20 min geleden had ik me auto op gehaald en bij automatt en die hadde een DTM einddemper er op gezet.
Dus mijn vraag is mag de politie zomaar je auto in beslag nemen vanwege te veel decibel?
nope is gewijzigdLe Mec schreef: edit: met andere woorden een uitlaat moet in NL wel gekeurd en toegelaten zijn, als dat zo is mag hij zoveel lawaai maken.
Is het verdwenen of zijn er andere regels voor in de plaats gekomen?Erik Olijnsma schreef:nope is gewijzigdLe Mec schreef: edit: met andere woorden een uitlaat moet in NL wel gekeurd en toegelaten zijn, als dat zo is mag hij zoveel lawaai maken.
het vermeende E-keur hoeft er tegenwoordig niet meer op te zitten.
Dan mag je uitlaat zoveel lawaai maken als je wilt, is geen wettelijk norm voor.Erik Olijnsma schreef:de e-keur verpliochting is weg, nu is het een vaag grijs gebied geworden
ah, maar dan is de vraag welke norm gehanteerd wordt of is het zo dat oom agent zelf mag bepalen wat hinderlijk is?Erik Olijnsma schreef:er is sprake van de hinderwet
Als d'r niet beter dan dat beschreven staat HOE gemeten wordt, is zo'n eis redelijk onzinnig.Riël schreef:Is zeker wettelijk vastgesteld. Europees zelfs.
"I.1.1 . Voertuigen , ingericht voor personenvervoer , voorzien van ten hoogste negen zitplaatsen , die van de bestuurder inbegrepen * 82 Db *"
Gemeten op 1 meter achter het voertuig.
Deze (wettelijke dus) norm geld ook op veel circuits.
In de wet staat alles, de RDW controleert er de helft van en de APK daar weer de helft van
je hebt toevallig niet een link of naam van de wet zelf? Het klinkt namelijk meer als een regelmentje voor idd een circuit.Riël schreef:De europese.
Ik hoor die mof nog schelden op Roy.Maus schreef:Hij had 'maar' 104 dB, valt toch wel mee?Marcel (Mr. Bacardi Cola) schreef:Norm is toch 100 dB, althans in Duitsland wel. Roy kan er over mee praten over de Duitse norm.![]()