Ik lees net een de onderstaande tekst op de site van een sponsor (Biesheuvel) iets over een bezinedrukregelaar, maar is dit echt waar?
De PBV is een soort benzinedrukregelaar, echter met 2 drukmembramen, waarvan de eerste regelaar is en de tweede altijd +/- 0.8 BAR hoger staat.
Hij neemt de functie van de standaard regelaar over.
Eenmaal gemonteerd en afgesteld werkt hij op de volgende manier:
Als men rustig rijdt of een constante snelheid aanhoudt dan werkt hij op de standaard afgestelde druk.
Als men ineens gas geeft schiet de druk in de benzine-rail met 0.8 BAR omhoog.
Het gevolg is, dat de motor niet alleen meer benzine krijgt, maar vooral sneller (1,7keer), zodat de acceleratie van onderuit tot wel 20% kan toenemen.
Verder, als een auto een vlak gedeelte in het toerental heeft (bijv. Alfa) wordt dit ook opgevangen.
In de top trekt een auto 15 tot 20 km/h langer, sterker door.
Als een auto stationair wat slecht loopt, wordt dit ook beter.
Dus de PBV verbetert aanmerkelijk de (rij-) prestaties van de auto.
In combinatie met producten die de verbranding doen toenemen, of de ontsteking sterker maken kan de acceleratie wel met 30% toenemen.
Als men (een) andere nok(ken)as(sen) monteert en men gebruikt tevens een PBV, kan dit buiten het koppel om, 5-8 PK extra geven.
Benzinedrukregelaar
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
veell over besproken..
conclusies: werkt heel klein beetje, nauwelijks merkbaar en slurpt veel extra benzine.
Bij een Williams kon het verbruik oplopen naar 1:2
conclusies: werkt heel klein beetje, nauwelijks merkbaar en slurpt veel extra benzine.
Bij een Williams kon het verbruik oplopen naar 1:2
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD