EBC Brakes (grooved remschijven) + greenstuff remblokken

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Plaats reactie
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

ik denk je ze beter gewoon effe kan bellen, daar zal je meer aan hebben dan het hier te vragen. bel ze gewoon op en vraag of ze je geen andere schijven of blokken willen leveren ipv de EBC zooi
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

als jullie ebc remmen met greenstuff blokken afraden, wat raden jullie me dan aan en wat kost dat zo ongeveer??
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

als remblokken zou ik ferodo ds2500 aanraden, ik heb zelf schjven van ATE en daar ben ik zelf heel erg tevreden van, maar er zijn nog veel goede schijven
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Erik Olijnsma schreef:Pagid en Ferodo, maar das wel iet sduurder
:~
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

paz-maniac schreef:als remblokken zou ik ferodo ds2500 aanraden, ik heb zelf schjven van ATE en daar ben ik zelf heel erg tevreden van, maar er zijn nog veel goede schijven
wat kosten die remblokken???

want die ebc schijven zijn wel aardig, maar die greenstuff blokken niet dus?
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

willow schreef:
paz-maniac schreef:als remblokken zou ik ferodo ds2500 aanraden, ik heb zelf schjven van ATE en daar ben ik zelf heel erg tevreden van, maar er zijn nog veel goede schijven
wat kosten die remblokken???

want die ebc schijven zijn wel aardig, maar die greenstuff blokken niet dus?
iets van 75 euro per paar. kijk maar op http://www.dutchpowertrading.nl
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

Frits schreef:
willow schreef:
paz-maniac schreef:als remblokken zou ik ferodo ds2500 aanraden, ik heb zelf schjven van ATE en daar ben ik zelf heel erg tevreden van, maar er zijn nog veel goede schijven
wat kosten die remblokken???

want die ebc schijven zijn wel aardig, maar die greenstuff blokken niet dus?
iets van 75 euro per paar. kijk maar op http://www.dutchpowertrading.nl
ik test eerst die ebc schijven, kon ze niet meer afbestellen dus...krijg ze morgen binnen, zaterdag erop zetten
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

Ik heb ook EBC schijven met GreenStuff remblokken. Kan veel beter remmen met dit spul als met wat er opzat.(originele schijven en iets van textar??? remblokken?) Op m'n R19 RT 1.8i van '93.

Heb nu de schijven krom, misschien eigen schuld, maar binnen ongeveer 10 maanden, zit er op sinds aug. 2004. Heb het aardig zwaar belast wel, even iemand inhalen en dan van 160 vol in de remmen om de afrit (klaverblad) met 70 te kunnen nemen :worship:

Het remt nog steeds super, ook met ietwat kromme schijven.

Over de blokken niks te klagen. Schijven zijn waarschijnlijk niet echt voor sportief gebruik geschikt. Ik laat de rommel er denk ik onder zitten, of afdraaien ofzo. Heb momenteel ook een vaag probleem met het remmen, stuur trekt naar links maar hij remt wel redelijk rechtdoor. Dus gaat de auto binnenkort de garage in, 1 die daar best veel verstand van heeft en in de regio ook bekend staat daarom.
Steven schreef:Tis toch ook te achterlijk voor woorden dat je een remblok uitvind wat minder remstof afgeeft zodat je de velg minder hoeft te poetsen.
Het is natuurlijk niet alleen dit, deze blokken hebben bij bijv. regenachtig weer ook minder last van fading. Het water wordt door de gaten in de schijven ook nog eens beter afgevoerd, en de schijven koelen beter, ook weer door die gaten. En ik heb dit spul aangeschaft omdat het minder vuil zou maken op de sportvelgen. Dat het geweldig strak remt (is ook weer veiliger in een noodsituatie want je staat eerder stil dan je voorganger met minder remcapaciteit) was een erg leuk voordeel.
Laatst gewijzigd door Edward op za 17 sep 2005 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

rijd jij lekker door met kromme schijven? (N)

heb je ook gelijk het probleem met je remmen dat ie naar links toe wil...


maar btje idioot dat je met kromme schijven blijft door rijden.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Frits schreef:iets van 75 euro per paar. kijk maar op http://www.dutchpowertrading.nl
Ben ik gisteren nog geweest! Erg relaxte kerel met heel veel performance spullen te koop. (Y) Die verkoopt absoluut geen rommel en het is allemaal net geprijsd.
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

die garage waar ik een kleine beurt heb laten doen zei ook, gewoon laten afdraaien die schijven...maar ik heb die ebc's tog al besteld
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

Erik (Schepjes) schreef:rijd jij lekker door met kromme schijven? (N)

heb je ook gelijk het probleem met je remmen dat ie naar links toe wil...


