[Clio RSI] Versnellingsbak lekt :(

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
mbthemb

Hey hey,

Goh, het zit de laatste tijd wel tegen zeg..

Ik merk sinds eens aantal dagen dat er olie onder me motor vandaan komt (druppelt wat olie). Het ruikt naar transmissie olie. Dus ik ben er vandaag even onder gaan liggen.

Wat blijkt: M'n versnellingsbak lekt. Dus ik netjes alle boutje aangeraaid (maatje 11) en toen wou ik de 3 bouten van maatje 13 doen. Dus ik draai de eerste en denk: 'hey die zit wel HEEL los' dus ik vastdraaien, blijkt dat het schroefdraad erin kapot is!!

De vorige eigenaar is leuk bezig geweest ofzo. En ik zit weer met de ellende :(

Dit geintje is bij 2 van de 3 bouten aan de hand. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan gaan maken? Of nog beter: IS het zelf te maken?

Alle tips zijn welkom.

Heel erg bedankt,

Mark
Menno

Komt wel eens vaker voor. Je kunt er wel wat aan doen. Eerst de olie er uit halen, zodat je de hoes er af kan halen.

Als je geluk hebt red je 't door 'm met vloeibare pakking te monteren, en is 2 boutjes voldoende. Mooier is het om er een helicoil in te zetten. Dat lukt wel met de bak nog gemonteerd.
mbthemb

Menno schreef:Komt wel eens vaker voor. Je kunt er wel wat aan doen. Eerst de olie er uit halen, zodat je de hoes er af kan halen.

Als je geluk hebt red je 't door 'm met vloeibare pakking te monteren, en is 2 boutjes voldoende. Mooier is het om er een helicoil in te zetten. Dat lukt wel met de bak nog gemonteerd.
Menno ik ga een poging wagen :)

iig vervelend dat iemand zo met z'n auto kan omgaan.. verschikkelijk gewoon.

Komt allemaal wel goed :)
Sjoerd B

misschien een foto van je RSI??
of staat die al bij wie is wie?
-PAZ-
Über-Spammer

is de draad nog op te zuiveren met een draadtap of is ie helemaal weg???
Steven
Car: M536

9 van de 10x is bij Alu het draad gewoon finaal weg omdat het veel zachtere kwali is dan de bouten.

Opboren, tappen en helicoil = (Y)
Plaats reactie