Koppeling Renault 5 werkt niet
Ik heb zo'n 2 maanden terug een renault 5 tr gekocht. Een flinke miskoop is ondertussen wel gebleken maja het is me eerste auto dus ik moet alles nog leren. Nu is dus me versnellingsbak stuk gegaan toen ik hem laatst in z'n achteruit zette. Hij stond daarna in z'n vrij maar reed alleen nog in z'n 3. Toen ik hoorde hoe duur zo'n reparatie was heb ik zelf een mooie versnellingsbak gekocht bij de sloop en ben ik maar aan de slag gegaan. Dit bleek een stuk lastiger te zijn dan ik d8 maar wonder boven wonder heb ik hem eruit weten te krijgen en ook nog eens de nieuwe erin gekregen. Alleen voor ik hem helemaal vast ga zetten was ik toch benieuwd of alles een beetje werkt. Dus ik zet me koppelingskabel vast aan dat plaatje die in de versnellingsbak hangt maar hij zit gewoon helemaal los. Het pedaal gaat alles behalve zwaar. Ik heb de kabel nagekeken en die zit gewoon goed. Kan het zijn dat ik die plaat niet goed in de versnellingsbak heb gedaan???? Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Ik denk dat je je druklager vergeten bent te monteren, of het plaatje niet achter het druklager gezet.
Dat plaatje draait over een uitsteeksel aan de binnenkant van je versnellignsbak, en haakt min of meer in je druklager. Deze duw je tegen de koppeling op en voila je koppelt.
Nu drukt ie tegen niets.
Ik ben bang dat de boel er weer uit moet, of op zijn minst wat ruimte maken tussen blok en bak.
Misschien als je de rubber weghaalt, en je schijnt met een zaklamp, kun je zien waar 't moet zitten en kun je 't van bovenaf erin priegelen?
Dat plaatje draait over een uitsteeksel aan de binnenkant van je versnellignsbak, en haakt min of meer in je druklager. Deze duw je tegen de koppeling op en voila je koppelt.
Nu drukt ie tegen niets.
Ik ben bang dat de boel er weer uit moet, of op zijn minst wat ruimte maken tussen blok en bak.
Misschien als je de rubber weghaalt, en je schijnt met een zaklamp, kun je zien waar 't moet zitten en kun je 't van bovenaf erin priegelen?
-
Misschien zit je pedaal niet in de vertanding (zelfstellend pedaal), dit zit bovenin bij het scharnierpunt van je pedaal, even op de knietjes naast de auto en de deur open, het wijst zich eigenlijk vanzelf.
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!