Probleem: Clio start niet meer ?

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Stefan S.

Hallo,

Zoals jullie wellicht weten ben ik een clio 1.4 aan het opknappen die schade heeft gehad. Aangezien we gisteren een stukje moesten lassen bij het subframe hebben we uit voorzorg de accupolen van de accu gehaald. Toen we gisterenavond de clio wilden starten pakte hij niet aan. Het vreemde was dat de benzinemeter niet omhoog kwam, terwijl er nog een halve tank benzine inzit. Je zou zeggen dat de motor dan geen benzine krijgt, maar ik kan niet echt het verband leggen. Iemand enig idee?
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

de benzinemeter zelf heeft geen invloed op de motor, en zit in de tank.
Dus die kan gewoon kapot zijn.

Check alle stekkers van de computermodule etc etc, en wat doet ie wel/niet
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Stefan S.

Ik bedoelde eigenlijk de benzinemeter in het dashboard. Alle stekkers gecheckt, maar geen resultaat. Zal het misschien de computer zelf zijn dan?
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

hoe bedoel je? er zit maar 1 benzine meter in die wagen :S
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
pierre

ACCU IS LEEG, geen stroom
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

of hij moet de accupolen nog aansluiten :p
Stefan S.

Nope, accu is vol en klemmen zitten erop, lolbroek :D
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

Er bestaat een kleine kans dat de computer gefrituurd is.
Stefan S.

Hmmm....ik hoopte op meer reacties, want ik zal vast niet de enige zijn met een Renault die niet wil starten :p
Zijn trouwens alle technische mensen op de RTC verdwenen voor de chat mensen? Misschien dat het helpt als ik een volgende keer inlog onder een meisjesnaam :evil: . En dan vinden sommige mensen ook nog gek als ik mijn lidmaatschap niet meer verlengd heb. Wellicht ben ik te kritisch, maar ik vind jammer dat de sfeer t.o.v. "vroeger" behoorlijk veranderd is. Geen offence naar de RTC crew, maar dit is gewoon mijn beleving!
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

je bent gewoon een zeikerd :D
Stefan S.

Erik Olijnsma schreef:je bent gewoon een zeikerd :D
Goh, ben ik een keer serieus en dan ben ik gelijk een zeikerd :wink: :p
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

:lol: :lol:
rico1047

zekeringen gecheckt ook onder de parafan ,masse op de versnellingsbak of achter de distibutie
Riël
Über-Spammer

Lijkt alsof je geen contactstroom hebt. Gaan wel lampjes in het dash branden , zegt de startmotor tik, of draait ie zelfs rond? Benzinemeter staat hier wel los van.
Stefan S.

Lampjes gaan wel branden, de startenmotor zegt ook tik. Ik heb gisterenavond ook nog eens goed geluisterd, maar hoor de benzinepomp niet. Ik heb wel alle zekeringen gecheckt en deze waren allemaal goed. Wil het heten dat de computer defect is als de benzinepomp het niet doet?
Stefan S.

Weet iemand dan wat een zo'n computer mag kosten?
-PAZ-
Über-Spammer

brandstof pomp relais mischien defect???. tikt de startmotor alleen, of gaat de motor ook rond???
rico1047

er zit een relais dat massa gestuurt wordt door de comp dat moet je ven meten krijg je die niet is de comp stuk en die is duur andere oplossing andere massapuls bevoorbeeld van onsteking doorverbinden of een schakelaar op het dashboard voor de pomp,maar heb je die zekeringen en de massa al gecontoleerd en meet even of je stroom op je pomp krijgt,je meot stapgewijs werken en dingen uitsluiten
Stefan S.

paz-maniac schreef:brandstof pomp relais mischien defect???. tikt de startmotor alleen, of gaat de motor ook rond???
Motor gaat wel rond
Stefan S.

rico1047 schreef:er zit een relais dat massa gestuurt wordt door de comp dat moet je ven meten krijg je die niet is de comp stuk en die is duur andere oplossing andere massapuls bevoorbeeld van onsteking doorverbinden of een schakelaar op het dashboard voor de pomp,maar heb je die zekeringen en de massa al gecontoleerd en meet even of je stroom op je pomp krijgt,je meot stapgewijs werken en dingen uitsluiten
Kan ik dat relais herkennen en waar zit deze?
Stefan S.

Sow, vanavond goed nieuws...mijn vader had het gevonden :worship: .
Het was namelijk een massakabel bij het achterlicht die niet goed vast zat :D . Tis een lullig klein ding, maar je komt gigantisch aan het zoeken zeg. Gelukkig is het weer starten en lopen :) .Bedankt voor jullie reacties, vooral die van rico 1047,want het was inderdaad een massaprobleem (Y)
Plaats reactie