megane II grand tour 2.0 16v

Post hier al je vragen over de Renault Mégane
Kim [meganerat]

wie weet wat er allemaal te koop is qua styling voor de grand tour?
graag alleen adressen in nederland.
de motor wil ik ook een paar pk's extra geven, wat kan hiervoor het beste gedaan worden?? chiptuning zie ik alleen voor diesels en voor benzine met turbo of grote cylinder inhoud (boven 3.0) een 2.0 moet toch ook nog wat te verhogen zijn?? de rs haalt daar ook 225 pk uit dus ......

alvast bedankt.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

welkom,

een RS-blokkie zit net ff wat anders inelkaar dan jouw blokkie :p

je zult er een paar pk extra uit krijgen, maar noemenswaardig is het niet.

voor spoilers etc: http://www.rbcarstyling.com, http://www.evolutionparts.nl, http://www.reichhard-motorsport.com
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Foeke

De RS is ook een blok MET turbo
Kim [meganerat]

maar er wordt wel een 2.0 gebruikt, hij zal idd wel anders zijn en een turbo geeft geen 100 pk meer (als ik het goed heb) vandaar dat ik dacht dat er wel een paar te vinden zouden zijn in een gewone 2.0. maar deze droom is door Erik al snel om zeep geholpen, :evil:
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

sja, ik kan je een plank voor je hoofd houden of gewoon reël zijn.

Die 2.0 gaat nooit een scheurijzer worden. een chip geeft een iets smeuïger karakter, maar een knoertharde trap in de rug krijg je niet.

misschien dat er andere nokkenstokken zijn, dat zou wel kunnen helpen icm met een chip. en een open uitlaat.

maar lopen kosten hoog op ( en je vebruik :P )
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
Kim [meganerat]

hahaha, idd dat laatste is ook niet het geen waar iedereen op zit te wachten. we betalen hier al genoeg voor iets wat we alleen verbranden. Voor die duw moet je de turbo hebben, maar dat zit er dus niet in (sjammer). Wat gebeurt er als ik de motor alleen lucht geef door andere filter en een een andere uitlaat?? leverd dat nog ergens iets positiefs (verbruik) op of alleen meer herrie?

bedankt trouwens voor de snelle respons, en dat er wat dromen verbranden maakt niet uit, kan beter een reël antwoord krijgen dan een hoop fabels.

droom en rij voorzichtig l

:lol:

ps. de 1e en 2e link werken niet, zit daar misschien een spelfout in??
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

sorry, http://www.rbcarstyling.nl en http://www.evolutionparts.nl

en ander filter met uitlaat is voornamelijk herrie, winst merk je niets van
Kim [meganerat]

bedankt
(Y)
Kim [meganerat]

Er is voor de Grand Tour helaas zeer weinig te vinden :( .

had mischien beter eerst kunnen kijken wat er voor een megane II te krijgen is :evil:

maar de ruimte die een GT heeft is ook wat waard :lol:

mocht iemand nog wat leuks tegen komen, vergeet het dan niet hier te plaatsen

Kim [meganerat]

heb nog twee vragen:
1 kan de hand bediende airco eenvoudig vervangen worden door een climate controle??
2 kan je xenon lampen ipv de halogeen plaatsen, en wat moet je dan allemaal uit die donorwagen meenemen??
kevinb
Contacteer:

deze hebben wij vorig jaar gemaakt:
[img]http://www.carequipment.be/upload/galer ... %20003.jpg[/img]

en dit is de achterkant,wel van een andere, maar het is dezelfde.
[img]http://www.carequipment.be/upload/galer ... 200025.jpg[/img]

meer info op: http://www.renault-verhulst.com
is 20 minuutjes rijden van antwerpen :wink:
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

meganerat schreef:heb nog twee vragen:
1 kan de hand bediende airco eenvoudig vervangen worden door een climate controle??
2 kan je xenon lampen ipv de halogeen plaatsen, en wat moet je dan allemaal uit die donorwagen meenemen??
1: nee, het kachelhuis zal anders zijn, door de elektrische bediening van de regelkleppen. Ook het paneel van het dasboard is anders, de knoppen voor achterruitverwarming en airco zijn anders geplaatst. Bij geregelde airco hoort ook een sensor bij de binnenspiegel.

