speakerset megane grand tour

Post hier al je vragen over de Renault Mégane
Plaats reactie
marcelly

Help! Ben zo'n lease kluns :( die denkt goedkoper uit te zijn om de tech road te bestellen zonder radio en speakers! Nu ben ik op zoek naar een speakerset voor de grand tour aug. 2005! Wie kan mij helpen aan tips ed.
-PAZ-
Über-Spammer

gewoon effe langs de audio zaak, die kunnen wel zien welke maat speakers pasklaar is voor je auto
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

En dan lekker de komende 4 jaar last hebben van waterlekkage..... :(
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
kevinb
Contacteer:

jeps, begin zeker niet te zagen en boren, want dan loopt het water zo naar binen, en steek al zeker een stuk rubber ofzo tussen de speakers, ander water in de bakjes van de deuren!
-PAZ-
Über-Spammer

als je speakers pakt die pas klaar zijn moet je toch niet zagen lijkt mij, dat is toch plug and play of zie ik het nu verkeerd???
Jeroen
Contacteer:

Pioneer heeft een speciale lijn voor Renault.
kevinb
Contacteer:

paz-maniac schreef:als je speakers pakt die pas klaar zijn moet je toch niet zagen lijkt mij, dat is toch plug and play of zie ik het nu verkeerd???
ja, maar zijn er genoeg die er grotere speakers in willen, kan je beter ff op voorhand verwittigen :wink:
ice_jellow

het is vooral een probleem in de diepte, die standaard speakers hebben zo'n kleine magneetjes dat je bijna wel moet gaan snijden, met als gevolg "WATER" :(
Zilver

De standaard radio van Renault is niet voor iedereen bevredigend. (N)

Daarom heb ik juist een Tech Road gekozen! Kan ik lekker mijn eigen setje inbouwen.

In 2002 had ik mijn eerste megane 2 en daar had ik na het inbouwen inderdaad een aquarium in mijn deuren. Maar een goede portie ducktape, had dit snel opgelost. Gewoon het plastic dat je weggehaald hebt reconstrueren met ducktape.

Sinds 8 aug. 2005 heb ik nu een Grand Tour. Ik heb dezelfde boxen van mijn eerste Megane 2 daar ingezet. En ditmaal niet gaan zagen.
Niet helemaal perfect fit, maar door iets te kantelen, en ze met twee schroeven in het speakershuis te "forceren" hangen ze stevig op hun plek en de plastic kap zit ook weer op zijn plek. :D

Ik heb overigens speakers van Rodek.

Maar de achterportieren zijn ff ander verhaal. Wie weet hoe je daar bij het speaker compartiment komt?? Alles wat er te schroeven valt is er al uit (3 stuks). Maar nu ben ik bang dat ik iets kapot trek....
Laatst gewijzigd door Zilver op di 16 aug 2005 8:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

kwestie van deurpaneel eraftrekken,

kun je rustig beetje kracht achter zetten, stuk gaat het niet zo snel.

check wel of je alle schroeven eruit hebt, dus ook die bij de deurhendel.

het beste is een plastic koevoet, of een andere hefboom van bv plastic te gebruiken, dan krijg je het beste het paneel eraf
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Robert-Jan

Erik Olijnsma schreef:kwestie van deurpaneel eraftrekken,

kun je rustig beetje kracht achter zetten, stuk gaat het niet zo snel.

check wel of je alle schroeven eruit hebt, dus ook die bij de deurhendel.

het beste is een plastic koevoet, of een andere hefboom van bv plastic te gebruiken, dan krijg je het beste het paneel eraf
Dit zijn zeker goeie tips als je een nieuw ruithefmechaniek wilt kopen.
Pas erg op bij het afhalen van de deurbekleding het ruithefmechaniek zit vast aan de deurbekleding.
Haal eerst het stoffen gedeelte los doormiddel van het bakje eruit te halen hier zit een dopje aan de binnenzijde doe dit voorzichtig deze breken nogal snel af je moet het paneel met de knoppen van de electrische ramen verwijderen, dan verwijder je de torx 30 bout uit de bedienings hendel van je portier deze hendel laat je wel zitten je verwijdert alleen de bout dan verwijder je het kapje van de handgreep met de schakelaar van de electrisch vertselbare spiegels hie zit 1 torx 30 bout achter nu kun je voorzichtig het stoffen gedeelte losmaken en omhoog klappen en vsatmaken aan de bovenzijde van de deur met een stukje ducktape nu kun je het raamhefmechaniek losmaken van het deurpaneel zit met 4 haken vast aan het deurpaneel en de motor zit vast aan het deurpneel
VLK Groep
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

dacht dat t een Megane 1 was :p

sorry :D

daar zit idd dat (stomme) mechaniek aan vast.

vind het maar een onnozele constructie van dat achterportier.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
Robert-Jan

aan de voorzijde het zelfde verhaal Erik
VLK Groep
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

ik weet
Zilver

THX Robert-Jan. :worship:

Als ik het goed begrijp, kan de stof inderdaad los van de rest van het paneel gehaald worden. Zou ik dan ook al bij de boxen kunnen?

