Benzinedrukregelaar

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Rob.H
Berichten: 642
Lid geworden op: wo 12 nov 2003 20:35
Locatie: Stein

Ik lees net een de onderstaande tekst op de site van een sponsor (Biesheuvel) iets over een bezinedrukregelaar, maar is dit echt waar?

De PBV is een soort benzinedrukregelaar, echter met 2 drukmembramen, waarvan de eerste regelaar is en de tweede altijd +/- 0.8 BAR hoger staat.
Hij neemt de functie van de standaard regelaar over.
Eenmaal gemonteerd en afgesteld werkt hij op de volgende manier:
Als men rustig rijdt of een constante snelheid aanhoudt dan werkt hij op de standaard afgestelde druk.
Als men ineens gas geeft schiet de druk in de benzine-rail met 0.8 BAR omhoog.
Het gevolg is, dat de motor niet alleen meer benzine krijgt, maar vooral sneller (1,7keer), zodat de acceleratie van onderuit tot wel 20% kan toenemen.
Verder, als een auto een vlak gedeelte in het toerental heeft (bijv. Alfa) wordt dit ook opgevangen.
In de top trekt een auto 15 tot 20 km/h langer, sterker door.
Als een auto stationair wat slecht loopt, wordt dit ook beter.
Dus de PBV verbetert aanmerkelijk de (rij-) prestaties van de auto.
In combinatie met producten die de verbranding doen toenemen, of de ontsteking sterker maken kan de acceleratie wel met 30% toenemen.

Als men (een) andere nok(ken)as(sen) monteert en men gebruikt tevens een PBV, kan dit buiten het koppel om, 5-8 PK extra geven.
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

veell over besproken..
conclusies: werkt heel klein beetje, nauwelijks merkbaar en slurpt veel extra benzine.

Bij een Williams kon het verbruik oplopen naar 1:2
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Plaats reactie