2: Kan wel. De kabelboom zal wat anders zijn. En je hebt de lichthoogteregeling op de achteras en koplampsproeiers nodig.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Kim [meganerat]

@kevinb: deze spoilerset heb ik ook al gevonden (bij een bedrijf in Engeland) weet nog niet waar hij hier verkrijgbaar is.( heb ik ook gevonden, wacht op antwoord,:lol: )
De wagen is wel heel mooi geworden (Y). Ik vind alleen die dak spoiler niet zo mooi, maar daar heb ik dan ook een ander voor gevonden:
[img]http://img.photobucket.com/albums/v607/ ... poiler.jpg[/img]

@martijn"bacara: bedankt voor je antwoord, ik ga dat verhaal voor de xenon's even verder uitpluizen, wil die lampen er toch graag in hebben.
De airco lijkt mij een beetje te veel werk maar je weet maar nooit wat er kan gebeuren.

is er iemand die een soort handleiding heeft, voor het uit en in bouwen van xenon's in de M2GT ??
Harold megane2driver

ik raad je originele xenon koplampen af want ik wou dat ook monteren maar kost veel geld en inbouwgezeik want je heb ook wat baccara zei de achteras nodig voor die koplampafstelling je kan dan beter wat ik ook heb gedaan een achteraf inbouw xenonconversie kit inbouwen http://www.goxenon.nl
Kim [meganerat]

Xenon's moeten zich zelf in hoogte verstellen, hoe doen deze lampen dat als ze in een vast huis zitten??

hoe lang heb jij ze al en hoe bevallen ze je?? en welke kleur heb jij er in zitten. als ik het zou doen ga ik voor de paarse kleur die lijkt mij zeer rustgevend voor de ogen.

in iedergeval bedankt voor de tip (Y)
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Voor zover ik begrepen heb hoeven achteraf ingebouwde Xenon-lampen niet zo'n verstellingsmogelijkheid te hebben, die stel je dus gewoon zelf, met de hand..volgens mij
Kim [meganerat]

De dealer heeft bij aflevering een beurt gegeven, tenminste dat zegt hij. Nu staat dat de volgende beurt al over 10.000 km is, Volgens my heeft de renault zijn interval tenminste tot 15.000 gebracht dus is hij of niet gereset of niet uitgevoerd. Hoe wordt het onderhouds interval gereset bij een beurt???? gebeurt dat met de hand of moet daarvoor de auto aan een diagnosecomputer zijn aangesloten??
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

De beurten zijn pas om de 30.000 km. Bij 15.000 km ziet de dealer je graag terug voor een inspectie, maar die is niet verplicht. Ik heb het idee dat die vooral goed is voor de omzet van de dealer :wink:

Je boordcomputer geeft de resterende kilometers tot de volgende beurt aan. :)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
Remco_Rs
Contacteer:

meganerat schreef:De dealer heeft bij aflevering een beurt gegeven, tenminste dat zegt hij. Nu staat dat de volgende beurt al over 10.000 km is, Volgens my heeft de renault zijn interval tenminste tot 15.000 gebracht dus is hij of niet gereset of niet uitgevoerd. Hoe wordt het onderhouds interval gereset bij een beurt???? gebeurt dat met de hand of moet daarvoor de auto aan een diagnosecomputer zijn aangesloten??
Bij hoeveel kilometer heb jij de controle beurt uit laten voeren dan??.Ik krijg ook zat klanten voor bv de eerste controle beurt van 15000km ,maar als de mensen komen en de kilometerstand staat op 20000km.Zet ik de eerste volgende beurt gewoon op de ,Aangegeven onderhoudsbeurt van 30000km.
Kim [meganerat]

okay, eerst hoe werkt dat Quote gedoe??

@martijn : ik ben er ook achter dat het 30000 is. en mijn boordcomp geeft idd een km stand aan, hierdoor denk ik dus dat die beurt niet is uitgevoerd.

@remco : ik heb de auto gekocht met bijna 20.000 op de teller. bij koop heb ik bedongen dat hij een beurt zou krijgen. Ik ben onder tussen bij de dealer geweest omdat ik wat kleine dingetjes had en hoorde dat er alleen een inspectie is gedaan. Als er dus een beurt was uitgevoerd dan had ik nu niet na 7500 km ( heb er alweer 2500 bij gezet)een beurt uit hoeven laten voeren maar ergens tussen 40 en 50. en om nu na nog geen half jaar een beurt van een paar honderd euro's te laten uitvoeren vind ik wel heel erg belachelijk. Maar de dealer heeft mij nu bij 30.000 een gratis beurt beloofd en alle andere dingetjes die ik had (zoals 2 kapotte ruitenwissers ) onder garantie opgelost. Wat jij doet vind ik dan ook niet geheel terecht, als eigenaar zou ik dan ook denken dat dat niet klop. Waarom tel je dan niet gewoon door?? Hieruit maak ik op dat de beurt interval dus niet gereset kan worden waardoor je dus eigenlijk zelf je beurten in de gaten moet houden of natuurlijk het onderhoudsboekje goed in de gaten houden dat die ook daadwerkelijk wordt ingevult, wat dealers om de een of andere reden ook niet graag doen.
Remco_Rs
Contacteer:

