Hoi,
op terugweg van me werk (met die kut regen) is me achterwisser naar de soep gegaan. Denk dat de schakelaar aan het stuur gaar is. Als ik hem naar achter duw in de achterwisser stand dan doet ie niks meer achter. Verder duwen zodat vloeistof spuit werkt nog wel. voor ruiterwissers ook. Hoeveel werk is het om zon schakelaar te verwisselen? Zag wel dat er onder achter het stuur schroefjes zitten. Zooi losschroeven en ander ding erin hangen? Hij deed het eerst wel, maar op zelfde rit overleden. Dus denk toch de schakelaar ofzo. Het gaat om een clio 1 phase 2 1.8 16v btw.
Groeten paulus
ruiterwisser achter
zorg dat je eerst zeker weet wat er kapot is, is een beetje zonde van je tijd en je geld. als je eerst een schakelaar vervangt en er daarna achter komt dat het nog steeds niet werkt. gewoon even kijken of er spanning aankomt op de schakelaar en weer weg gaat als je hem bedient. eenvoudige meeting en dan weet je het zeker
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Ik heb het nog niet direct gezien dat een schakelaar van de ruitenwissers kapot gaat. Wel de motor van de ruitenwisser. makkelijkste is te tsten op een exemplaat waar je van weet dat ie werkt. En dan eerst de motorcontroleren en daarna pas de schakelaar.
Als je hulp nodig hebt moet je het zeggen. Ik kom ook uit de buurt. moet je alleen ff hierheen komen.
GR.Frits
Als je hulp nodig hebt moet je het zeggen. Ik kom ook uit de buurt. moet je alleen ff hierheen komen.
GR.Frits
Project: GTT Blue Sport
ik heb 2 x een kapotte schakelaar gehad. Het was welliswaar voor de sproeiers voor die raar deden maar het is een en de zelfde schakelaar.
Schakelaar vervangen is 2 minuutjes werk. 10 euro op de sloop. Kijk wel dat je de goede haalt. eentje met achterruitenwisser natuurlijk.
Schakelaar vervangen is 2 minuutjes werk. 10 euro op de sloop. Kijk wel dat je de goede haalt. eentje met achterruitenwisser natuurlijk.
-
Uptdate:
Toen ik vanmorgen de auto starte, toen ging de achterwisser aan (hendel stond nog in achteruitwis stand). Nu zette ik de wisser uit, toen weer aan en toen bewoog de wisser 2 cm, en stopte er mee. Aan/Uit zetten van de hendel maakte niks uit. Denk dat het dan toch dat aan de hendel ligt?
Toen ik vanmorgen de auto starte, toen ging de achterwisser aan (hendel stond nog in achteruitwis stand). Nu zette ik de wisser uit, toen weer aan en toen bewoog de wisser 2 cm, en stopte er mee. Aan/Uit zetten van de hendel maakte niks uit. Denk dat het dan toch dat aan de hendel ligt?
paulusdecliokabouter schreef:Uptdate:
Eerder aan de motor of het relais, als hij eerst 2 cm beweegt dan heeft hij wel stroom van de schakelaar gekregen (die dus werkt). Daarna moet hij zijn beweging gewoon afmaken (je hoeft de schakelaar niet in die stand te houden om ervoor te zorgen dat hij weer in de uitgangsposititie komt).
-
Dat motortje van de ruiterwisser weet ik wel te vinden, waar zit dat relais ergens? Is dat makkelijk te zien of ie naar de @#$#@ is? 

je kan gewoon het beste even deel voor deel controleren, komt er stroom op de motor??, zoja is je motortje kapot. geen stroom dan meet je gewoon het volgende deel door, relais kijken of er daar stroom opkomt en weg gaat, is dat ook inorde dan zal er waarschijnlijk geen stroom weg gaan aan de schakelaar. of er is evt onder weg ergens een draad onderbroken