[clio] antenne afgebroken :(

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
1nsane

titel zegt t al, toen ik me lieve clio door de wasstraat haalde vanmiddag brak mijn antenne af, had nog wel een zuignapje gebruikt om hem tegen het dak aan te plakken maar hij was gewoon onherroepelijk losgerukt op me dak zit nu alleen nog een klein puntje omhoog en me antenne is afgebroke :( hoe kan ik dat restantje uit me dak krijgen om vervolgens een nieuw te monteren? of kan ik beter oude erop flansen?
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Je binnenverlichting en de sensor voor de centrale vergrendeling eruit halen. dan zie je een boutje zitten waar de antenne mee vast zit. Deze los halen enz. enz. :wink:
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

verhaal is verre van duidelijk.

misschien bedoelt ie met dat puntje het laatste gedeelte van de stok, dan is het kwestie van losdraaien met tang, en nieuwe stok erop zetten
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
1nsane

ohja er kwam ook water door me portierlampje naar binnen gedruppelt gevolg: plas in me wagen :@
1nsane

iemand enig idee wat een nieuwe antenne kost :smoke:
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

1nsane schreef:iemand enig idee wat een nieuwe antenne kost :smoke:
Sloop of een echt nieuwe?? Sloop zal niet te veel zijn. Nieuwe zal wel weer schrikken worden. :wink:
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

lekker van de sloop afvissen, bij mijn Megane is de spriet ook eens afgerukt bij de wasstraat, en de sloop zat ernaast, dus gauw ff 1 van een 5 overgezet, 5 minuten werk en 5 euro armer :p
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
frank_williams

een verse is 17 euro, voetje met korte antenne bij de dealer
kost wat, heb je ook wat
Gerald
Über-Spammer
Contacteer:

Frank M schreef:
een verse is 17 euro, voetje met korte antenne bij de dealer
kost wat, heb je ook wat
Valt me nog mee dan. :wink:
Son Boelie

Waarom draai je je antenne er dan niet af?

Zo'n zuignapje werkt voor geen meter, ik kan het weten, we hebben 2 wasstraten op mijn werk. Staan continue aan en vellen grote aantallen antennes.
Een dag niet gescheurd is een dag niet geleefd.
Haas
Car: Megane RS

misschien omdat die dingen vaak nogal vastgerot zitten na tien jaar op dezelfde plek in weer en wind. Heb er maar sporadisch gezien die netjes uitdraaibaar zijn... dingen gaan meestal meteen kapot :(
Ach, die 17 eu zijn ook de kosten niet. Ga er vanmiddag voor mezelf ook maar 1 halen, mijne heeft last van gespleten haarpunten zeg maar :lol:
Son Boelie

beetje kruipolie of siliconen doet wonderen, ook met mijn eigen gedaan.
frank_williams

ja, maar niet iedereen denkt daar aan, zoals de vorige eigenaar van je auto bijvoorbeeld?
dan kun je liters kruipolie er in spuiten, blijft kansloos en uiteindelijk besluit je dan een verse te kopen :)
Son Boelie

dat klopt, gelukkig heeft de vorige eigenaar de auto goed behandeld. Meestal is het niet de roest die het vastmaakt, maar kalk, van water wat er in loopt tijdens het wassen, als je dan af en toe beetje kruipolie of zo er in spuit blijft ie schoon.

Works for me!
Haas

Frank M schreef:ja, maar niet iedereen denkt daar aan, zoals de vorige eigenaar van je auto bijvoorbeeld?
dan kun je liters kruipolie er in spuiten, blijft kansloos en uiteindelijk besluit je dan een verse te kopen :)
precies!! (Y)

En de mijne is en was ook perfect onderhouden..
1nsane

Son Boelie schreef:Waarom draai je je antenne er dan niet af?