Quote is heel simpel,als je op mijn verhaaltje bv een comentaar wil plaatsen zie je rechtsboven mijn getypte verhaal een klein vakje met Quote ,die klik je in.En je typ jou verhaal :) .
De beurt resetten kan wel degenlijk.om de 30000km gaat er een klein sleuteltje knipperen op je dachboord wat dus aangeeft dat de auto aan een beurt toe is,waarna ik hem weer resett op het dachboord..Ik denk dat je het niet helemaal snapt met het onderhoudsschema,zoals ik het lees tenminste..De eerste 15000km is het een Controle beurt, 15000 verder een Onderhoudsbeurt,15000 verder weer controle en ga zomaar verder.Dus de dealer is gewoon van het gewone schema uit gegaan,en waarschijnlijk was de 15000km nog niet uitgevoerd bij jou auto,en hebben hun die gedaan.Ik doe dat gewoon altijd bij auto,s die max 5000km over hun beurt heen zijn houd ik gewoon het normale schema aan.Maarja alsde mensen gewoon netjes komen omde 15000km hoef ik ook niets te veranderen.Zie namenlijk vaak zat dat mensen over hun schema heen rijden,Maarja dat is natuurlijk aan de eigenaar zelf om te bepalen of hij wil langskomen of niet.
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

REMCO-X schreef:De eerste 15000km is het een Controle beurt, 15000 verder een Onderhoudsbeurt,15000 verder weer controle en ga zomaar verder.
Die 15.000 beurt is niet verplicht, toch? Hij mag dus overgeslagen worden. Wat doen jullie dan eigenlijk? "Visuele controle"? :p :)
Menno

Bij de meeste merken zijn die inspecties niet meer dan ff oliepijl checken. Klinkt flauw, maar toch erg belangrijk, zeker met steeds meer leasevolk dat niet op of om kijkt naar hun blik, maar wel zeikt over garantie als ze iets om zeep helpen.
rev it like a rental
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

heej :( nix over leaserijders he?
ik ga trouw elke 15k kilometers naar de dealer :lol:
(en ik peil wel olie ;) )
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Ik peil niet. :D Kan niet bij de peilstok, daar zit een deel van gasinstallatie boven. Ik zal dus moeten vertrouwen op de meter op het dashboard. :s

Mijn Mégane gaat wel keurig om de 15.000, als leaserijder kost me dat niks. Maar als particulier zou ik het niet doen.
Remco_Rs
Contacteer:

Contole beurt houd gewoon in alle vloeistoffen op peil en de auto controleren,Vooral bij de eerste 15000km kan de auto flink wat olie verbruiken,dus vandaar dat ik persoonlijk wel belangerijk vind.Net zoals bv de 45000km beurt ,daar komen vaak remblokken uit die bijna versleten/of versleten zijn .Dus het is wel degenlijk handig die controle beurtjes.Tenzij je net zoals ons een beetje technisch bent en het allemaal zelf controleert :)
Kim [meganerat]

Bedankt voor de Quote tip

@ remco : natuurlijk hou ik zelf wel alles in de gaten. Heb geen zin om MIJN auto door niet te controleren naar de knoppen te laten gaan. Heb ik lang genoeg voor gewerkt, hahaha

Ik begreep idd die controle's niet helemaal(dacht dat het alleen bij de eerste 15k was) en het aanpassen van het schema dat ligt idd in de handen van de eigenaar. Ik zelf probeer altijd de aangegeven km stand aan te houden en als ik er wat overheen ga reken ik gewoon een gedeelte door om zo geen beurt te missen, Daarbij als ik het niet haal gaat hij zeker 1 keer per jaar voor onderhoud en dat is meestal dan voor de winter met de hoop dat ik dan in iedergeval niet kom stil te staan door een onbenullig mankement.