maar btje idioot dat je met kromme schijven blijft door rijden.
Ik ga elk half jaar een beetje nieuwe schijven kopen zeker. Ik weet nu nog maar net zeker dat ze krom zijn, vermoedde het wel, maar als je gewoon de auto opkrikt en dan in de 2 de boel laat draaien zie je het niet, ze zijn maar een beetje krom, niet zichtbaar wel voelbaar via rempedaal. Misschien dat ik het nog ga proberen via de garantie, omdat ik ze nog geen jaar heb, maar dan moet de hele zooi weer los enzo.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

Oh de auto trekt niet echt bij het remmen. Je ziet het stuur naar links gaan maar hij stuurt niet naar links :wink: Soms wel, maar soms ook naar rechts. En meestal loopt ie gewoon rechtuit. Het lijkt iets in de klauwen, of iets met remdruk, of iets in het stuurhuis ofzo. Laat de garage dat maar uitzoeken.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
mikko
Berichten: 457
Lid geworden op: wo 16 feb 2005 14:21
Locatie: Deventer
Contacteer:

Ik volg dit topic op de voet, ook remmen nodig helaas... :D
Nu heb ik op Hbase.nl deze remschrijven gezien.

REMSCHIJF
259X41X21.0 GEVENTILEERD 4 GATEN
VOORZIJDE

Deze zijn van Brembo en kosten 84.90€ excl. btw p/s, ze leveren Hitec en TRW remblokken, deze kosten respectievelijk 34.50 en 44.00 per set.

Op heb ik brakemax sport-remschijfsets zien staan, deze kosten ong. 150 euro.

Is dit wat, is het te duur of is er een beter alternatief..
Mn remmen werken nog goed vind ik, maar was een aandachtspunt bij het uitlijnen en balanceren..(en teveel speling op fuseekogels, en een brakke remleiding.. :@ )

Een bestelling kun je trouwens gewoon annuleren, het is natuurlijk niet super netjes want het zal wel per type auto worden besteld..maar je kan vanzelfsprekend wel van mening zijn veranderd in de tussentijd..
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

'normale' Brembo schijven van de automaterialenzaak zijn kwalitatief erg goed.

Voor remblokken zou ik over 't algemeen origineel Renault (=Textar) verkiezen boven immitatie-blokken van de automaterialenzaak. Nog beter(maar duurder) : Mintex of Ferodo (geen DS3000 voor openbare weg).
Martijnberk
Berichten: 830
Lid geworden op: di 23 okt 2001 0:00
Locatie: Lutjewinkel !
Contacteer:

mail improve tuning... zij hebben de beste prijzen, uit eigen ervaring!

bakemax is volgens mij rotzooi, ik heb ook voor de keuze gestaan maar heb toen toch voor een ander merk gekozen, ik moet even nakijken welk merk....
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

K heb de schijven ontvangen en ziet dr goed uit..

maar ff een vraagje, ik heb een williams blauwe 16v, met zilvere velgen, welke kleur zouden jullie de remklauwen verven???

en is het handig om te doen als de remklauwen los zijn of kan dat ook gewoon makkelijk als het gemonteerd zit...want bij de autostyle shop hebben ze nu spul waarmee je de klauwen kan verven...
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Gewoon lekker zwart of zilver verven...geen gek kleurtje...vind dat maar niks...
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

MartijnG schreef:Gewoon lekker zwart of zilver verven...geen gek kleurtje...vind dat maar niks...
Sja ze zijn al een keer zilver geverfd, maar een kleurtje is opzich ook wel leuk, alleen ff denken welke kleur :)
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

ik heb zwart gehaald voor me remklauwen, maar kan ik zeg gewoon verfen terwijl ze gemonteerd zitten?
MarcoG
Berichten: 2260
Lid geworden op: do 17 jun 2004 21:46
Locatie: Heerlen (L)
Contacteer:

willow schreef:ik heb zwart gehaald voor me remklauwen, maar kan ik zeg gewoon verfen terwijl ze gemonteerd zitten?
Lijkt me lastig. De remklauw heb je er met 2 boutjes af (dat is die arm die om je remschijf heen grijpt) en ik denk dat je al een heel eind komt als je de remcilinder netjes afplakt. Als je die er nog onderuit zou willen hebben moet je de remleiding loshalen, en daarna weer ontlucht.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

ik heb het bij de Clio gewoon gemonteerd voor elkaar gekregen, stelt weinig voor, goed borstelen en kliederen maar, zolang je maar niet op rubbers en schijven verft.


