adapterplaat?MartijnG schreef:Hoe krijgt hij 5 gaats velgen op een 4 gaats naaf?
Pimp my Laguna ;-)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
voor een adapterplaat staat het achterste wiel te ver naar binnen
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Ziet er zeker gelikt uit. 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: za 21 mei 2005 10:49
- Locatie: Leiden
Kijk maar naar mijn foto's. Mijn RXE 2.0S 16V heeft ook vijf-gaats velgen, 5*108, ET40.
http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=17833
Trouwens, je gaat mij toch niet vertellen dat ik een Volvo-motorblok in mijn Renault heb liggen? Zo ja, uit welke Volvo is die dan afkomstig?
http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=17833
Trouwens, je gaat mij toch niet vertellen dat ik een Volvo-motorblok in mijn Renault heb liggen? Zo ja, uit welke Volvo is die dan afkomstig?
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: za 21 mei 2005 10:49
- Locatie: Leiden
Hmmm, heb het al gezien. Hetzelfde blok wordt gebruikt in de V40 en S40. Nu is de vraag, wie was er eerder, Volvo of Renault. Is dit nu een Volvo of een Renault motorblok?
De 2.0s 16v heeft inderdaad de Renault n7q motorblok. Dat is in basis hetzelfde blok als de B4204 van de Volvo V40/S40 2.0
Zie ook http://www3.bc.sympatico.ca/Volvo_Books/engine2.html voor meer info over Volvo motoren.
De door Volvo en Renault gebruikte blokken zijn een gezamenlijk ontwikkeling. De blokken zijn praktisch gelijk. Wel hanteren Volvo en Renault ieder hun eigen ECU (computer). Bij de 2.0 is de bij Volvo de Fenix.
Trouwens het Volvo B4194T blok (bekend van de 1,9T4) is ook een afgeleide van de genoemde blokken. Enige echte verschil is de kleiner cilinderinhoud en als groot verschil de turbo.
Dat blok 'past' dan ook in de Laguna 2.0s 16v RTi van Renault.
Wel is het een mega klus om de computers om te zetten aangezien de T4 gebruik maakt van een EMS2000 en die is echt heel anders dan de genoemde Fenix
Ik heb zelf een 2.0s 16v met daarin een gechipte Volvo 1,9 T4 motor. Geeft 200pk/320nm op de wielen. Voor meer info over dat project stuurt mij even een p.m.
Grtx, Jordan.
Zie ook http://www3.bc.sympatico.ca/Volvo_Books/engine2.html voor meer info over Volvo motoren.
De door Volvo en Renault gebruikte blokken zijn een gezamenlijk ontwikkeling. De blokken zijn praktisch gelijk. Wel hanteren Volvo en Renault ieder hun eigen ECU (computer). Bij de 2.0 is de bij Volvo de Fenix.
Trouwens het Volvo B4194T blok (bekend van de 1,9T4) is ook een afgeleide van de genoemde blokken. Enige echte verschil is de kleiner cilinderinhoud en als groot verschil de turbo.
Dat blok 'past' dan ook in de Laguna 2.0s 16v RTi van Renault.
Wel is het een mega klus om de computers om te zetten aangezien de T4 gebruik maakt van een EMS2000 en die is echt heel anders dan de genoemde Fenix
Ik heb zelf een 2.0s 16v met daarin een gechipte Volvo 1,9 T4 motor. Geeft 200pk/320nm op de wielen. Voor meer info over dat project stuurt mij even een p.m.
Grtx, Jordan.
Jordan, prima karretje heb je hoor 