Of ze bij 15k een controle hebben uitgevoerd weet ik dus niet want het onderhoudsboekje was niet meer aanwezig, waren ze kwijd geraakt (auto was van de dealer) maar bij aflevering hebben ze hem wel gecontroleerd maar geen afgesproken beurt gegeven, maar die krijg ik dus als nog bij 30k

En mijn vraag is ook beantwoordt, lol, hij is dus te resetten
Remco_Rs
Contacteer:

Jip is te resetten :D en das heeeeeeel makkelijk
Sander2

meganerat schreef:Xenon's moeten zich zelf in hoogte verstellen, hoe doen deze lampen dat als ze in een vast huis zitten??

hoe lang heb jij ze al en hoe bevallen ze je?? en welke kleur heb jij er in zitten. als ik het zou doen ga ik voor de paarse kleur die lijkt mij zeer rustgevend voor de ogen.

in iedergeval bedankt voor de tip (Y)
Je kan inderdaad beter naar de xenon kitjes zoeken (op bijv. marktplaats) dan naar de originele xenon lampen. Als je paars licht mooi/rustig vindt, denk ik dat je voor 8000 K moet gaan.

2 Kleine plaatjes :

6000K :
[img]http://home.planet.nl/~groe1991/Images/xenon_6000K.jpg[/img]

8000K :
[img]http://home.planet.nl/~groe1991/Images/xenon_8000K.jpg[/img]
Robke
Car: Lexus IS250

Hou er wel rekening mee dat vanaf ergens in 2006 ook achteraf van xenon voorziene auto's van automatische hoogteregeling voorzien moeten zijn.
Dat is een nieuwe europese regel, hoorde ik laatst op de radio.
R5alpineturbo
Contacteer:

robclio16V schreef:Hou er wel rekening mee dat vanaf ergens in 2006 ook achteraf van xenon voorziene auto's van automatische hoogteregeling voorzien moeten zijn.
Dat is een nieuwe europese regel, hoorde ik laatst op de radio.
ja maar dat geldt volgens mij niet op kitjes gestoken van voor de datum van in regelgeving :D als ik niet mis ben natuurlijk :lol:
greets :worship:
Kim [meganerat]

Hoihoi. allemaal,

Heb weer eens een vraagje betrefende de megane:
Bij het rijden op een hobbelige weg lijkt het of de voorwiel ophanging een beetje slap is.
Als of de vering cq schokdemping de hobbels niet helemaal bij kunnen houden om de band op het weg dek te houden, hierdoor krijg je een bonkend geluid.
Als er in een bocht een hobbel zit voel je dat de wagen een stukje opzij wordt gezet. (daarvoor hoef je nog niet eens hard te rijden 50-60 km / uur voel je het al).
Heeft iemand die een M GT rijd dit ook wel eens meegemaakt?? en wat is er aan gedaan om het te verminderen.
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat de ophanging al op is daar de wagen iets ouder dan een jaar is maar ik leg het nog wel even bij de dealer voor, heb immers nog garantie.

Bij de remmen heb ik ook een probleempje.
Niet altijd maar toch wel (te) vaak hoor ik tijdens het remmen een geluid als of de remblokken vreten in de schijf, maar het is geen staal op staal.
Ik heb dit al bij de dealer vermeld en die heeft de remmen schoon gemaakt, maar het is weer terug gekomen.
Het lijkt mij sterk dat ik elke 2 maanden de remmen moet laten schoonmaken.
Met de twingo heb ik daar in iedergeval geen last van.
Is dit bij iemand bekend??

Alvast bedankt voor de reakties, en deze site is echt super

Moet alleen mog steeds lid worden, sorry,. maar het komt er maar niet van ;)
Kim [meganerat]

DIKKE LETTERS EN CIJFERS
ik wil graag een kentekenplaat met dikke L&C, als ik die ter vervanging van de huidige plaat koop komt er dan een 1 :@ op?
Als dat zo is laat ik het lekker bij het oude. :evil:
Jeroen
Contacteer:

Nope, je gaat je platen verversen.

Gan naar bijv. Brezan, daar bestel je nieuwe luxe platen.
Je moet dan het nummer wat in je huidige platen zit opgeven.

Zij bestellen dan nieuwe platen en na een paar dagen kun je die dan tegen inlevering van wat euro's en je oude platen ophalen.
Kim [meganerat]

dank je (Y)
Plaats reactie