[clio] antenne afgebroken :(
titel zegt t al, toen ik me lieve clio door de wasstraat haalde vanmiddag brak mijn antenne af, had nog wel een zuignapje gebruikt om hem tegen het dak aan te plakken maar hij was gewoon onherroepelijk losgerukt op me dak zit nu alleen nog een klein puntje omhoog en me antenne is afgebroke
hoe kan ik dat restantje uit me dak krijgen om vervolgens een nieuw te monteren? of kan ik beter oude erop flansen?

-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Je binnenverlichting en de sensor voor de centrale vergrendeling eruit halen. dan zie je een boutje zitten waar de antenne mee vast zit. Deze los halen enz. enz. 
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
verhaal is verre van duidelijk.
misschien bedoelt ie met dat puntje het laatste gedeelte van de stok, dan is het kwestie van losdraaien met tang, en nieuwe stok erop zetten
misschien bedoelt ie met dat puntje het laatste gedeelte van de stok, dan is het kwestie van losdraaien met tang, en nieuwe stok erop zetten
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Sloop of een echt nieuwe?? Sloop zal niet te veel zijn. Nieuwe zal wel weer schrikken worden.1nsane schreef:iemand enig idee wat een nieuwe antenne kost
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
lekker van de sloop afvissen, bij mijn Megane is de spriet ook eens afgerukt bij de wasstraat, en de sloop zat ernaast, dus gauw ff 1 van een 5 overgezet, 5 minuten werk en 5 euro armer 

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
-
een verse is 17 euro, voetje met korte antenne bij de dealer1nsane schreef:iemand enig idee wat een nieuwe antenne kost
kost wat, heb je ook wat
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Valt me nog mee dan.Frank M schreef:een verse is 17 euro, voetje met korte antenne bij de dealer1nsane schreef:iemand enig idee wat een nieuwe antenne kost
kost wat, heb je ook wat
-
Waarom draai je je antenne er dan niet af?
Zo'n zuignapje werkt voor geen meter, ik kan het weten, we hebben 2 wasstraten op mijn werk. Staan continue aan en vellen grote aantallen antennes.
Zo'n zuignapje werkt voor geen meter, ik kan het weten, we hebben 2 wasstraten op mijn werk. Staan continue aan en vellen grote aantallen antennes.
Een dag niet gescheurd is een dag niet geleefd.
misschien omdat die dingen vaak nogal vastgerot zitten na tien jaar op dezelfde plek in weer en wind. Heb er maar sporadisch gezien die netjes uitdraaibaar zijn... dingen gaan meestal meteen kapot 
Ach, die 17 eu zijn ook de kosten niet. Ga er vanmiddag voor mezelf ook maar 1 halen, mijne heeft last van gespleten haarpunten zeg maar

Ach, die 17 eu zijn ook de kosten niet. Ga er vanmiddag voor mezelf ook maar 1 halen, mijne heeft last van gespleten haarpunten zeg maar

-
beetje kruipolie of siliconen doet wonderen, ook met mijn eigen gedaan.
-
ja, maar niet iedereen denkt daar aan, zoals de vorige eigenaar van je auto bijvoorbeeld?
dan kun je liters kruipolie er in spuiten, blijft kansloos en uiteindelijk besluit je dan een verse te kopen
dan kun je liters kruipolie er in spuiten, blijft kansloos en uiteindelijk besluit je dan een verse te kopen

-
dat klopt, gelukkig heeft de vorige eigenaar de auto goed behandeld. Meestal is het niet de roest die het vastmaakt, maar kalk, van water wat er in loopt tijdens het wassen, als je dan af en toe beetje kruipolie of zo er in spuit blijft ie schoon.
Works for me!
Works for me!
precies!!Frank M schreef:ja, maar niet iedereen denkt daar aan, zoals de vorige eigenaar van je auto bijvoorbeeld?

