ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto. I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

zo kan het ook (Y)
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

moest je nou weer heen?
Immer wieder die verdammte Holländer
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Udêh
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

ahaa BBQ-eh

gister nog een Autostyle Mazda 323 een illusie armer gemaakt, kon me niet beheersen ondanks dat ie nog niet helemaal warm was ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
Gast

gisteren met de RCB afdeling naar een meeting van de clioclub geweest (belgië). Heel veel jonge mensen (jeugdige mensen) waarbij de meesten in het bezit zijn van "boom-cars"...(clio 1.2-16v, 1.6-16v,1.5dci enz). Geen V6 of rs geweld dus. Vandaar op de terugweg maar effe met de eigen clubleden aan het stoeien geweest, ik had spijtig genoeg de kans niet om zelf fotos te nemen maar met een gang van 100 km/h hingen we met 3 naast elkaar. Links:clioRS,midden ClioV6,rechts R21T...De middenste gaf het teken en off whe go! Ik zie nog steeds de smoel van de V6 rijder als de 21 zonder pardon uitliep op die andere :lol:
paulusdecliokabouter
Berichten: 145
Lid geworden op: di 20 jul 2004 16:07

vanmorgen rond 8 uur afrit efteling vanaf de A59, reed aan de linker kant 100/110 tussen de afrit en de eerste flitspaal naar waalwijk, komt er zon golf 3 (geloof ik) in me spiegel aan jakkeren, dus ik netjes opzij ondanks het gedruk. hij rijd voorbij, maar moet eind verderop wachten voor stoplicht, hij staat rechts ik ga er links naast staan, op achterkant stond V5 op de golf (5 cilinder neem ik aan?). We kijken elkaar aan. Hij stond +- 40cm verder voor. Wordt groen en gas erop. ik reageerde ietsje sneller dus was sneller weg, maar hij kon niet langszij komen. >-)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Is een VR6 met afgechopte cilinder, 2,3 cilinder en 170 pk.
De rest zoek je maar op in carbase op autoweek.nl :p
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Gisteravond, met een bakkie op lekker op de achterbank van de RS hangend, vriendin achter 't stuur. En toen wilde een gozer in een Alfa 156 d'r bij 't stoplicht wel ff langs naaien. Was echt heel erg lachwekkend toen vriendin gasgaf, en d'r vandoor peerde. Dat ging de Alfa toch niet winnen.

Later toen we de snelweg op gingen, probeerde ie 't enthousiast nog een keer. Maatje en ik luidkeels schreeuwen: terug naar 3, terug naar 3, zei terugschakelen, d'r vandoor brullen, en weer ging de Macho in z'n Alfa 't niet winnen.
mikko
Berichten: 457
Lid geworden op: wo 16 feb 2005 14:21
Locatie: Deventer
Contacteer:

Ehehe een sjonny style civic, meer dB dan pK's, hij vond me niet aardig toen ik hem even de tijd gaf bij het stoplicht en daarna langs hem heen reed..reed bij het volgende stoplicht zoals bijna gewoonlijk hier strak door het rode licht (S)

Mn dag is weer goed :D
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Steven schreef:Is een VR6 met afgechopte cilinder, 2,3 cilinder en 170 pk.
De rest zoek je maar op in carbase op autoweek.nl :p
Zitten geloof ik ook 150 pk versies bij? Heb er weleens een op hoge snelheid voorbij gereden, ging niet makkelijk. (Auto had ook nog niet zijn volle vermogen, had hem pas net).
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

JAh 170 is de GTi, 150 is de 'normale'
Gast

Menno schreef:Gisteravond, met een bakkie op lekker op de achterbank van de RS hangend, vriendin achter 't stuur. En toen wilde een gozer in een Alfa 156 d'r bij 't stoplicht wel ff langs naaien. Was echt heel erg lachwekkend toen vriendin gasgaf, en d'r vandoor peerde. Dat ging de Alfa toch niet winnen.