( kan iemand zich nog die muppet herinneren die de schijven en remblokken had gespoten? :lol: :p )
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
frank_williams
Berichten: 3135
Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
Locatie: Breda

serieus? dat meen je niet... :lol:
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

is ooit eens voorbijgekomen, geloof 1 of andere vw-malloot.

die vond het wel stoer staan, en had 5 pagina's gezeik daarna over verkeers veiligheid enzo :lol: :lol:
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

Erik Olijnsma schreef:is ooit eens voorbijgekomen, geloof 1 of andere vw-malloot.

die vond het wel stoer staan, en had 5 pagina's gezeik daarna over verkeers veiligheid enzo :lol: :lol:
ze hebben mij wel eens proberen wijs te maken dat ik m 'n schijven vaker moest invetten :wink: waarom ik dat nooit deed zeg maar :lol:

maar daarna wel even netjes erbij gezegd dat ik dat echt niet moest gaan doen, wist ik natuurlijk wel, ben geen vw-malloot >-)

Ik ga dat gelijk even proberen op te duikelen, misschien heeft ie er wel foto's bijgezet destijds :worship:

EDIT: gezocht, kom alleen maar mensen tegen die dit echt serieus hebben gedaan, wat betreft het spuiten van de schijven dus. met verschillende soorten verf e.d., 1 zelfs met hema verf, of hamerslag zoiets. Toch hou ik de schijven dan maar gewoon zoals ze zijn, hooguit krijgen de klauwen eens een kleurtje maar de rest hou ik mooi m'n handen van thuis.

heb nog wel buitenbeits staan hiero ff m'n schijven verven :lol: :smoke:
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
frank_williams
Berichten: 3135
Lid geworden op: zo 2 dec 2001 0:00
Locatie: Breda

of hammerite, "direct over roest!" :worship: :D
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik heb er motip speciale remklauwverf opzitten.
Zit er al maanden op, sta ik laatst in de wasbox, spuit ik er zo een deel vanaf :~

Mijn advies: koop geen speciale 'remklauw' verf :p
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Hamerite houd redelijk goed...alleen je moet er wel 4 lagen op kwasten voor het een beetje dekt.
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Steven schreef: Mijn advies: koop geen speciale 'remklauw' verf :p
'K heb er gewoon goudkleurige spuitlak van Flexa opgespoten,zit er al 4 maanden probleemloos op :lol: :lol:







Ideaal als je er nog niet mee rijdt,blijft alles er als nieuw uitzien :D
Michel S.
Berichten: 2932
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: Gulpen
Contacteer:

Vond sommige opmerking een beetje raar. Je haalt iemand in en moet dan van 160 vollop in de ankers. Kan ik inkomen. Vervolgens zeg je dat het jou schuld is dat ze krom zijn.... Heb ooit mintex Raceblokken ingereden op orginele schijven. 11 keer van 140 terug naar 0. De bedoeling was dat ze op een gegeven moment zouden gaan faden en dan zou het allemaal goed zijn. Na 11 keer vond ik het goed geweest en ben uitgestapt. Schijven waren donkerrood. Schijven hebben daarna nog de ring meegemaakt en heb daarna nog een jaar ermee gereden. Geen schijf wat eraan dacht om krom te trekken. En dat met orginele schijven.
Als EBC niet eens van 160 terug kan naar 70 dan hoort het bij mij in catergorie CRAP. Heb ze nu ook scheef op de Subaru. Ga wat mijn schijven afdraaien elke keer als ik van 160 terug ben gegaan naar 60.
En dan zeker om het half jaar nieuwe.

Kun je beter kijken voor RS schijven van bij improve, of Sparco. Wat ook een heel goed setje is, is van QSP. Rijden veel mensen met Subaru mee rond. Zijn niet al te duur, ook rond de 150 euro en presteren verschrikkelijk goed. Zowel op geluid als remvermogen. Ik zelf ga binnenkort ook overstappen op fatsoenlijke schijven. En weet zeker dat QSP een goede kanshebber is.

Maar nogmaals. Orgineel Renault is niet eens zo een slecht spul qua schijven. Blokken ben ik met je eens. hier zijn genoeg highperformance blokken voor te krijgen welke de renault spullen het licht uit de ogen remmen. Maar EBC hoort echt niet bij Highperformance spul. Highperformance spul is bij mij iets wat de dagelijke martelingen kunnen weerstaan op de weg en de handen niet terug trekken van een dagje circuit.

