Zal binnenkort ook maar eens naar zo'n ding gaan kijken aangezien die sub van mij wel wat lust

sandy (le mouton noir) schreef:is wel een leuke eyecatcher in de achterbak van de clio
[img]http://www.westcoastcustoms.com/Product ... _r1_c2.jpg[/img]
Allartino schreef:gisteravond was ik bezig om speakers in mijn nieuwe auto te monteren.
alles werkte en toen ging ik de bekleding weer netjes terugdoen en opruimen en in 1 keer NIKS! geluid WEG! radio deed 't nog wel, kon gewqoon cdtje aanzetten enzo, maar geen geluid! wel bij aan en uitzetten van die inschakelploppen als van een versterker, maar die heb ik er niet tussen...
andere radio geprobeerd (die was goed, weet ik zeker) en ook NIKS!
wat heb ik nou gesloopt/verkeerd gedaan?
ik snap er helemaal niks van
ik heb met een batterijtje de speakerdraden gecheckt, en dat leek normaal?Erik Olijnsma schreef:je moet de luidspreker draden nameten, en kijken waar de fout zit.
de draden vanaf de accu opnieuw aanleggen is onzin
Hij zit al in een door DLS gebouwde kist.. versterker kost idd 399 en de woofer kost 250 bij hun in de winkel (incl kist dus)robclio16V schreef:De combinatie is in principe goed, maar ik kan het niet echt goedkoop vinden.
De versterker kost 399,- en de subwoofer kost iets van 159,-.
Als die subwoofer gelijk in een goede kist zit is het een vrij normale prijs in ieder geval, als je de woofer los hebt is het te duur.
Voor het geld best een leuke set, ik zou alleen een monoversterker nemen met meer vermogen daar de sub veel vermogen fijn vind. Onderstaande monoblock is 50 euro duurder, maar ga je wel meer plezier aan belevenFreakie schreef:kheb een vraagje...
ik wou deze sub:
http://www.rondevries.nl/catalog/produc ... ts_id=1203
met deze versterker:
http://www.rondevries.nl/catalog/produc ... ts_id=1288
en deze condensator:
http://www.rondevries.nl/catalog/produc ... ts_id=2069
maar mijn vraag was kom ik met deze sub/versterker combi uit op de 2 Ohm? dus 400W rms uit de versterker?
En wat vinden jullie van deze combi?
En als jullie een perfecte versterker weten voor deze sub vertel het me ff
Audio-SystemFreakie schreef:ja maar die is ook maar 275 RMS
is er niet eentje die een leuk prijsje heeft met 450 rms?
um verassend genoeg.... wel ja.Stefan S. schreef:Tuurlijk, tis een super amp.Erik (Schepjes) schreef:jup
is nie goed?Nog steeds in zo'n goede staat toen als je hem kocht?
![]()
Budget was volgens mij rond de 200 euro (iets meer of minder is ook niet erg natuurlijk !!)Nickster schreef:Ik had een vraag:
De vader van een vriend van me heeft laatst een Saab 93 gekocht. Nu vindt hij het geluid niet zo mooi in de wagen. Na onderzoek is gebleken dat waarschijnlijk alleen de dashboard tweeters zijn aangesloten op de navigatie/radio unit.
Nu was de vraag van de beste man of ik er wat leuks in kon bouwen. Dit zal niet het grootste probleem worden, alleen weet ik niet wat leuk zal klinken.
In de Saab zitten achterin twee openingen voor ovaaltjes (6x9"), voorin volgens mij ruimte voor kleine speakertjes (10 cm ???) of een composetje (omdat er ook tweeters ingebouwd kunnen worden ???)
Wat denken jullie of raden jullie (al dan niet uit ervaring aan)....Moet een leuk geluidje zijn, maar zeker geen versterkers en subs !!!
Nu weet ik dat je het beste kan luisteren in winkels naar de speakers, maar wat is jullie eerste idee ???
Alvast bedankt
Ik heb je ff aan msn toegevoegd heb namelijk nog wat leuks voor je liggenXabre schreef:wie kan mij even helpen, ik heb mometeel de volgende audio in mijn R19:
radio: Sony CDX-R3350 (4x50w s-mosfet)
speakers: 6 stuks Pioneer uit de TS-E serie (alle 6 standaard plekken in de auto gevuld)
klinkt best aardig maar ik wil graag een beetje extra bas erbij, ik weet alleen niet goed wat ik moet qua monoblok versterker en subwoofer, misschien kan iemand mij iets aanraden tot 300 euro ?
Maus schreef:Om weer eens even op 't interface-verhaal terug te komen voor satalietbediening en display in de Megane II.
M'n broer heeft de radio vervangen door een DEH 6700MP (staat op de site aangegeven dat bij de interface (CA-D-PI.180) bovenstaande radio hoort). Maar zoals jullie waarschijnlijk al door hebben, ook hierbij geen werkend display en satalietbediening.![]()
Alles is aangesloten zoals 't beschreven staat, maar het werkt gewoon niet.
Iemand enig idee of dat we 't ooit wel werkend gaan krijgen?