ACT: F.A.Q. ICE

Dump hier alles omtrent je ICE perikelen
Plaats reactie
Clio16vTR

Ah kijk weer wat geleerd. bedankt eric:D

Zal binnenkort ook maar eens naar zo'n ding gaan kijken aangezien die sub van mij wel wat lust :smoke:
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

koop dan wel een goede met high speed current buffer
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Allartino

gisteravond was ik bezig om speakers in mijn nieuwe auto te monteren.
alles werkte en toen ging ik de bekleding weer netjes terugdoen en opruimen en in 1 keer NIKS! geluid WEG! radio deed 't nog wel, kon gewqoon cdtje aanzetten enzo, maar geen geluid! wel bij aan en uitzetten van die inschakelploppen als van een versterker, maar die heb ik er niet tussen...

andere radio geprobeerd (die was goed, weet ik zeker) en ook NIKS!

wat heb ik nou gesloopt/verkeerd gedaan?

ik snap er helemaal niks van :s
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

ergens blote draden tegen het chassis?

hij zou het dan nog wel moeten doen, maar het zou kunnen. gewoon alles nameten, zeker bij dit soort dingen
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
le mouton noir (sandy)
Contacteer:

orion versterkers is dat wat?
sandy (le mouton noir) schreef:is wel een leuke eyecatcher in de achterbak van de clio
[img]http://www.westcoastcustoms.com/Product ... _r1_c2.jpg[/img]
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

orion is wel goed spul, zeker de WC serie ( wat klinkt dat toch leuk :P)
Allartino

Allartino schreef:gisteravond was ik bezig om speakers in mijn nieuwe auto te monteren.
alles werkte en toen ging ik de bekleding weer netjes terugdoen en opruimen en in 1 keer NIKS! geluid WEG! radio deed 't nog wel, kon gewqoon cdtje aanzetten enzo, maar geen geluid! wel bij aan en uitzetten van die inschakelploppen als van een versterker, maar die heb ik er niet tussen...

andere radio geprobeerd (die was goed, weet ik zeker) en ook NIKS!

wat heb ik nou gesloopt/verkeerd gedaan?

ik snap er helemaal niks van :s

heb net de radio in een andere auto geprobeerd: helaas overleden.
ging nu niet eens meer aan...

andere radio gaat in de "spook"auto wel aan , maar geeft ook geen geluid?
moet er dus toch sluiting in de speakerdraden zitten ofzo? (gisteravond vers gelegd :s ) toch maar weer opnieuw aanleggen vanaf de accu....
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

je moet de luidspreker draden nameten, en kijken waar de fout zit.

de draden vanaf de accu opnieuw aanleggen is onzin
Allartino

Erik Olijnsma schreef:je moet de luidspreker draden nameten, en kijken waar de fout zit.

de draden vanaf de accu opnieuw aanleggen is onzin
ik heb met een batterijtje de speakerdraden gecheckt, en dat leek normaal?
de radio zit nu op de originele, 15 jaar oude draden aangesloten(voeding en 1 paar speakers) dus denk ik: hop, alles opnieuw, dan weet ik zeker dat 't niet aan oude draden ligt?

bedank voor het meedenken i.i.g. (Y)
Erix
Contacteer:

Meet eerst eens met een ohm meter de weerstand over je speaker draadjes (zal zo rond de 3 a 4 ohm per speakerunit uitkomen). Dan zie je snel genoeg of je kortsluiting hebt.
Allartino

ik heb vrijdag het plastic paneel onder de deur, waar ik de nieuwe speaker draden had gelegd, weer los gehaald :

bij beide sets draden had ik het voor elkaar gekregen om met het terugmonteren van het paneel, precies met het witte bevestiginspikkie dwars door een draad te gaan? daarbij kwam het koperdraad mooi tegen het chassis aan en dus sluiting... Als je het probeert, lukt het niet :p

probleem is dus verholpen...
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

zei ik toch :p :D
Allartino

maar hoe komt het dan dat als er van de 4 speakers er 2 kortsluiting maken, er toch helemaal geen geluid uitkomt? zit er een beveiliging in je radio voor je versterker ofzo?
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

de eindtrap wordt gewoon verneukt :D
Allartino

gelukkig heb ik m'n andere radio dan daar niet stuk mee gemaakt!\
toch beter opletten de volgende keer... (S)
TwingoPurpleMonster

Hey mensen ik wil een DLS CA51 versterker met een DLS W312B Subwoofer gaan kopen..
Ik kan deze bij de mediamarkt samen voor 650 euro kopen..
Nou is mijn vraag is dit btje redelijke prijs of duur?
En denken jullie dat het goede combi is? Ik heb ook een DLS PS5a Composet en kleine 10cm DLS speakers in de auto zitten en alles zou op die DLS CA51 moeten komen..
Ik hoor graag jullie reacties en meningen!