En EBC past niet thuis bij dat rijtje. Dit gebeurd er met EBC schijven :P

[img]http://home.hetnet.nl/~arenat/PLAATJESM ... schijf.jpg[/img]

Groeven vreten zich vol, en trekken scheef bij iets harder gebruik.
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

ze zitten er nu onder gemonteerd sinds vanochtend

ik rem nu denk wel beter, want 1 remklauw die pompte niet meer goed aan 1 kant, die was vastgeroest, dat is nu verholpen

nu maar afw8en met ebc, ik laat jullie mijn ervaringen weten, de tijd zal ut leren...
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

en nog ff over dat verven van je klauwen, dat kan makkelijk als ze eropzitten, heb net gesien hoeveel ruimte enzo je hebt om dat netjes te doen
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

Michel S. schreef:Vond sommige opmerking een beetje raar. Je haalt iemand in en moet dan van 160 vollop in de ankers. Kan ik inkomen. Vervolgens zeg je dat het jou schuld is dat ze krom zijn.... Heb ooit mintex Raceblokken ingereden op orginele schijven. 11 keer van 140 terug naar 0. De bedoeling was dat ze op een gegeven moment zouden gaan faden en dan zou het allemaal goed zijn. Na 11 keer vond ik het goed geweest en ben uitgestapt. Schijven waren donkerrood. Schijven hebben daarna nog de ring meegemaakt en heb daarna nog een jaar ermee gereden. Geen schijf wat eraan dacht om krom te trekken. En dat met orginele schijven.
Als EBC niet eens van 160 terug kan naar 70 dan hoort het bij mij in catergorie CRAP. Heb ze nu ook scheef op de Subaru. Ga wat mijn schijven afdraaien elke keer als ik van 160 terug ben gegaan naar 60.
En dan zeker om het half jaar nieuwe.

Kun je beter kijken voor RS schijven van bij improve, of Sparco. Wat ook een heel goed setje is, is van QSP. Rijden veel mensen met Subaru mee rond. Zijn niet al te duur, ook rond de 150 euro en presteren verschrikkelijk goed. Zowel op geluid als remvermogen. Ik zelf ga binnenkort ook overstappen op fatsoenlijke schijven. En weet zeker dat QSP een goede kanshebber is.

Maar nogmaals. Orgineel Renault is niet eens zo een slecht spul qua schijven. Blokken ben ik met je eens. hier zijn genoeg highperformance blokken voor te krijgen welke de renault spullen het licht uit de ogen remmen. Maar EBC hoort echt niet bij Highperformance spul. Highperformance spul is bij mij iets wat de dagelijke martelingen kunnen weerstaan op de weg en de handen niet terug trekken van een dagje circuit.

En EBC past niet thuis bij dat rijtje. Dit gebeurd er met EBC schijven :P

[img]http://home.hetnet.nl/~arenat/PLAATJESM ... schijf.jpg[/img]

Groeven vreten zich vol, en trekken scheef bij iets harder gebruik.

Je hebt gelijk. En wat je net vertelt van het inrijden, 11 keer van 140 naar 0, ik denk dat je dan met gloednieuwe EBC schijven de boel binnen 1 dag krom hebt. :( (N) :lol:

Fijn fotootje! :worship:

Nu was het niet echt 'moeten' van 160 naar 60/70 maar meer 'leuk, es ff strak remmen', dus dacht ik dat ik het mezelf wel op de hals gehaald zou hebben.

Ik denk dat ik terug ga naar de winkel waar ik de EBC schijven heb gekocht en dan met al dit soort reacties eventueel uitgeprint probeer nieuwe schijven te krijgen, alleen nu nog iets bedenken dat ik niet weer EBC terug krijg :evil:

Ik hou de Green Stuff blokken wel gewoon aan, geen enkele klacht van mijn kant over dit spul. Misschien zelfs wel Red Stuff als ik ze op heb.

En het gegroefde/geboorde spul dat blijft bij mij wel de voorkeur houden, vanwege de genoemde betere koeling, betere water en vuil afvoer.

Of zou dit juist de oorzaak zijn van het krom worden van EBC geboorde/gegroefde schijven?

Edward
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

k heb een beetje een ratelend geluid als ik rem, met die nieuwe ebc en greenstuff... komt dat door die gaten en strepen?
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Erik Olijnsma schreef:ik heb het bij de Clio gewoon gemonteerd voor elkaar gekregen, stelt weinig voor, goed borstelen en kliederen maar, zolang je maar niet op rubbers en schijven verft.


( kan iemand zich nog die muppet herinneren die de schijven en remblokken had gespoten? :lol: :p )
:lol: ik spuit ook het hele zaakje gemonteerd, incl schijf om de kopse kant weer mooi te krijgen en het vlak dat aansluit op de velg zeg maar.

2x je rem aantikken en je velg is weer schoon :)

enneehh.. niet met een kwastje, met een spuitbus, krantje achter de klauw houden om niet je veerpoot an al het andere mee te spuiten en klaar ben ik in 1 minuut :D
Mrtn = Maarten
Plaats reactie