Kan me iemand vertellen wat een BDP sensor is bij een Clio 16V en waarvoor het dient en waar die zit?
Toen ik een ander blok erin kreeg was die sensor over?!?! Maar ik zie net op de MB Car Performance site die sensor staan. Dus nu wil ook weten waar voor die is.
BDP sensor
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Sensor boven vliegwiel die registreert waneer je onstekingstijdstip is. (ff kort en bondig)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
nou kun je bij http://www.mbcarperformance.com
zou dit echt helpen?
BDP sensor (vroegere ontsteking)
Deze BDP sensors zijn gemaakt om de ontsteking te vervroegen. Door deze wijziging reageert de auto sneller op het gaspedaal, accelereert sneller en geeft een paar extra PK's.
zou dit echt helpen?
BDP sensor (vroegere ontsteking)
Deze BDP sensors zijn gemaakt om de ontsteking te vervroegen. Door deze wijziging reageert de auto sneller op het gaspedaal, accelereert sneller en geeft een paar extra PK's.
-
dit kun je met je eigen bdp sensor zelf doen, deze zit namelijk op een plaatje en je sensor kun je met een beetje geweld over dit plaatje schuiven, naar achter is ontsteking vroeger en naar voren is ontsteking later, gebruik wel een stroboscooplamp bij het controleren van je ontstekingstijdstip. De waardes in graden weet ik niet.
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
Lolbroek, wel meten, maar geen idee wat je eigenlijk wilt zien?Gerard race GT schreef:dit kun je met je eigen bdp sensor zelf doen, deze zit namelijk op een plaatje en je sensor kun je met een beetje geweld over dit plaatje schuiven, naar achter is ontsteking vroeger en naar voren is ontsteking later, gebruik wel een stroboscooplamp bij het controleren van je ontstekingstijdstip. De waardes in graden weet ik niet.

Maar idd, die sensor kan je verschuiven. Je hoeft geeneens geweld te gebruiken, maar kan 'm losboren. (gatenpatroon loopt gewoon identiek door onder de sensor zelf). Met een parkertje kan je 'm dan ook gewoon weer vast zetten.
En hoeveel? Tja, bij een gtt hangt dat nogal van toerental en turbodruk af.
Voor een clio oid zou ik nooit met die sensor gaan rommelen, maar gewoon een chip met keurig ontstekingskenveld monteren.
-
effe een bijkomend vraagje stellen
kan het zijn dat een defect BDP sensor het starten verstoort, maar enkel bij een warme motor?
(zie ook mijn topic bij clio williams)
kan het zijn dat een defect BDP sensor het starten verstoort, maar enkel bij een warme motor?

(zie ook mijn topic bij clio williams)
waar zitten die dan? want ik denk dat ik mn (één van de vele) probleem kan gaan verhelpenSteven schreef:Bij de GT kun je de 2 draden omwissele voor 4 graden vroegere ontsteking.

de draden op de sensor zelf gok ik zoLeon schreef:waar zitten die dan? want ik denk dat ik mn (één van de vele) probleem kan gaan verhelpenSteven schreef:Bij de GT kun je de 2 draden omwissele voor 4 graden vroegere ontsteking.

zit wat in~Haas~ schreef:de draden op de sensor zelf gok ik zoLeon schreef:waar zitten die dan? want ik denk dat ik mn (één van de vele) probleem kan gaan verhelpenSteven schreef:Bij de GT kun je de 2 draden omwissele voor 4 graden vroegere ontsteking.![]()
![]()
![]()

maar waar kan die sensor vinden dan?

-
- Car: Renault 5 GT Turbo
Wie heeft jou dan een andere sensor erop gezet ?!?!
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
het is de middelste (2-polige) stekker op de Renix
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
De rode en witte draad, met een klein schroevendraaiertje kun je pennetjes in de stekker lospeuteren en dan verwisselen, scheelt idd 4 graden.
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!