. In dat geval zouden ze slim zijn als ze toch net onder de 20.000 bleven. Vind ik dan :D
Rémi clio ph3
Berichten: 932
Lid geworden op: wo 12 mar 2003 10:10
Locatie: Valkenburg Car: clio II ph 3 (1600)

Ollie
Berichten: 7037
Lid geworden op: di 9 jul 2002 12:28
Locatie: Urmond

Bruut :D (Y)
Remco T.
Berichten: 1504
Lid geworden op: za 8 feb 2003 18:10
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

tja als je dan even bezig bent....

[img]http://members.rott.chello.nl/wtack/clio2.jpg[/img]

:)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

ABSO!!! :smoke:
Clio16vTR
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 2 jul 2003 9:26
Locatie: Olst

Dat blokje die straks in 2006 hiervoor uitkomt wil ik wel in mijn clio.

Zo'n pittige 2.0 16v met 200PK altijd fijn :P

[img]http://i17.photobucket.com/albums/b71/f ... nt_rez.jpg[/img]
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Als ik de Autoweek goed begrijp, wordt het voorlopige "topmodel" de Clio met wel 140 pk. :s
Ik mag toch hopen dat 't daar niet bij blijft, anders slaat Renault de plank volledig mis.
Ik ben er zelfs bang voor dat deze 140 pk versie voor de prijs van de huidige RS wordt verkocht en mocht de 200 pk versie komen, deze dan voor de prijs van de V6 wordt aangeboden. Of praat ik nou poep?
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

das idd poep ja... :lol:
ze komen meestal toch pas na 6mnd of 1 jaar met het top model (de snelle jelle :p :wink: )
gebeurt bijna nooit gelijk...zoals je het zelf zegt, het voorlopige topmodel.
8)
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Maar dan de prijzen ervan? Aangezien de V6 wegvalt....
(In de A.w. wordt verder met geen woord gerept over een 200 pk versie, alleen dat 't topmodel de 140 pk versie wordt....)
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

mwoah ach het blijft sowieso speculeren...er is bijv. ook nog geen opvolger van de Focus RS, terwijl men dat wel ergens verwacht.
Dat de V6 wegvalt was ook wel te verwachten (helaas), ding heeft het nooit echt goed gedaan qua verkopen :(
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Als jij 50000 euro te besteden hebt, zou jij dan een Clio kopen?
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

reken erop dat de RS een stukje duurder wordt dan de 2.0 maar niet gigantisch, want de V6 was volkomen maatwerk, bijna een compleet andere auto.
die kosten hoeven ze nu niet te dragen, waardoor de RS gewoon in lijn blijft van de eerder 2.0
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Maus schreef:Als jij 50000 euro te besteden hebt, zou jij dan een Clio kopen?
nee,

ik ging voor een Lancer Evo :)
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Ok. Naar verwachting wordt de RS iets duurder dus, dan zitten we al gauw rond de 28000 a 29000 euro aan te hikken. Voor dat geld moeten ze dan wel een verdomd goeie wagen neerzetten, aangezien je voor dat geld (iets meer) ook al een Impreza onder je kont kan hebben. Dan is de keuze voor mij snel gemaakt hoor. :)
En idd, als ik 50000 euro te besteden heb, is de kans groot dat er een EVO voor de deur komt te staan. Evenzo voor 30000 euro, daar heb je tegenwoordig al een goeie EVO 6 voor. :)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

daarom, heb trouwens net de autovisie gelezen, en daar wordt de RS wel degelijk genoemd.

een Impreza en Lancer is bijna appels en peren vergelijken. Mijn voorkeur gaat toch naar het technisch hoogstaande van de Lancer, zeker de VII en VIII
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Maus schreef:Als jij 50000 euro te besteden hebt, zou jij dan een Clio kopen?
Jij dan? :lol: :wink:
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Dat de eerste eigenaar dat geld er voor neer wilde leggen, vind ik best. :)
@ Erik; ze zijn toch elkaars tegenhangers. Je moet alleen niet een WRX met een EVO gaan vergelijken, maar een STI met een EVO.
Maar 't is maar net wat je wilt; wil je nieuw rijden (WRX), of tweedehands (EVO).
Dan denk ik toch dat 't in mijn geval een tweedehandsje word. :)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

ik ga ook voor een tweedehandsje.

maar wat ik bedoelde te zeggen, is dat de karakters van beide auto's volkomen anders zijn. de Impreza is veel meer een speelauto, waarbij je nog wat kan spelen met de kont etc. En de Lancer veel meer is gemaakt om overal en altijd zo hard mogelijk te rijden. dat ding krijg je ook nauwelijks aan het driften.
En het zijn ook wel elkaar tegenstanders, en toch weer volledig anders :wink:
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Plaats reactie