Zo'n zuignapje werkt voor geen meter, ik kan het weten, we hebben 2 wasstraten op mijn werk. Staan continue aan en vellen grote aantallen antennes.
zie het antwoord van haas onder je, heb met een waterpomp tang EN een oostduitse moordenaar (soort oversized waterpomptang @ steroiden) geprobeerd em los te draaien maar dat ging echt niet, dus dan maar zuignapje, en vorige keer ging het wel goed :P
Haas

meestal draai je de buitenkant los van de binnenkant.... :( Zoals bij mij...
Marcel B.

conclusie: niet in de wasstraat gaan maar gewoon zelf doen :)
mark -19- 16v

idd wasstraat sucs :(
Frits Clio 16v

Ik heb bij de dealer alleen het voetje besteld, koste volgens mij echt paar een paar euro.
Toen voor ook een paar euro een korte antenne gekocht bij automat.

Voor nog geen 10 euro was ik klaar :) .

Gr, Frits.
Son Boelie

~Haas~ schreef:meestal draai je de buitenkant los van de binnenkant.... :( Zoals bij mij...
Heb je zo'n rubberen onderkantje dan? Die massief harde plastice zijn haast niet kapot te krijgen.

btw, in mijn 2 jaar ervaring op de pomp is het nog maar 1 keer voorgekomen dat ik een antenne niet los kreeg, maar ja, je hebt ze er tussen zitten. Met name die korte zachte rubberen zijn zwaar irri!!!
mikko
Contacteer:

Ze zitten zo af en toe erg vast idd..maar tot op heden altijd nog los kunnen draaien.

Ik ben ook een keer vergeten de antenne eraf te draaien, totdat ik door het ruitje keek (van de wasstraat) en de antenne helemaal rechtop zag staan :D, snel op de alarmknop gedrukt voordat het telaat was :D
paulusdecliokabouter

Son Boelie schreef:dat klopt, gelukkig heeft de vorige eigenaar de auto goed behandeld. Meestal is het niet de roest die het vastmaakt, maar kalk, van water wat er in loopt tijdens het wassen, als je dan af en toe beetje kruipolie of zo er in spuit blijft ie schoon.

Works for me!
Gewoon elke keer bij wassen in de wasstraat antenne eraf schroeven :). Heb je geen kruipolie of sil nodig..
1nsane

achja als je weinig tijd hebt zoals ik, dan probeer je nog wel eens de wasstraat :P ik bedoel als er een vogele bolus op me motorkap zit vind ik het zonde als ik net zelf een uur heb staan poetsen, dan maar voor 3 euro de wasstraat :D maarja maandag maar weer naar de sl00p dan, heb hem nu met wat kit vastgezet, blijft gewoon zitten en heb ook gewoon ontvangst, kan natuurlijk ook voor zo'n kleintje gaan die zijn wel sexy :worship:
1nsane

Son Boelie schreef:
~Haas~ schreef:meestal draai je de buitenkant los van de binnenkant.... :( Zoals bij mij...
Heb je zo'n rubberen onderkantje dan? Die massief harde plastice zijn haast niet kapot te krijgen.

btw, in mijn 2 jaar ervaring op de pomp is het nog maar 1 keer voorgekomen dat ik een antenne niet los kreeg, maar ja, je hebt ze er tussen zitten. Met name die korte zachte rubberen zijn zwaar irri!!!
je zou eens moeten zien hoe die van mij bij het "losdraaibare" gedeelte toegetakeld is, hij gaat gewoon ECHT NIET los :lol:
Son Boelie

1nsane schreef:achja als je weinig tijd hebt zoals ik, dan probeer je nog wel eens de wasstraat :P ik bedoel als er een vogele bolus op me motorkap zit vind ik het zonde als ik net zelf een uur heb staan poetsen, dan maar voor 3 euro de wasstraat :D maarja maandag maar weer naar de sl00p dan, heb hem nu met wat kit vastgezet, blijft gewoon zitten en heb ook gewoon ontvangst, kan natuurlijk ook voor zo'n kleintje gaan die zijn wel sexy :worship:
3 euro??? Bij ons kan je voor nop wassen ideaal!
Plaats reactie