Aansluitschema 2e accu

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
~thijs~
Contacteer:

Ik zou voor in mijn estafette een 2e accu willen plaatsen zodat ik stroom kan gebruiken als ik ergens sta zonder dat ik mijn auto aan moet duwen als ik weer wil vertrekken. Deze zou ik ook zo willen hebben dat ie bijlaad als ik rij, maar dus niet mijn startaccu leegtrekt als ik stroom verbuik.

Heeft iemand zo een schema?
-PAZ-
Über-Spammer

dan heb je wel een dioden blok nodig, die er voor zorgt de laadspanning wel van de ene accu naar de andere kan om hem op te laden, maar niet terug zodat je altijd 1 volle accu hebt om te starten. wij hebben zo iets in de service auto zitten, kzal morgen es kijken hoe dat zit aangesloten
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

diodeblok komt tussen de 1e accu en de dynamo,

op de diodeblok heb je 2 of 3 of 4 aansluitingen, al gelang naar het aantal accu's te van plan bent te monteren.

in feite is het een splitter met dioden ertussen.

Denk eraan, dat bij de meeste diodeblokken, er geen stroom terugkan van de 1e accu naar de dynamo.

Bij een aantal auto's (zoals mijn gt) zit er een apart circuit op de dynamo voor de ventilator etc. hier moet je echt om denken.!

Mocht je een schema willen, gooi me dan op msn, dan teken ik het uit voo rje
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
~thijs~
Contacteer:

Top zal je vanavond effe toevoegen!!
Plaats reactie