-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: za 21 mei 2005 10:49
- Locatie: Leiden
Ja, ik heb het er even over gehad met de mede-eigenaresse van de Laguna Break en die begon te watertanden bij waarden als 200pk en 320Nm, maar bij het horen van een mogelijke prijs voor dit genot sloeg te stemming snel om. Een 2.0S 16V TURBO zal het dus niet worden, maar misschien dat een andere chip (+ 11 pk en + 20Nm) een RVS uitlaat en een ander luchtfilter haar (en natuurlijk mijzelf) al voldoende kunnen bekoren. Het gaat ons immers niet om die verschrikkelijk hoge eindsnelheid, die je overigens in Nederland toch bijna nergens kunt halen) maar meer om de elasticiteit van de motor. Tussenacceleraties en vlot optrekken bij het stoplicht is waar wij voor gaan.
Na de Peugeot 605 SRti (2 liter turbo) missen wij toch wel die duw in de rug als jet het gas intrapt. Mogelijk dat het uitvoeren van de bovenvermelde opties het gevoel weer een klein beetje dichterbij brengt, al zal het nooit een turbo worden.
Wie weet over een paar jaar een nieuwe Laguna Break MET 2 liter Turbo motor, vooralsnog zijn wij blij met onze nieuwe aanwinst!
Na de Peugeot 605 SRti (2 liter turbo) missen wij toch wel die duw in de rug als jet het gas intrapt. Mogelijk dat het uitvoeren van de bovenvermelde opties het gevoel weer een klein beetje dichterbij brengt, al zal het nooit een turbo worden.
Wie weet over een paar jaar een nieuwe Laguna Break MET 2 liter Turbo motor, vooralsnog zijn wij blij met onze nieuwe aanwinst!
Ik begrijp dat je tevreden bent over je 2.0 16v break. Ik heb zelf mijn Rti vanaf 1997 en heb er in 2003 het T4 blok ingelegd.
Tot die tijd heb ik ook meer dan tevreden rondgereden.
Wel had ik toen inderdaad een openluchtfilter, chip etc. Maar verkijk je niet op de extra 10pk etc. Die merk je nagenoeg niet. Ook het soepeler worden van de motor is niet echt merkbaar.
Achteraf had ik dat chippen niet moeten doen, aangezien ik het net geld niet waard vind.
Chippen heeft imho pas zin met een turbo (diesel of benzine) aangezien dan de waarden pas echt verbeteren.
De 2.0s heeft standaard zo'n 170nm (pas bij zo'n 4500rpm) en dat is eigenlijk veel te weinig om soepel te lopen. En dat verbeterd ook niet met chippen.
Ik zou zeggen lekker sparen en dan de nieuwe 2.0t kopen! En die laten chippen.
Voor meer info over chippen en luchtfilters e.d. voor een Laguna, meld je maar even heb er indmiddels genoeg ervaring mee.
Tot die tijd heb ik ook meer dan tevreden rondgereden.
Wel had ik toen inderdaad een openluchtfilter, chip etc. Maar verkijk je niet op de extra 10pk etc. Die merk je nagenoeg niet. Ook het soepeler worden van de motor is niet echt merkbaar.
Achteraf had ik dat chippen niet moeten doen, aangezien ik het net geld niet waard vind.
Chippen heeft imho pas zin met een turbo (diesel of benzine) aangezien dan de waarden pas echt verbeteren.
De 2.0s heeft standaard zo'n 170nm (pas bij zo'n 4500rpm) en dat is eigenlijk veel te weinig om soepel te lopen. En dat verbeterd ook niet met chippen.
Ik zou zeggen lekker sparen en dan de nieuwe 2.0t kopen! En die laten chippen.
Voor meer info over chippen en luchtfilters e.d. voor een Laguna, meld je maar even heb er indmiddels genoeg ervaring mee.
Die V6 heeft imho genoeg nm's aanboord. Maar een goed luchtfilter, uitlaatsysteem en chip kan best wel wat doen.
Maar hetzelfde geld als met die 2.0 4cyl. Verwacht er niet te veel van.
Beste resultaat krijg je als je je chip laat afstemmen op je systeem van filter/uitlaat.
Heb je trouwens een Laguna I V6 24v? Of een Laguna II?
Maar hetzelfde geld als met die 2.0 4cyl. Verwacht er niet te veel van.
Beste resultaat krijg je als je je chip laat afstemmen op je systeem van filter/uitlaat.
Heb je trouwens een Laguna I V6 24v? Of een Laguna II?
Renault laguna
[img]http://img151.echo.cx/img151/5219/renaultlagunapsgstreetfighterf.th.jpg[/img]
[img]http://img151.echo.cx/img151/6210/renaultlaguna1jj.th.jpg[/img]
HIJ IS GEWELDIG
en het leuke is zo gaat onze nieuwe auto er ook uit zien



[img]http://img151.echo.cx/img151/5219/renaultlagunapsgstreetfighterf.th.jpg[/img]
[img]http://img151.echo.cx/img151/6210/renaultlaguna1jj.th.jpg[/img]
HIJ IS GEWELDIG



en het leuke is zo gaat onze nieuwe auto er ook uit zien

Een decollete is als de zon: je mag er naar kijken maar je moet er niet in staren. 