Alvast bedankt! Stef
Robke
Car: Lexus IS250

De combinatie is in principe goed, maar ik kan het niet echt goedkoop vinden.
De versterker kost €399,- en de subwoofer kost iets van €159,-.
Als die subwoofer gelijk in een goede kist zit is het een vrij normale prijs in ieder geval, als je de woofer los hebt is het te duur.
TwingoPurpleMonster

robclio16V schreef:De combinatie is in principe goed, maar ik kan het niet echt goedkoop vinden.
De versterker kost €399,- en de subwoofer kost iets van €159,-.
Als die subwoofer gelijk in een goede kist zit is het een vrij normale prijs in ieder geval, als je de woofer los hebt is het te duur.
Hij zit al in een door DLS gebouwde kist.. versterker kost idd 399 en de woofer kost 250 bij hun in de winkel (incl kist dus)
Freakie

kheb een vraagje...

ik wou deze sub:

http://www.rondevries.nl/catalog/produc ... ts_id=1203

met deze versterker:

http://www.rondevries.nl/catalog/produc ... ts_id=1288

en deze condensator:

http://www.rondevries.nl/catalog/produc ... ts_id=2069

maar mijn vraag was kom ik met deze sub/versterker combi uit op de 2 Ohm? dus 400W rms uit de versterker?

En wat vinden jullie van deze combi?

En als jullie een perfecte versterker weten voor deze sub vertel het me ff :wink:
ik heb een renaultje 5 supercampus, Gaat in de goeie richting :p
Stefan S.

Freakie schreef:kheb een vraagje...

ik wou deze sub:

http://www.rondevries.nl/catalog/produc ... ts_id=1203

met deze versterker:

http://www.rondevries.nl/catalog/produc ... ts_id=1288

en deze condensator:

http://www.rondevries.nl/catalog/produc ... ts_id=2069

maar mijn vraag was kom ik met deze sub/versterker combi uit op de 2 Ohm? dus 400W rms uit de versterker?

En wat vinden jullie van deze combi?

En als jullie een perfecte versterker weten voor deze sub vertel het me ff :wink:
Voor het geld best een leuke set, ik zou alleen een monoversterker nemen met meer vermogen daar de sub veel vermogen fijn vind. Onderstaande monoblock is 50 euro duurder, maar ga je wel meer plezier aan beleven :wink: . Persoonlijk zou ik voor andere merken gaan (meer SQ) maar daar hangt ook een heel ander prijskaartje aan :p

zie optie versterker:

http://www.rondevries.nl/catalog/produc ... ts_id=1402
Freakie

ja maar die is ook maar 275 RMS

is er niet eentje die een leuk prijsje heeft met 450 rms?
ik heb een renaultje 5 supercampus, Gaat in de goeie richting :p
Stefan S.

Freakie schreef:ja maar die is ook maar 275 RMS

is er niet eentje die een leuk prijsje heeft met 450 rms?
Audio-System :worship:. Kijk eens op http://www.audio-system.nl. Deze zaak zit in Babberich, dus goed te doen voor jou.
Ik zou die componenten van Ron de Vries helemaal vergeten en kijken naar de Radion 12" Subwoofer (100 euro) icm de Twister F2-190 versterker (225 euro). Die lanzar sub zal niet beter en harder gaan dan de Audio-System 12" Radion Woofer. Zet deze Radion 12"woofer in een gepoorte kist en je gaat gehoorbeschadiging oplopen :wink: .
De US blaster condensator heb je echt niet nodig, tenzij je alleen de looks wil maar dan zou ik er geen 95 euro voor neerleggen. De vuistregel van het toepassen van een condensator is vanaf 500W RMS.
Als ik jou was zou ik echt eens wat subwoofers beluisteren en niet alleen in een demokast in de muur ofzo. Bij A-S zetten ze de subwoofer in een kast met de versterker in je auto en dan mag je zolang luisteren als je wilt. Nou ja, succes met het kiezen van je audiospullen en vooral luisteren he :wink:
Erik (Schepjes)
Contacteer:

hee die heb ik oowk... die klonk idd wel aardig :wink:

was in standaard fabrieks kist overigens :)

Type nr.radion 12br
Stefan S.

Erik (Schepjes) schreef:hee die heb ik oowk... die klonk idd wel aardig :wink:

was in standaard fabrieks kist overigens :)

Type nr.radion 12br
Speelt deze op je Helix amp?
Erik (Schepjes)
Contacteer:

jup :)

is nie goed?
Stefan S.

Erik (Schepjes) schreef:jup :)

is nie goed?
Tuurlijk, tis een super amp. (Y) Nog steeds in zo'n goede staat toen als je hem kocht? :wink: :D
Nickster

Ik had een vraag:

De vader van een vriend van me heeft laatst een Saab 93 gekocht. Nu vindt hij het geluid niet zo mooi in de wagen. Na onderzoek is gebleken dat waarschijnlijk alleen de dashboard tweeters zijn aangesloten op de navigatie/radio unit.

