ik heb een twingo 1.2 16v is het mogelijk om de computer te resseten ?
ik had er een sport demper op zitten en een open lucht filter,
maar die zijn er nu afgehaald (is te koop )heb nu weer de originale uitlaat en de filter er opgezet maar nu is het verbruik wel erg omhoog gegaan.
kan je dat oplossen door de computer te resseten.ben een leek in dit sort dingen wie kan me helpen.
bvd dank groetjes chris
computer resetten twingo
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
lijkt mij niet.
er zit geen windows of iets dergelijks in.
De computer werkt met veel vaste variabelen (lekker tegenstrijdig
)
het moet een andere oorzaak hebben, toevallig goedkope benzine gepompt?
De computer werkt met veel vaste variabelen (lekker tegenstrijdig

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
kan me eigen niet voor stellen dat het aan de benzine ligtErik Olijnsma schreef:lijkt mij niet.
De computer werkt met veel vaste variabelen (lekker tegenstrijdig)
ik denk toch dat de motor weer moet wennen dat er weer een gewone uitlaat en lucht filter in zit
de computer bepaalt toch hoeveel brandsof en lucht hij toe laat naar de motor?
branstof hoeveelheid word mede bepaalt door de hoeveelheid lucht die de motor aanzuigt. maareh je motor moet echt niet wennen aan gewone uitlaat en filter, mischien dat jij er aan moet wennen dat ie wat minder herrie maakt maar voor de motor maakt dat niet uit. denk toch dat je probleem een andere oorzaak heeft.
als je de ECU wilt resseten kan je het beste gewoon even de massa klem van de accu loshalen.
als je de ECU wilt resseten kan je het beste gewoon even de massa klem van de accu loshalen.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ik weet niet van wanneer die Twingo is, maar op de wat modernere Renault's wordt dat zwaar afgeraden.paz-maniac schreef: als je de ECU wilt resseten kan je het beste gewoon even de massa klem van de accu loshalen.
Ik heb het ooit eens gedaan bij mijn 99 clio, en had alleen maar meer foutmeldingen in het systeem
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Het lijkt me toch dat het loshalen van de accupool geen bezwaar mag zijn. Volgens Haynes moet je dat bij iedere handeling aan de auto al....
Bij mijn Clio ('00) werkte het overigens wel. Hij liep niet mooi stationair en na de reset wel beter.

Bij mijn Clio ('00) werkte het overigens wel. Hij liep niet mooi stationair en na de reset wel beter.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Geen last van en ik heb een clio van 2000-2001. Polen los en klaar geen foutmelding er bij of zoErik Olijnsma schreef:Ik weet niet van wanneer die Twingo is, maar op de wat modernere Renault's wordt dat zwaar afgeraden.paz-maniac schreef: als je de ECU wilt resseten kan je het beste gewoon even de massa klem van de accu loshalen.
Ik heb het ooit eens gedaan bij mijn 99 clio, en had alleen maar meer foutmeldingen in het systeem