brandstof(pomp)?

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Madmaus

Dit stond al bij ACT clio16v maar nu zet ik het ook ff hier neer.
Madmaus schreef:
Madmaus schreef:hey,

als mijn motor koud is, start hij soms slecht. Zoals gisteren toen stond ik een minuut te kloten om hem daadwerkelijk aan te krijgen. Verder loopt ie goed stationair en rijd ie ook lekker.
Het is alleen met een koude start dat hij wellis moeilijk wil doen. Bij een warme motor springt hij helemaal snel aan.

Enig idee waar dat aan kan liggen?
De startmotor draait gewoon normaal rond het duurt gewoon erug lang.
Lijkt mij nu de benzinepomp. Als ik me contact aanzet hoor ik helemaal niets. Als ik dan een paar x op mijn gaspedaal druk en me contact weer aanzet hoor ik mijn pomp weer aanslaan en dan start ie gewoon. Lijkt mij dat de pomp kapot is of zou het een los contactje oid kunnen zijn?

Gr,
Maurice
Gisteren even naar de garage gegaan. Toen deed die het uiteraard gewoon prima. Maar we hebben 2 relais omgewisseld die daar naast elkaar zitten.
Maar gisteravond wilde die weer niet starten.
Moet ik nu echt aan mijn brandstofpomp denken? Want ik hoorde dat dat geen goedkoop geintje is!

Gr,
Maurice
Christian

nou bij mij was de pomp een paar maanden ook overleden :(
dat gebeurde gelukig toen ik op een parkeerplaats stil stond en me auto viel in eens uit :@

daarna deed de pomp ook helemaal niets meer
ik denk als je hem toch hoort dat het toch een kabeltje is die slecht kontact maakt
je zou de pomp wel kunnen testen

de dop achterin los halen nu kijk je als goed is op een wit ding
dit is niet de pomp maar de vlotter ja renault heeft weer zoon maandag morgen actie
de pomp zit er naast waar je zo niet bij kan
maar de draden liggen er wel is een rode en een zwarte als je daar nou even 12 volt op zet en bij de motor even de slang er af trekt wel even in een bakje leggen en da kun je hem zo testen
meer info moet je even op msn komen
Madmaus

ja kabelbreukje?
Wat ik zo raar vind:
Als die loopt valt ie niet uit(ik kan zo 400km rijden). En als ik een stukje heb gereden doet ie ongeveer 30 daarna nog steeds. Zonder moeite.
Als ik een tijdje niet heb gereden doet ie het de ene keer wel en de andere keer niet. Als die het niet meteen doet slaat ie na circa 1 minuut aan.
Ik zou toch verwachten dat als die kapot is dat ie kapot is en ook niet meer aanslaat?
MarcoG
Contacteer:

Madmaus, even heel goedkoop: voordat je dure pompen en reparaties gaat uitvoeren, flikker er eens (de inhoud van een) potje injector-reiniger in je benzine.
Mijn 16v had ook gruwelijke moeite met koud starten tot na ik die injectorreiniger erin mikte, liep weer als een zonnetje daarna.
Toen de motor nl. warm was startte hij telkens weer lekker, maar eenmaal afgekoeld (of de hele nacht gestaan) weigerde hij aan te springen. Leek mij wel veel op jou probleem.

6 of 7 euro kun je wel kwijt om te proberen hm?
Madmaus

MarcoG schreef:Madmaus, even heel goedkoop: voordat je dure pompen en reparaties gaat uitvoeren, flikker er eens (de inhoud van een) potje injector-reiniger in je benzine.
Mijn 16v had ook gruwelijke moeite met koud starten tot na ik die injectorreiniger erin mikte, liep weer als een zonnetje daarna.
Toen de motor nl. warm was startte hij telkens weer lekker, maar eenmaal afgekoeld (of de hele nacht gestaan) weigerde hij aan te springen. Leek mij wel veel op jou probleem.

6 of 7 euro kun je wel kwijt om te proberen hm?
Voor dat geld kan ik het wel proberen idd. Maar ik hoor s'ochtends me pomp niet aanslaan. dus ik denk echt dat het probleem daar ligt. Normaal als je je contact aanzet hoor je je pomp aangaan. Misschien is het een los contactje of iets. Maar bedankt voor de tip. Voor die 7 euro kan je niet de fout ingaan!!!
pierre

slecht koud starten ligt aan de koude start regeling.
een brandstofpomp reageert niet op koude of warmte.

trouwens een brandstofpomp kun je laten reviseren.
Madmaus

pierre schreef:slecht koud starten ligt aan de koude start regeling.

Stuurt deze dan de brandstofpomp aan?

Maja vanmorgen sloeg die weer gewoon in 1 keer aan.
Ik snap der niets meer van.
Frits Clio 16v

Madmaus schreef:
Stuurt deze dan de brandstofpomp aan?
Nee koude start regeling is een 5e injector onder je inlaat spruitstuk die extra benzine inspuit bij een koude start.
Dus heeft verder niks met de pomp te maken.

Gr, Frits.
Madmaus

Nee dacht ik ook al!
Ik rij na me werk wel weer ff naar de garage toe. Misschien dat we dan toch een los contactje tegen komen of dat het echt aan de pomp ligt.
Maar voor alsnog slaat ie elke dag aan. Soms duurt het wat langer als een andere keer.

Bedankt!
Haas
Car: Megane RS

kan t niet zijn dat de regeling voor de koude start het probleem vormt. Dat daar iets kapot / slecht in zit, waardoor die zorgt voor een niet aangestuurde benzinepomp? Of is t puur alleen een vijfde injector die wordt aangestuurd door je ECU. maw, waar dus altijd benzine langs 'loopt''...?
Bart V

Check de koelvloeistoftemperatuur sensor eens....zit aan de zijkant van het blok. Je moet die met de witte stekker hebben.
henry20

welke brandstofpomp bouwt meer druk op
eentje van een clio 1 1200 rs of
eentje van een clio 1.6 16v

m.v.g henry
Plaats reactie