Zowel de boordcomputer als het onderhoudsboekje van mijn Megane II 1.5 dCi automaat geven aan dat de auto om de 20.000 km een onderhoudsbeurt moet hebben.
Mijn Renault dealer en Renault Nederland zeggen dat voor alle Méganes een onderhoudsinterval van 30.000 km geldt, zelfs terwijl ik ze mijn boekje laat zien. Hun reactie: dat staat in ICM (registratie van alle Renaults op kenteken) en dat systeem is heilig. Dat in mijn onderhoudsboekje 20.000 staat, tja, die versies wisselen nog al eens.
Nu is het zo dat het Mégane II-gamma in de loop van de tijd is uitgebreid met de 1.5 dCI automaat, en iets recenter met de Sport. Een vriend van mij heeft een oud boekje, en daarin staat 30.000 (maar toen waren deze twee nieuwe varianten nog niet leverbaar). In mijn boekje staat 30.000 voor alle Meganes behalve de 1.5 dCi automaat. En in het nieuwste boekje wat ik heb gezien (laatst in de showroom) staat er bij beide nieuwere modellen (1.5 dCi automaat, Sport en ook de 1.9 dCi met roetfilter) 20.000 km.
Ik heb de indruk dat hun ICM systeem nog niet is bijgewerkt...
Mijn auto is een lease auto, dus ze willen geen onderhoud geven al zou ik het willen.
Ik ben beniewd wat er tegenwoordig op de boordcomputer van een nieuwe Megane II 1.5 dCi automaat staat over onderhoud. Wie weet dit? De mijne is van 7 januari 2005 (geproduceerd in november 2004).
Onderhoudsinterval Megane 1.5 dCi automaat 20.000 of 30.000?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Nieuwe Megane II 1.5 dci met euro4 motor heeft onderhoudsinterval van 20.000 km.
Jouw auto is van 2004, welke zou moeten betekenen dat dit nog geen euro4 motor betreft.
Welk kenteken/chassisnummer heb je ?? Uitdraai ICM is zo gemaakt.
Jouw auto is van 2004, welke zou moeten betekenen dat dit nog geen euro4 motor betreft.
Welk kenteken/chassisnummer heb je ?? Uitdraai ICM is zo gemaakt.

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Mijn chassisnummer is VF1KMR20A32930484.
Fabricagenummer E130639.
Hebben de modellen van bouwjaar 2005 dan een andere motor ofzo?
Fabricagenummer E130639.
Hebben de modellen van bouwjaar 2005 dan een andere motor ofzo?
Laatst gewijzigd door syndicate op wo 1 jun 2005 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Megane II GT Privilege Luxe 1.5dCi Aut. Laagste verbruik: 4.7 l/100km (56,8 l/1200km)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Jij hebt gewoon nog een Euro3 dieselmotor met 100 pk.
ICM geeft onderhoud aan om de 30.000 km. Welke ook correct is. Zeer waarschijnlijk heb jij een nieuw onderhoudsboekje in de auto liggen met de nieuwe schema's......
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SQDxApYW ... loos10.jpg[/img]
ICM geeft onderhoud aan om de 30.000 km. Welke ook correct is. Zeer waarschijnlijk heb jij een nieuw onderhoudsboekje in de auto liggen met de nieuwe schema's......
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SQDxApYW ... loos10.jpg[/img]
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Goed bezig!
Dat er een Euro3 motor in zit is dus te zien aan de E3 achter de 100 (PK). Wat ik dan wel vreemd vind is dat mijn boordcomputer 20.000 aangeeft...
Wat is technisch het verschil tussen deze Euro3 en Euro4 motoren met automaat?
De huidige km-stand is 22.000. Alsnog nu de olie+filter verversen en in het vervolg steeds na 15.000 km (tussen de 30.000 beurten door) kan vast geen kwaad en is waarschijnlijk beter voor de auto?

