willow schreef:ForeverYoung schreef:Jordi - Clio 16V schreef:Menno schreef:Ja, wel wat ervaring met die blokken, namelijk dat ze erg slecht zijn!
Green stuff schijnt eigenlijk alleen goed te werken op normale remschijven en is dus te zacht voor gegroefde en/of geboorde schijven
Ik ben nu druk bezig om van het EBC spul af te komen

en bij de zoektocht-naar-oplossingen-en-andere-sportremschijven hadden we een bedrijf aan de lijn die juist zei dat Green Stuff te hard is en daardoor juist de schijven 'verbrand', dus ook originele gewone schijven zouden volgens hem met Green Stuff naar de klote gaan.
Terwijl ik tot nu toe alleen maar veel hoor over het gebrek aan kwaliteit van de EBC geboorde+gegroefde schijven. En een enkeling over de Green Stuff blokken.
Dat bedrijf was overigens ATD International, die o.a. Formel levert. En Formel lijkt mij van betere kwaliteit dan EBC.
en dus?
k heb ze nu 1.5 week eronder, en ben best tevreden..
als je nog beter wilt remmen, moet je 16 inch wielen onder je auto gooien en een mooie set van brembo (+- 700 euro...mits je goed zoekt) eronder monteren....nou geloof me dan heb je nix meer te klagen hoor

Neem aan dat de 16" vereist zijn voor het prijzige Brembo setje wat je bedoelt?
Ik heb waarschijnlijk de EBC schijven krom, dus ik erachteraan om te zorgen dat ik weer normaal kan remmen. Zit nog in de garantieperiode (1 jaar).
Waar ik ze weg heb hebben ze m'n schijven bekeken, links dan, en er zitten een soort van groeven in (van die groeven die er niet bij zaten toen ik de schijven kocht

). Die jongen zei iets van 'waarschijnlijk te hard geremd'. Maar het kan met EBC fout gaan door verschillende redenen: niet schoonmaken voor montage, door plassen rijden met gloeiendhete schijven, HARD REMMEN
Ben nog druk in onderhandeling over wat ik nu wil;
Ze hadden nl. zaterdag aangeboden om met 40% korting originele remschijven en blokken te bestellen. Maar dan ga ik weer dik achteruit qua remvermogen, en ik ben nu dus wel erg gewend aan dik strak remmen.
Dus ik wil gewoon weer sportremmen monteren, en het wordt een beetje duur om eerst originele schijven te kopen, bovendien boel schoonmaken, monteren, inrijden dus voorzichtig aan doen omdat het optimale remvermogen nog niet beschikbaar is, en dan demonteren en sportremspul kopen, weer schoonmaken, monteren, voorzichtig weer inrijden....
Dubbel werk, dubbele kosten.
Het mooiste zou zijn nu nieuwe sportremschijven te kopen, dan EBC opsturen en als ik in aanmerking kom voor garantie dan krijg ik nieuwe EBC schijven en nieuwe Green Stuff rembloksets. En die verpats ik dan. Waardoor het me hopelijk niet zo heel veel kost, dit geintje.
Kom ik niet in aanmerking voor garantie, dan is dat best balen want dan zou het volgens de EBC redenering aan mij liggen. En wordt dit nogal een duur grapje voor mij.
Maar eerst originele schijven kopen en monteren en daarna nog eens opnieuw beginnen met betere sportschijven is natuurlijk nog duurder.
Even meer algemeen: EBC is op zich niet zo slecht denk ik als je gewoon normaal rijdt

, monteer je een setje EBC op een Fuckfuckie Starlet dan zullen ze vast niet krom trekken, want die gaan doorgaans niet van topsnelheid naar normale snelheden afremmen. Dus in bovengenoemd geval probeer ik ze gewoon te verkopen, nieuw in doos en als het dan verkeerd gaat is het niet mijn schuld want ik heb er dan geen meter mee gereden.
Ik gooi af en toe wel even een update in dit topic van hoe het steeds staat met de EBC problemen.
Edward