En het hele paneel is ook te verwijderen. Zitten deze beide gekit of gelijmd? Ik krijg er vooralsnog geen beweging in.

Waar en hoe zit dat buruchte plastic eigenlijk dat het water uit je deuren dient te houden?

Ennuh nog bijzonderheden met ht rolgordijntje, dat in de deur zit?

Ja, ik ben liever voorzichtig, want ik verwacht dat de garantie van renault ophoudt, zodra ze zien dat ik zelf boxen heb ingebouwd.
Daar komt bij dat na het inbouwen van de boxen in mijn vorige megane 3 deurs, al die plastic kappen nooit meer echt goed op hun plaats zijn blijven zitten. En die klus was door de dealer gedaan.
Robert-Jan

bij een rolgordijn kun je het hele stoffen gedeelte lostreeken aan de bovenzijde als je hem onhoog hebt geklapt.

Er zitten volgens mij ook nog een aantal schroeven aan de binnenzijde van het paneel die je ziet als je het stoffen gedeelte verwijdert.

Het deurpaneel zit gekit en vastgeklikt met een beetje beleid en met behulp van een schroevendraaier kun je deze voorzichtig losmaken.
Let op dit kan er goed vastzitten!
VLK Groep
Zilver

Keej, tis prima gelukt.

Achteraf gezien is het echt een makkie. Het deurpaneel hoefde er helemaal niet vanaf. Ik zal hieronder ff kort omschrijven hoe ik het gedaan heb.

1. Haal de schroeven uit de deurhendel en de handgreep waar de bediening van je electrische raam zit.
2. Trek nu het raambedieningsmechaniek omhoog. (Een kant zal makkelijker gaan dan de andere.)
3. Trek de deurhendel uit het stoffen paneel.
4. Trek het met stof beklede paneel eerst aan de bovenkant los, en werk zo voorzichtig helemaal rond totdat het paneel loskomt.
5. Als het paneel helemaal los is, kun je de deurhendel er doorheen halen en het paneel laten hangen. Hiervoor zitter er zelfs twee speciale plastic "draadjes".
6. In het midden van deur zie je nu een schroef zitten. Deze houdt hetplastic bakje op zijn plek waar het bediningsmechanisme van het raam in viel.
7. Wanneer deze schroef eruit is, kun je dit plastic bakje omhoog klappen en is er voldoende ruimte vrij om een box te kunnen monteren.
8. De aansluiting voor de box zit onder het witte kapje waar de box invalt. (groen en bruin draadje, met aan het einde een stekketje, dat standaard in het witte plastic zit geklikt).

Ik ben geen plastic folie tegenkomen, heb geen last van kit gehad. En had de andere deur binnen 10 minuten klaar. :D

P.s. Het gaat hierboven dus om de achterportieren van een Megane II Grand Tour met rolgordijntjes in de deur.
clioke
Contacteer:

naar het schijnt zitten er geen draden voor de luidsprekers achteraan (heeft de dealer me vertelt. waarschijnlijk heeft hij me goed beetgenomen!!!) :@
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

dan leg je ze toch? :S
viper

clioke schreef:naar het schijnt zitten er geen draden voor de luidsprekers achteraan (heeft de dealer me vertelt. waarschijnlijk heeft hij me goed beetgenomen!!!) :@
normaal gezien liggen er al kabeltjes voor je speakers hoor :wink:
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

normaal wel ja, maar ik zie het probleem nou ook direct niet als het er niet ligt
viper

dat is ook wel waar :p
clioke
Contacteer:

Dat ik de moeite er niet insteek! :lol:
clioke
Contacteer:

LOL, hier ben ik weer...

Ik heb een nieuwe radio (cd/mp3/usb/mmc-SDcard) gekocht en heb toch beloten om goede luidsprekers te steken.

OOK achteraan ja :lol:

Kent iemand toevallig de standaard diameters van de speakers vooraan en achteraan?

groeten,
viper

voor en achter zijn het 13 cm luidsprekers :wink:
Plaats reactie