Dat er een Euro3 motor in zit is dus te zien aan de E3 achter de 100 (PK). Wat ik dan wel vreemd vind is dat mijn boordcomputer 20.000 aangeeft...
Wat is technisch het verschil tussen deze Euro3 en Euro4 motoren met automaat?
De huidige km-stand is 22.000. Alsnog nu de olie+filter verversen en in het vervolg steeds na 15.000 km (tussen de 30.000 beurten door) kan vast geen kwaad en is waarschijnlijk beter voor de auto?
Megane II GT Privilege Luxe 1.5dCi Aut. Laagste verbruik: 4.7 l/100km (56,8 l/1200km)
nieuwe euronorm is meer voor een beter milieu dus een roetkat en de motor word"door de wetgeving beperkt in zijn uistoot dus ook in het vermogen,pk,zou je de milieu shit eraf slopen heb je een motor die rustiger sneller en harder en inwendig ook schoner is,maar ja helaas is dit niet mogelijk. hahah
Gewoon aanhouden wat er staat dus om de 15000km controle beurt.En om de 30000km een onderhoudsbeurt...En als de auto nog niet aan een beurt toe is zal de Leasemaatschappij daar toch geen toestemming voor geven.tenzij jij het zelf betaald dan.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Dat is dan weer raar. Tenzij ze het zo hebben geprogrammeerd bij de fabriek. De link tussen 20.000 km, automaat en 1.5 DCi 100pk snap ik. Alleen waarom ICM 30.000 km aangeeft snap ik ook niet. Persoonlijk zou ik voor de 20.000 km gaan. Als de boordcomputer dit aangeeft....syndicate schreef:Goed bezig!![]()
Dat er een Euro3 motor in zit is dus te zien aan de E3 achter de 100 (PK). Wat ik dan wel vreemd vind is dat mijn boordcomputer 20.000 aangeeft...
Wat is technisch het verschil tussen deze Euro3 en Euro4 motoren met automaat?
De huidige km-stand is 22.000. Alsnog nu de olie+filter verversen en in het vervolg steeds na 15.000 km (tussen de 30.000 beurten door) kan vast geen kwaad en is waarschijnlijk beter voor de auto?
Anders wil ik wel ff een mailtje naat de TD sturen van Renault Nederland met deze vraag.

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ik heb dit weekend zelf de olie laten verversen bij een andere garage. Kosten olie: 45 euro. 5W40 Acea B3/B4 van Valvoline. Geeft wel zo'n goed gevoel. Hij rookt nu ook nauwelijks meer bij stevig gas geven.
Als je eens wilt navragen bij de TD? Ik heb zoals aangegeven een mailtje gestuurd naar Renault Nederland (via de renault-site) dus ik weet niet of dat de technische dienst is. Als het interval echt 20.000 moet zijn, dan breng ik hem met die wetenschap alsnog naar de dealer.
Vraag dan ook meteen even na hoe de extra vergrendeling werkt. Het schijnt volgens de handleiding mogelijk te zijn om de auto extra te vergrendelen door twee keer op de vergrendelknop te drukken... Dan zijn de deuren niet meer van binnenuit te open (dus voor als ze je ruit inslaan). Dit zou merkbaar zijn aan het 5 keer oplichten van de richtingaanwijzers. Is mij dus nog niet gelukt...
Remco: De leasemaatschappij moet naar mijn mening sowieso betalen voor onderhoud volgens het boekje (20.000).
Als je eens wilt navragen bij de TD? Ik heb zoals aangegeven een mailtje gestuurd naar Renault Nederland (via de renault-site) dus ik weet niet of dat de technische dienst is. Als het interval echt 20.000 moet zijn, dan breng ik hem met die wetenschap alsnog naar de dealer.
Vraag dan ook meteen even na hoe de extra vergrendeling werkt. Het schijnt volgens de handleiding mogelijk te zijn om de auto extra te vergrendelen door twee keer op de vergrendelknop te drukken... Dan zijn de deuren niet meer van binnenuit te open (dus voor als ze je ruit inslaan). Dit zou merkbaar zijn aan het 5 keer oplichten van de richtingaanwijzers. Is mij dus nog niet gelukt...
Remco: De leasemaatschappij moet naar mijn mening sowieso betalen voor onderhoud volgens het boekje (20.000).
Megane II GT Privilege Luxe 1.5dCi Aut. Laagste verbruik: 4.7 l/100km (56,8 l/1200km)