Beschibare Motoren Clio 2001

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Anonymous

Ik had even een vraagje. Ik zat pas bij de Renault dealer te kijken naar een andere Clio van zelfde model als de mijne (clio II ph 1 2001). Dit was ook een 1.4 versie, maar daar zat een compleet andere motor in dan in de mijne :S Naast een andere lay-out staat er bij die 1.4 op en bij de mijne 1.4i. Is dat i'tje zo veel meer zodat het een compleet andere motor is? of mis ik nou iets? Ander was geen 16v iedergeval.

Wie o wie weet het antwoord (puur uit nieuwsgierigheid

Heb nu ff geen digicam bij de hand anders had ik een foto kunnen posten. Zal kijken of dat (indien iemand dat wil) vanavond zal lukken

tnx
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Er zijn van jou type inderdaad een 1.4 8v (75pk) en een 1.4 16v (vanaf 2000, 98pk). Daar zit hem het verschil in denk ik.
Anonymous

elmotheelk (Eric) schreef:Er zijn van jou type inderdaad een 1.4 8v (75pk) en een 1.4 16v (vanaf 2000, 98pk). Daar zit hem het verschil in denk ik.
dan zal ik wel de 75pk versie hebben :)
Mike (spitsoor)
Contacteer:

net zoveel als mijn 1.2 (Y) :D Wel een 16V uiteraard :lol:
Christiaan_007
Contacteer:

Ik heb een renault clio uit februari 2001 met een 1.4 16v ludo versie. Nou schijnt het dat ik 98 pk heb maar ik ben even snel als een vriend van me die heeft ong 85 pk maar we zijn ongeveer even snel. is toch best raar met ong 15 pk verschil ?
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

Ja dat zou je wel moeten merken, 13 pk. (Volgens Autoweek zoeen 1,6 seconden). Misschien is die vriend beter in sprintjes trekken? :smoke:
Christiaan_007
Contacteer:

heb geenidee hij heeft een golf 4 1.4 16v misschien ligt het dan daaraan maar ik neem wel langzaam afstand maar niet veel.
Rémi clio ph3

Christiaan_007 schreef:heb geenidee hij heeft een golf 4 1.4 16v misschien ligt het dan daaraan maar ik neem wel langzaam afstand maar niet veel.
Ja goed, maar twee auto's met ongeveer dezelfde motor (beide 1,4 16v) enz. die zullen elkaar nooit ver ontlopen, misschien heeft die golf wel meer koppel of een andere versnellings bak overbrenging. Als je al langzaam weg kunt rijden van hem, dat is al een heel verschil! Om iemand te kunnen verpletteren heb je echt al vet veel meer power nodig!!
Anonymous

Christiaan_007 schreef:Ik heb een renault clio uit februari 2001 met een 1.4 16v ludo versie. Nou schijnt het dat ik 98 pk heb maar ik ben even snel als een vriend van me die heeft ong 85 pk maar we zijn ongeveer even snel. is toch best raar met ong 15 pk verschil ?
Heej kijk ik heb er ook zo eentje :) Is de Ludo met een andere motor geleverd? Want dan week ik wat het verschil is :)
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

Ludo zegt alleen iets over de uitvoering kwa interrieur volgens mij.
Dus mistlampen voor, elektrische ramen etc.
Anonymous

dennisvr schreef:Ludo zegt alleen iets over de uitvoering kwa interrieur volgens mij.
hm ok Maar er is dus wel een tijd geweest dat ze een 1.4 en een 1.4 16v verkochten?
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

yilias schreef:
dennisvr schreef:Ludo zegt alleen iets over de uitvoering kwa interrieur volgens mij.
hm ok Maar er is dus wel een tijd geweest dat ze een 1.4 en een 1.4 16v verkochten?
mijn ouders hebben een 1.2 8v Ludo en toen was ook de 1.2 16v gewoon verkrijgbaar
Anonymous

dennisvr schreef:
yilias schreef:
mijn ouders hebben een 1.2 8v Ludo en toen was ook de 1.2 16v gewoon verkrijgbaar
shit :)

nou als Christiaan_007 een foto van zijn motor zou kunnen maken :) doe ik et ook :D neem aan dat ze er verschillend uitzien.
Christiaan_007
Contacteer:

Volgens mij staat er 1.4 L weet het niet zeker maar volgens mij wel. als ik tijd heb zal ik wel ff een foto maken en f kijken of ik hem er op kan zetten. maar als het een 1.4 8v is dan kan ik het toch niet winnen van een golf 4 16v ?
edwinvr
Contacteer:

tuurlijk wel; golf is veel zwaarder!
Plaats reactie