[img]http://www.minddrive.nl/diff.JPG[/img]
Links een spruitstuk van een R19 16v 1.8 16v
Maar links van welke auto is het spruitstuk?
Iemand had hem gekocht en het paste niet op de onderpijp,
Nu wil ik hem wel overkopen en verlassen maar van welke auto is het spruitstuk eigenlijk?
Spruitstuk Clio16v / Megane???
nou als ik het goed zie moet i van een williams zijn
[img]http://217.123.70.221/clio/5%20juni/DSC00404.JPG[/img]
[img]http://217.123.70.221/clio/5%20juni/DSC00403.JPG[/img]
[img]http://217.123.70.221/clio/5%20juni/DSC00404.JPG[/img]
[img]http://217.123.70.221/clio/5%20juni/DSC00403.JPG[/img]
Volgens mij klopt die hoekverdraaiing niet van het willy spruitstuk met die van de eerste foto...
Ik denk niet dat ie van een willy is zover ik het op de foto kan zien.
In de bovenste foto zie je het aansluitpunt nog zijwaarts wegdraaien, niet?
Bovendien heeft het willy spruitstuk niet zoŽn plastic zakje eraan hangen, dus....
Ik denk niet dat ie van een willy is zover ik het op de foto kan zien.
In de bovenste foto zie je het aansluitpunt nog zijwaarts wegdraaien, niet?
Bovendien heeft het willy spruitstuk niet zoŽn plastic zakje eraan hangen, dus....
Die linker is volgens mij niet van een standaard 19-16V, die rechter volgens mij wel!
gr sander
gr sander
Hela Rob, zie je het uiteinde van het spruitstuk in de bovenste foto niet zijwaarst wegdraaien dan? Ik zie em bij dat williams spruitstuk gewoon naar beneden gebogen en verder geen draaiing meer. 

Hm, ik zie het spruitstuk op de foto van Christian ook wel iets wegdraaien ja.
Heb nog een foto van die van een megane gevonden, maar dat is em dus zeker niet.
[img]http://static.marktplaza.nl/images/2/Ui ... 952923.jpg[/img]
Heb nog een foto van die van een megane gevonden, maar dat is em dus zeker niet.
[img]http://static.marktplaza.nl/images/2/Ui ... 952923.jpg[/img]
Je bent gewoon scheef.
Het is natuurlijk moeilijk te beoordelen omdat de foto's vanuit een hele andere hoek zijn genomen, maar de hoek is hetzelfde. Of dat spruitstuk op de bovenste foto moet eens een keer van een meter of 10 gestuiterd zijn en op de flens zijn geland.

Het is natuurlijk moeilijk te beoordelen omdat de foto's vanuit een hele andere hoek zijn genomen, maar de hoek is hetzelfde. Of dat spruitstuk op de bovenste foto moet eens een keer van een meter of 10 gestuiterd zijn en op de flens zijn geland.

Jezus, ik ouwehoerde ook maar wat, dat iedereen erin trapt...sssjoooonge jooonge joonge.TMC16v schreef:Ducttape zitten de draadeinden mee vast geplaktrobclio16V schreef:Ik geloof ook dat een plastic zakje een beetje zal gaan smelten als je de motor langer als een minuut laat lopen.![]()
Het is een spruitstuk van een Williams inderdaad.

Ik hoop dat het spruitstuk gaat passen.


Wat wil je er eigenlijk aan gaan verlassen?
dat ie op 19 met 1.8 16v past!MarcoG schreef:Jezus, ik ouwehoerde ook maar wat, dat iedereen erin trapt...sssjoooonge jooonge joonge.TMC16v schreef:Ducttape zitten de draadeinden mee vast geplaktrobclio16V schreef:Ik geloof ook dat een plastic zakje een beetje zal gaan smelten als je de motor langer als een minuut laat lopen.![]()
Het is een spruitstuk van een Williams inderdaad.
Ik hoop dat het spruitstuk gaat passen.![]()
Wat wil je er eigenlijk aan gaan verlassen?
na een keer gescheurd te zijn door een experiment met een vaste massieve motorsteun(
)...heb ik dat meganespruitstuk toch maar vervangen voor een andere...
mocht je de onderpijp met flens willen waar ie op past, die heb ik zo liggen voor je...om hem pas te maken op een 16v...klein beetje werk nog, en dan kan ie er zo op...
pm voor details...

mocht je de onderpijp met flens willen waar ie op past, die heb ik zo liggen voor je...om hem pas te maken op een 16v...klein beetje werk nog, en dan kan ie er zo op...
pm voor details...
Ik snap dit niet...TMC16v schreef:dat ie op 19 met 1.8 16v past!MarcoG schreef: Wat wil je er eigenlijk aan gaan verlassen?

ik wel...
tis gewoon een netter spruitstuk dan die gietklomp die er origineel op zit
maar goed...tis in principe voor de 2.0 16v gemaakt...
het zal niet veel schelen...kan minder worden, kan beter worden...maar merkbaar...nee...lijkt me nie
tis gewoon een netter spruitstuk dan die gietklomp die er origineel op zit

maar goed...tis in principe voor de 2.0 16v gemaakt...
het zal niet veel schelen...kan minder worden, kan beter worden...maar merkbaar...nee...lijkt me nie
Het spruitstuk moet gaan passen op een R19 16v dus. Of kijk ik weer scheef?
(lastig man, communiceren zonder voorzetsels
)
Misschien is het makkelijker om de onderpijp van de clio te nemen en die wat te verprutsen tot iets wat kan aansluiten op de rest van je R19 uitlaatsysteem? Dan heb je maar 1 pijp te lassen ipv 4. En hoe later op je uitlaattraject, hoe minder het staal belast wordt (qua uitzetten enzo).
Zal zeker te merken zijn. Dat ding weegt volgens mij maar 1/3 van die gegoten berg ijzer idd.
Is toch al gauw 40kg dieet.
(lastig man, communiceren zonder voorzetsels

Misschien is het makkelijker om de onderpijp van de clio te nemen en die wat te verprutsen tot iets wat kan aansluiten op de rest van je R19 uitlaatsysteem? Dan heb je maar 1 pijp te lassen ipv 4. En hoe later op je uitlaattraject, hoe minder het staal belast wordt (qua uitzetten enzo).
Zal zeker te merken zijn. Dat ding weegt volgens mij maar 1/3 van die gegoten berg ijzer idd.
dat hoopje staal ligt dus bij mij in de schuurMarcoG schreef:Het spruitstuk moet gaan passen op een R19 16v dus. Of kijk ik weer scheef?
(lastig man, communiceren zonder voorzetsels)
Misschien is het makkelijker om de onderpijp van de clio te nemen en die wat te verprutsen tot iets wat kan aansluiten op de rest van je R19 uitlaatsysteem? Dan heb je maar 1 pijp te lassen ipv 4. En hoe later op je uitlaattraject, hoe minder het staal belast wordt (qua uitzetten enzo).
Zal zeker te merken zijn. Dat ding weegt volgens mij maar 1/3 van die gegoten berg ijzer idd.Is toch al gauw 40kg dieet.
Laat gaan laat gaan!PtrGte schreef:dat hoopje staal ligt dus bij mij in de schuurMarcoG schreef: de onderpijp van de clio te nemen en die wat te verprutsen
