Ik heb een laguna expression 1.6 uit 2001 met handbestuurde airco
nu wil ik graag climat control er in. Volgens de dealer is dit niet mogelijk, maar dit moet toch kunnen?
Heeft iemand hier ervaring mee? Weet iemand of dit mogelijk is?
Het lijkt me toch dat de airco aansturing hetzelfde is, alleen de besturingsunit in het dashboard is anders... of maak ik een denkfout?
Christian
Automatische airco ipv handmatig
Is meer dan zomaar een paneeltje in het dash-bord lijkt me.
Voor m'n climate control zit(ten) er bijv. al diverse temperatuuropnemer(s) in de auto, die je met een handmatige niet nodig hebt... Bijvoorbeeld die middenvoor onderaan de vooruit.
Nu is als je echt wilt vanalles mogelijk natuurlijk, maar tegen welke prijs??? Ik denk dat je daar nml. niet gelukkig van zou worden.
Voor m'n climate control zit(ten) er bijv. al diverse temperatuuropnemer(s) in de auto, die je met een handmatige niet nodig hebt... Bijvoorbeeld die middenvoor onderaan de vooruit.
Nu is als je echt wilt vanalles mogelijk natuurlijk, maar tegen welke prijs??? Ik denk dat je daar nml. niet gelukkig van zou worden.
Dat sensortje loop je niet op vast....
Het hangt er vanaf of de regelkleppen van de lucht en de kachel mechanisch, of electrisch bediend worden momenteel met de draaiknoppen. Ik vermoed mechanisch met kabels, en daar ligt dan het probleem. Bij climatronic word dit electrisch aangestuurd, en dat allemaal ombouwen zal best even werk zijn.
Het hangt er vanaf of de regelkleppen van de lucht en de kachel mechanisch, of electrisch bediend worden momenteel met de draaiknoppen. Ik vermoed mechanisch met kabels, en daar ligt dan het probleem. Bij climatronic word dit electrisch aangestuurd, en dat allemaal ombouwen zal best even werk zijn.
het zit em idd in de aansturing van de regelkleppen, die zijn nu met kabels. indien je naar een digitaal systemme wil zul je een aantal elekto motoren moeten plaatsen, is tering veel werk en dus hangt er ook een heftig prijs kaartje aan. mogelijk is het wel, maar prijstechnisch totaal niet intersant