Nu was de vraag van de beste man of ik er wat leuks in kon bouwen. Dit zal niet het grootste probleem worden, alleen weet ik niet wat leuk zal klinken.

In de Saab zitten achterin twee openingen voor ovaaltjes (6x9"), voorin volgens mij ruimte voor kleine speakertjes (10 cm ???) of een composetje (omdat er ook tweeters ingebouwd kunnen worden ???)

Wat denken jullie of raden jullie (al dan niet uit ervaring aan)....Moet een leuk geluidje zijn, maar zeker geen versterkers en subs !!!

Nu weet ik dat je het beste kan luisteren in winkels naar de speakers, maar wat is jullie eerste idee ???

Alvast bedankt
Stefan S.

We kunnen we alles gaan roepen, maar als we een budget weten kunnen we wat nauwkeuriger antwoorden :wink:
Erik (Schepjes)
Contacteer:

Stefan S. schreef:
Erik (Schepjes) schreef:jup :)

is nie goed?
Tuurlijk, tis een super amp. (Y) Nog steeds in zo'n goede staat toen als je hem kocht? :wink: :D
um verassend genoeg.... wel ja. :)
Nickster

Nickster schreef:Ik had een vraag:

De vader van een vriend van me heeft laatst een Saab 93 gekocht. Nu vindt hij het geluid niet zo mooi in de wagen. Na onderzoek is gebleken dat waarschijnlijk alleen de dashboard tweeters zijn aangesloten op de navigatie/radio unit.

Nu was de vraag van de beste man of ik er wat leuks in kon bouwen. Dit zal niet het grootste probleem worden, alleen weet ik niet wat leuk zal klinken.

In de Saab zitten achterin twee openingen voor ovaaltjes (6x9"), voorin volgens mij ruimte voor kleine speakertjes (10 cm ???) of een composetje (omdat er ook tweeters ingebouwd kunnen worden ???)

Wat denken jullie of raden jullie (al dan niet uit ervaring aan)....Moet een leuk geluidje zijn, maar zeker geen versterkers en subs !!!

Nu weet ik dat je het beste kan luisteren in winkels naar de speakers, maar wat is jullie eerste idee ???

Alvast bedankt
Budget was volgens mij rond de 200 euro (iets meer of minder is ook niet erg natuurlijk !!)
Maus

Om weer eens even op 't interface-verhaal terug te komen voor satalietbediening en display in de Megane II.
M'n broer heeft de radio vervangen door een DEH 6700MP (staat op de site aangegeven dat bij de interface (CA-D-PI.180) bovenstaande radio hoort). Maar zoals jullie waarschijnlijk al door hebben, ook hierbij geen werkend display en satalietbediening. :(
Alles is aangesloten zoals 't beschreven staat, maar het werkt gewoon niet.
Iemand enig idee of dat we 't ooit wel werkend gaan krijgen? :)
Xabre
Car: 19 16V

wie kan mij even helpen, ik heb mometeel de volgende audio in mijn R19:

radio: Sony CDX-R3350 (4x50w s-mosfet)
speakers: 6 stuks Pioneer uit de TS-E serie (alle 6 standaard plekken in de auto gevuld)

klinkt best aardig maar ik wil graag een beetje extra bas erbij, ik weet alleen niet goed wat ik moet qua monoblok versterker en subwoofer, misschien kan iemand mij iets aanraden tot 300 euro ? :)
Trust me. I know what I'm doing.
Maus

Een lekker klein woofertje pakken (10 inch) en een redelijk goeie 2 kanaals amp., kom je een heel eind mee.
Foeke

Xabre schreef:wie kan mij even helpen, ik heb mometeel de volgende audio in mijn R19:

radio: Sony CDX-R3350 (4x50w s-mosfet)
speakers: 6 stuks Pioneer uit de TS-E serie (alle 6 standaard plekken in de auto gevuld)

klinkt best aardig maar ik wil graag een beetje extra bas erbij, ik weet alleen niet goed wat ik moet qua monoblok versterker en subwoofer, misschien kan iemand mij iets aanraden tot 300 euro ? :)
Ik heb je ff aan msn toegevoegd heb namelijk nog wat leuks voor je liggen :D
<-------So you know don't mess with a Reno------->
Maus

Maus schreef:Om weer eens even op 't interface-verhaal terug te komen voor satalietbediening en display in de Megane II.
M'n broer heeft de radio vervangen door een DEH 6700MP (staat op de site aangegeven dat bij de interface (CA-D-PI.180) bovenstaande radio hoort). Maar zoals jullie waarschijnlijk al door hebben, ook hierbij geen werkend display en satalietbediening. :(
Alles is aangesloten zoals 't beschreven staat, maar het werkt gewoon niet.
Iemand enig idee of dat we 't ooit wel werkend gaan krijgen? :)
:up: Niemand?
Plaats reactie