Later toen we de snelweg op gingen, probeerde ie 't enthousiast nog een keer. Maatje en ik luidkeels schreeuwen: terug naar 3, terug naar 3, zei terugschakelen, d'r vandoor brullen, en weer ging de Macho in z'n Alfa 't niet winnen.
leuke vriendin heb jij !!!!!!!!! Die van mij doet niets anders dan schoppen en slaan als ik op het gas ga. :lol:
elmotheelk (Eric)
Berichten: 970
Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
Locatie: Leiden
Contacteer:

-jo- schreef:Ik zie nog steeds de smoel van de V6 rijder als de 21 zonder pardon uitliep op die andere :lol:
Je bedoeld dat de Clio V6 langzamer was dan de 21T??? Die V6 rijder heeft zitten slapen of die 21T is heel wat getuned? In het geval van de tweede respect!
marcel16v
Berichten: 1376
Lid geworden op: vr 7 mar 2003 21:27
Locatie: Deutschland

Steven schreef:JAh 170 is de GTi, 150 is de 'normale'
150 Pk is de eerste versie, metzilveren V en rode 5.
170 Pk is de de tweede versie, met zilveren V en 5. Zijn inderdaad niet echt snel.
dennisvr
Über-Spammer
Berichten: 10115
Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

elmotheelk (Eric) schreef: Je bedoeld dat de Clio V6 langzamer was dan de 21T??? Die V6 rijder heeft zitten slapen of die 21T is heel wat getuned? In het geval van de tweede respect!
de 21 van -jo- is niet helemaal standaard idd ;)
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

marcel16v schreef:
Steven schreef:JAh 170 is de GTi, 150 is de 'normale'
150 Pk is de eerste versie, metzilveren V en rode 5.
170 Pk is de de tweede versie, met zilveren V en 5. Zijn inderdaad niet echt snel.
Op snelheid (boven de 120) zijn die 170 pk versies best snel hoor. Ik heb het mogen evenaren.
paulusdecliokabouter
Berichten: 145
Lid geworden op: di 20 jul 2004 16:07

het was iig die met de zilvere V en zilvere 5. :) reed wel ff met smile rond daarna :D
Gast

dennisvr schreef:
elmotheelk (Eric) schreef: Je bedoeld dat de Clio V6 langzamer was dan de 21T??? Die V6 rijder heeft zitten slapen of die 21T is heel wat getuned? In het geval van de tweede respect!
de 21 van -jo- is niet helemaal standaard idd ;)
zo is dat, maareuh, de ClioV6 is naar mijn (en die van vele anderen) mening zwaar overschat.

Naar verluid kan een deftig geprepareerde RS dat ding netjes volgen. Naar wat we zaterdag ondervonden hebben geloof ik dat best.

(er was ook een A610 bij (zie pic 3.0lturbo) en die ging er ook als een speer over)

[img]http://i6.photobucket.com/albums/y217/P ... C00014.jpg[/img]

clioV6
[img]http://i6.photobucket.com/albums/y217/P ... C00001.jpg[/img]
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Een V6 weegt ook maar een slordige 1350 kg. Neem aan dat 't een phase 1 is?
(Daarnet zag ik nog geen foto's, tis dus een phase 1)
Gast

jups, tis een ph1 maar eigenlijk maakt gewicht niet veel uit in deze klasse. De 21 weegt ook bijna 1200 kg met dit verschil dat ie 1000cc minder heeft...
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Verschil in gewicht is dan toch nog zo'n 10%, vind dat je dat niet zo maar opzij kan zetten.
Hoeveel pk's heeft de 21?
GeniustheGzA
Berichten: 863
Lid geworden op: vr 2 mei 2003 15:33
Locatie: Tilburg

afgelopen zaterdag met de gereviseerde motor en Menno chip achter een SL500 (model 1995) aan. Grote foute wielen en knalrood, oftewel een gave bak!
Was niet geheel een succes :lol: maar wel lachuh. Kreeg een mooie duim van de gladde/foute meneer achter het stuur toen hij afremde en ik hem weer bijgehaald had. Verschil was niet heeeeeel erg groot overigens. Hij reed maar langzaam van me weg.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Vorige week vrijdagavond met de Clio RS voor de stoplichten op de Velperbroek rotonde, naast een Ford Focus. De bestuurder en bijrijder zaten me nogal aan te kijken, en gingen ook nog snel ff een metertje naar voren toen 't nog rood was. Ok, duidelijk, punt gemaakt. Dus toen 't licht wat minder rood werd: vol d'r op :D. Makkelijk gewonnen, en bij 80 weer gestopt, tot ze weer achter me zaten. Vervolgens vanaf de rotonde de snelweg op, met zo'n mooie lange bocht. Focus wilde d'r weer langs, maar toch maar ff zo snel mogelijk naar 120 opgetrokken, ging ie niet bijhouden :D

