Hoi,
Kent er iemand het systeem van de achterremmen (schijfremmen )van de laguna 2,in verband met de handrem.
Eigelijke vraag hoe moeten de cilinders terug ingedrukt (of een andere manier)worden.
greetz,
albundy.
Achterremmen laguna 2
Wat wil je doen dan? Formuleer eerst de vraag eens wat beter, zo kun je weinig zinnigs zeggen 
Vaak kun je de remcilinders niet induwen maar indraaien door een schroevendraaier (of iets anders langwerpig en plats) in dat gekruiste deel van de remcilinder te zetten.

Vaak kun je de remcilinders niet induwen maar indraaien door een schroevendraaier (of iets anders langwerpig en plats) in dat gekruiste deel van de remcilinder te zetten.
-
Ik moet mijn achterremblokken vervangen,maar krijg de cilinders niet achteruit.Steven schreef:Wat wil je doen dan? Formuleer eerst de vraag eens wat beter, zo kun je weinig zinnigs zeggen
albundy
-
Bedankt Steven ik zal dat eens bekijken.Steven schreef:Nou dan heb ik de oplossing ws. al gegeven
met zijn tweeen is t handiger, de een drukken op de zuiger, de ander draaien
Succes!
*topic moved
*

*topic moved

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
gewoon met een lijmtang 
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
houd wel je schijf in de gaten en ververs je blokken vroeg genoeg! Schijven en naven zijn uit 1 deel bij de Laguna II en dat kost knaken, dat kan ik je vertellen!
Handig gemaakt.. geloof dat t bij de dealert 350 eu per kant was. Twee schijven, twee lagers en vier blokken incl montage. Niet dat ik of mijn pa t heeft gehad, ik had m een goede tip gegeven 

-
Alvast bedankt mensen ik ga dat morgen direct bekijken en laat jullie iets weten.~Haas~ schreef:houd wel je schijf in de gaten en ververs je blokken vroeg genoeg! Schijven en naven zijn uit 1 deel bij de Laguna II en dat kost knaken, dat kan ik je vertellen!Handig gemaakt.. geloof dat t bij de dealert 350 eu per kant was. Twee schijven, twee lagers en vier blokken incl montage. Niet dat ik of mijn pa t heeft gehad, ik had m een goede tip gegeven
Bedankt voor jullie snelle reactie

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
niet hetzelfde idee als voor dan?Steven schreef:Jahoor op je achterremcilinder zeker?

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
-
- Contacteer:
kijk zeker je binnenste blokken goed na, slijten sneller dan de buitenste.
Pompen zijn gewoon indraaien.
Tip voor als ze echt vast zitten, draai je ontluchtingsnippel open
(achteraf niet vergeten ontluchten he!)
Pompen zijn gewoon indraaien.
Tip voor als ze echt vast zitten, draai je ontluchtingsnippel open
(achteraf niet vergeten ontluchten he!)
niet hetzelfde idee als voor dan?Erik Olijnsma schreef:Steven schreef:Jahoor op je achterremcilinder zeker?

bij de voor remmen kan je de zuigers gewoon zo terug drukken. achter moet je ze indrukken en verdraaien dit omdat het handrem michanisme ook in de klauw zit. er zit onder je zuiger een soort draadspindel waarover de zuiger naar buitendraait als je de handrem aantrekt
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
och tuurlijk, nu je het zegt 

-
Erik Olijnsma schreef:och tuurlijk, nu je het zegt
Hey mannen jullie zijn toffe gasten,zoveel hulp en reacties had ik niet verwacht ,ik rijd al 21 jaar met Renault en ben blij dze site ontdekt te hebben,waar mensen ,mensen helpen !!
Veel dank,
greetz,
Albundy
-
kevinb schreef:u zal uw factuur eerstdaags opgesturd krijgen

Misschien een beetje laat
Maar de vorige eigenaar van mijn auto heeft de zuigers terug gedrukt tussen de bankschroef.
Ik heb nu het hele binnenwerk van de zuiger kapot.
Je kunt hem het beste indraaien met een seegegering-tang. Zo hoort het
groet Youri
Maar de vorige eigenaar van mijn auto heeft de zuigers terug gedrukt tussen de bankschroef.
Ik heb nu het hele binnenwerk van de zuiger kapot.
Je kunt hem het beste indraaien met een seegegering-tang. Zo hoort het
groet Youri
precies, maar soms zitten ze daar te vast voor. Twee fatsoenlijke waterpomptangen werkt ook prima. Vet wel ff t rubber vd zuiger in om scheuren te voorkomen. En natuurlijk niet slippen vanwege braamvorming op de zuigerrand..
Voor de liefhebbers die niet kunnen wachten:
http://flitsservice.com/test/renault/dsc03452.jpg
en dan telkens met 1 verhogen. (soms 2 als ik een foto gewist heb)
Van hier: http://www.flitsservice.nl/phpBB/viewtopic.php?t=13822
http://flitsservice.com/test/renault/dsc03452.jpg
en dan telkens met 1 verhogen. (soms 2 als ik een foto gewist heb)
Van hier: http://www.flitsservice.nl/phpBB/viewtopic.php?t=13822