BDP sensor

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Rob.H
Berichten: 642
Lid geworden op: wo 12 nov 2003 20:35
Locatie: Stein

Kan me iemand vertellen wat een BDP sensor is bij een Clio 16V en waarvoor het dient en waar die zit?
Toen ik een ander blok erin kreeg was die sensor over?!?! Maar ik zie net op de MB Car Performance site die sensor staan. Dus nu wil ook weten waar voor die is.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Sensor boven vliegwiel die registreert waneer je onstekingstijdstip is. (ff kort en bondig)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ook wel krukaspositiesensor genoemt, met bovengenoemde reden.

Zonder dat ding gebeurt er iig weinig ;)
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

nou kun je bij http://www.mbcarperformance.com
zou dit echt helpen?

BDP sensor (vroegere ontsteking)
Deze BDP sensors zijn gemaakt om de ontsteking te vervroegen. Door deze wijziging reageert de auto sneller op het gaspedaal, accelereert sneller en geeft een paar extra PK's.
Gerard race GT
Berichten: 537
Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
Locatie: Veendam

dit kun je met je eigen bdp sensor zelf doen, deze zit namelijk op een plaatje en je sensor kun je met een beetje geweld over dit plaatje schuiven, naar achter is ontsteking vroeger en naar voren is ontsteking later, gebruik wel een stroboscooplamp bij het controleren van je ontstekingstijdstip. De waardes in graden weet ik niet.
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Bij de GT kun je de 2 draden omwissele voor 4 graden vroegere ontsteking.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Gerard race GT schreef:dit kun je met je eigen bdp sensor zelf doen, deze zit namelijk op een plaatje en je sensor kun je met een beetje geweld over dit plaatje schuiven, naar achter is ontsteking vroeger en naar voren is ontsteking later, gebruik wel een stroboscooplamp bij het controleren van je ontstekingstijdstip. De waardes in graden weet ik niet.
Lolbroek, wel meten, maar geen idee wat je eigenlijk wilt zien? :D

Maar idd, die sensor kan je verschuiven. Je hoeft geeneens geweld te gebruiken, maar kan 'm losboren. (gatenpatroon loopt gewoon identiek door onder de sensor zelf). Met een parkertje kan je 'm dan ook gewoon weer vast zetten.

En hoeveel? Tja, bij een gtt hangt dat nogal van toerental en turbodruk af.

Voor een clio oid zou ik nooit met die sensor gaan rommelen, maar gewoon een chip met keurig ontstekingskenveld monteren.
SheikValver
Berichten: 342
Lid geworden op: wo 31 dec 2003 14:24
Locatie: Damme (België)

effe een bijkomend vraagje stellen :wink:

kan het zijn dat een defect BDP sensor het starten verstoort, maar enkel bij een warme motor? :@

(zie ook mijn topic bij clio williams)
Leon
Berichten: 1061
Lid geworden op: za 15 mei 2004 18:33
Locatie: Rockanje
Contacteer:

Steven schreef:Bij de GT kun je de 2 draden omwissele voor 4 graden vroegere ontsteking.
waar zitten die dan? want ik denk dat ik mn (één van de vele) probleem kan gaan verhelpen :D
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Leon schreef:
Steven schreef:Bij de GT kun je de 2 draden omwissele voor 4 graden vroegere ontsteking.
waar zitten die dan? want ik denk dat ik mn (één van de vele) probleem kan gaan verhelpen :D
de draden op de sensor zelf gok ik zo ;) :~ (Y) :lol:
Leon
Berichten: 1061
Lid geworden op: za 15 mei 2004 18:33
Locatie: Rockanje
Contacteer:

~Haas~ schreef:
Leon schreef:
Steven schreef:Bij de GT kun je de 2 draden omwissele voor 4 graden vroegere ontsteking.
waar zitten die dan? want ik denk dat ik mn (één van de vele) probleem kan gaan verhelpen :D
de draden op de sensor zelf gok ik zo ;) :~ (Y) :lol:
zit wat in :lol:

maar waar kan die sensor vinden dan? :p
wilco blue
Berichten: 1083
Lid geworden op: za 27 jul 2002 15:19
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Nieuwstadt

Wie heeft jou dan een andere sensor erop gezet ?!?!
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Zit op de onsteking geplugd, de stekker met de kabel die naar je versnellingsbak (bovenkant) loopt. 2 polen. Omwisselen :P
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

het is de middelste (2-polige) stekker op de Renix
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Gerard race GT
Berichten: 537
Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
Locatie: Veendam

De rode en witte draad, met een klein schroevendraaiertje kun je pennetjes in de stekker lospeuteren en dan verwisselen, scheelt idd 4 graden.
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
Plaats reactie