O'ja, d'r zaten twee agenten in uniform in de Focus :D
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

Leuk is dat he, agentjes pesten, gewoon aan de regels houden maar wel asociaal wegknallen :lol:
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

Marcel B. schreef:Leuk is dat he, agentjes pesten, gewoon aan de regels houden maar wel asociaal wegknallen :lol:
Ja, en de volgende keer als ze zien dat je te hard rijdt ben je aan de beurt >-)

Hou me dus altijd rustig in de buurt van de Polizei.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Menno schreef:Vorige week vrijdagavond met de Clio RS voor de stoplichten op de Velperbroek rotonde, naast een Ford Focus. De bestuurder en bijrijder zaten me nogal aan te kijken, en gingen ook nog snel ff een metertje naar voren toen 't nog rood was. Ok, duidelijk, punt gemaakt. Dus toen 't licht wat minder rood werd: vol d'r op :D. Makkelijk gewonnen, en bij 80 weer gestopt, tot ze weer achter me zaten. Vervolgens vanaf de rotonde de snelweg op, met zo'n mooie lange bocht. Focus wilde d'r weer langs, maar toch maar ff zo snel mogelijk naar 120 opgetrokken, ging ie niet bijhouden :D

O'ja, d'r zaten twee agenten in uniform in de Focus :D
80 maar over velperbroek :p Dat kan harder.... :wink:
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Tuurlijk, kan veel harder, maar niet onder politietoezicht. :lol:
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

Gister trouwens vet verloren van een BMW X5 (ja zo'n lompe) die schoot echt vooruit. Ik was nergens met m'n veel lichtere 19.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Gast

Maus schreef:Verschil in gewicht is dan toch nog zo'n 10%, vind dat je dat niet zo maar opzij kan zetten.
Hoeveel pk's heeft de 21?
dat zullen we vrijdag weten , hij gaat eindelijk de bank om te mappen met de juiste mapcensor (3) en alles wat daarbij hoort. Met een klein beetje geluk... voorzichtige schatting 225 op de wielen (die richting moet het uitgaan) en koppel rond en om de 400nm. We zien vrijdag wel.
elmotheelk (Eric)
Berichten: 970
Lid geworden op: vr 2 jan 2004 19:37
Locatie: Leiden
Contacteer:

Eens dat de V6 wel wat overschat is. De pk/gewichtsverhouding is inderdaad niet veel gunstiger dan een ('gewone') RS. De beleving is natuurlijk wel heel anders door onder het gedrag (achterwielaandrijving)!
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Ik heb wel vaker een clio v6 gezien die het af moest leggen tegen een paar gtt's :worship:

He Maus :wink:
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Roy schreef:Ik heb wel vaker een clio v6 gezien die het af moest leggen tegen een paar gtt's :worship:

He Maus :wink:
Dat verhaal heb ik weleens vaker gehoord. Maar dat zullen denk ik alleen de 0-100 sprintjes zijn toch? :wink:
Laatst gewijzigd door Sander2 op wo 15 jun 2005 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Sander2 schreef:
Roy schreef:Ik heb wel vaker een clio v6 gezien die het af moest leggen tegen een paar gtt's :worship:

He Maus :wink:
Dat verhaal heb ik weleens vaker gehoord. Maar dat zal denk ik alleen de 0-100 sprintjes zijn toch? :wink:
Nee :lol:
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

Ik bij het stoplicht in Emmen op de Hondsrugweg tegen een redelijk leuk meiske in ouwe grijze Suzuki Alto, 50 toegestaan dus ik trek 'm naar 90 :lol: en de Suzuki Alto lijkt wel net zo snel te gaan als ik. Houdt me keurig bij in de sprint naar 90, ook al was ik eerder weg.

Mischien zijn door de ouderdom van dat ding de cilinders een beetje uitgesleten, want ik had toch zeker weten bijna het dubbele aan cilinderinhoud in m'n 19 (en zoveel gewicht scheelt het ook weer niet toch?)

Meestal blijven ze nergens behalve dan in m'n achteruitkijkspiegel :wink:
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

Meisjes kunnen gewoon beter rijden ;)
Trust me. I know what I'm doing.
Gesloten