En de mijne is en was ook perfect onderhouden..
zie het antwoord van haas onder je, heb met een waterpomp tang EN een oostduitse moordenaar (soort oversized waterpomptang @ steroiden) geprobeerd em los te draaien maar dat ging echt niet, dus dan maar zuignapje, en vorige keer ging het wel goedSon Boelie schreef:Waarom draai je je antenne er dan niet af?

meestal draai je de buitenkant los van de binnenkant....
Zoals bij mij...

-
idd wasstraat sucs 

-
Ik heb bij de dealer alleen het voetje besteld, koste volgens mij echt paar een paar euro.
Toen voor ook een paar euro een korte antenne gekocht bij automat.
Voor nog geen 10 euro was ik klaar
.
Gr, Frits.
Toen voor ook een paar euro een korte antenne gekocht bij automat.
Voor nog geen 10 euro was ik klaar

Gr, Frits.
-
Heb je zo'n rubberen onderkantje dan? Die massief harde plastice zijn haast niet kapot te krijgen.~Haas~ schreef:meestal draai je de buitenkant los van de binnenkant....Zoals bij mij...
btw, in mijn 2 jaar ervaring op de pomp is het nog maar 1 keer voorgekomen dat ik een antenne niet los kreeg, maar ja, je hebt ze er tussen zitten. Met name die korte zachte rubberen zijn zwaar irri!!!
Ze zitten zo af en toe erg vast idd..maar tot op heden altijd nog los kunnen draaien.
Ik ben ook een keer vergeten de antenne eraf te draaien, totdat ik door het ruitje keek (van de wasstraat) en de antenne helemaal rechtop zag staan
, snel op de alarmknop gedrukt voordat het telaat was 
Ik ben ook een keer vergeten de antenne eraf te draaien, totdat ik door het ruitje keek (van de wasstraat) en de antenne helemaal rechtop zag staan

-
Gewoon elke keer bij wassen in de wasstraat antenne eraf schroevenSon Boelie schreef:dat klopt, gelukkig heeft de vorige eigenaar de auto goed behandeld. Meestal is het niet de roest die het vastmaakt, maar kalk, van water wat er in loopt tijdens het wassen, als je dan af en toe beetje kruipolie of zo er in spuit blijft ie schoon.
Works for me!

achja als je weinig tijd hebt zoals ik, dan probeer je nog wel eens de wasstraat
ik bedoel als er een vogele bolus op me motorkap zit vind ik het zonde als ik net zelf een uur heb staan poetsen, dan maar voor 3 euro de wasstraat
maarja maandag maar weer naar de sl00p dan, heb hem nu met wat kit vastgezet, blijft gewoon zitten en heb ook gewoon ontvangst, kan natuurlijk ook voor zo'n kleintje gaan die zijn wel sexy 

je zou eens moeten zien hoe die van mij bij het "losdraaibare" gedeelte toegetakeld is, hij gaat gewoon ECHT NIET losSon Boelie schreef:Heb je zo'n rubberen onderkantje dan? Die massief harde plastice zijn haast niet kapot te krijgen.~Haas~ schreef:meestal draai je de buitenkant los van de binnenkant....Zoals bij mij...
btw, in mijn 2 jaar ervaring op de pomp is het nog maar 1 keer voorgekomen dat ik een antenne niet los kreeg, maar ja, je hebt ze er tussen zitten. Met name die korte zachte rubberen zijn zwaar irri!!!

-
3 euro??? Bij ons kan je voor nop wassen ideaal!1nsane schreef:achja als je weinig tijd hebt zoals ik, dan probeer je nog wel eens de wasstraatik bedoel als er een vogele bolus op me motorkap zit vind ik het zonde als ik net zelf een uur heb staan poetsen, dan maar voor 3 euro de wasstraat
maarja maandag maar weer naar de sl00p dan, heb hem nu met wat kit vastgezet, blijft gewoon zitten en heb ook gewoon ontvangst, kan natuurlijk ook voor zo'n kleintje gaan die zijn wel sexy