laguna 1 v6 24v handgeschakeld, bj 98 en ik geloof 196pk
Maar dat went snel,en hij gaat nooit hard genoeg wordt er nog steeds uitgereden door een boerenmest m3
open luchtfilter andere uitlaat zit er al op .
kijk en een chip levert niet zoveel op voor de prijs .ik denk dat het gewoon ophouwd,of iemand moet een turbo erop kunnen bouwen.?
Maar dat went snel,en hij gaat nooit hard genoeg wordt er nog steeds uitgereden door een boerenmest m3
open luchtfilter andere uitlaat zit er al op .
kijk en een chip levert niet zoveel op voor de prijs .ik denk dat het gewoon ophouwd,of iemand moet een turbo erop kunnen bouwen.?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
neem contact op met http://Www.mbcarperformance.com en neem een flinke duit centen mee
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Erik je begint onderhand een beetje spammerig te worden 
21 Turbo blok erin, dikke frontmount, dikke turbo, dikke uitlaat, apexi om de boel bij te sturen. En dan zit je wel richting de 300pk.
Misschien valt er ook nog wel wat te knoeien met een 25V6T

21 Turbo blok erin, dikke frontmount, dikke turbo, dikke uitlaat, apexi om de boel bij te sturen. En dan zit je wel richting de 300pk.
Misschien valt er ook nog wel wat te knoeien met een 25V6T
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
nee hoor
heet sponsoren helpen 


Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Nouja 21Turbo blokken zijn al eens gedaan, das ook een goeie optie.
Daar kun je wel een hoop extra uitpeuren... Vraag -Jo- maar eens.
Tis goedkopere oplossing als die V6 ombouwen en je hebt geld over om dat blok nog eens extra aan te slingeren ook. (en die V6 is ook nog wel wat waard
).
Daar kun je wel een hoop extra uitpeuren... Vraag -Jo- maar eens.
Tis goedkopere oplossing als die V6 ombouwen en je hebt geld over om dat blok nog eens extra aan te slingeren ook. (en die V6 is ook nog wel wat waard

het enige wat ik op mb carperformance kan vinden voor mijn auto is een brandstof drukregelaar voor 170 euro,het zal alemaaal wel maar als je de vaccuumslang van de drukregelaar erafhaalt heb je constant volledige pompdruk,en zelf hier merk je niks van,dus voor 170euries een drukregelaar amehoela
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
je moet ook persoonlijk contact opnemen, tis maatwerk, en niet een pakketje wat ze even hebben liggen
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Een set nokkenassen (op maat) is trouwens ook nog een optie, is alleen wel wat prijziger omdat je 2 sets nodig hebt ipv 1.
En daar dan een chip op maat bij, mwoa dan moet er toch nog wel wat mogelijk zijn.
En daar dan een chip op maat bij, mwoa dan moet er toch nog wel wat mogelijk zijn.
en daar voor moet ik bij mb zij dus
ok zal eens contact opnemen en wat gaan sparen,als dat lukt met die benzine slurper,maar er niemand op dit forum wie al een s aan zon v6 geknutseld heeft,nu ik er over na denk heb ik paul(geloof ik)van mb gespoken in essen in opde essen motorshow en die zij ook dat het lastig was de v624v en dat hun er nog niks voor hadden nog niet eens een open filter,die heb ik nu zelf inelkaar gebrouwd met een k&n leverancier en wat rioolpijp(kan niet zonder GAMMA).
ok zal eens contact opnemen en wat gaan sparen,als dat lukt met die benzine slurper,maar er niemand op dit forum wie al een s aan zon v6 geknutseld heeft,nu ik er over na denk heb ik paul(geloof ik)van mb gespoken in essen in opde essen motorshow en die zij ook dat het lastig was de v624v en dat hun er nog niks voor hadden nog niet eens een open filter,die heb ik nu zelf inelkaar gebrouwd met een k&n leverancier en wat rioolpijp(kan niet zonder GAMMA).
-
- Berichten: 830
- Lid geworden op: di 23 okt 2001 0:00
- Locatie: Lutjewinkel !
- Contacteer:
ik ben op zoek naar foto's van een achterkant van een laguna 1 met de bubbele remus als achterdemper... dit om mijn vrouw ervan te overtuigen dat het een mooie sportdemper is..
wie kan mij daar aan helpen?
wie kan mij daar aan helpen?
Behalve dat ie op deellast benzine slurpt als een idioot. Niet goed voor de motor!rico1047 schreef:het enige wat ik op mb carperformance kan vinden voor mijn auto is een brandstof drukregelaar voor 170 euro,het zal alemaaal wel maar als je de vaccuumslang van de drukregelaar erafhaalt heb je constant volledige pompdruk,en zelf hier merk je niks van,dus voor 170euries een drukregelaar amehoela
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
doe gewoon een foto van jouw achterkant en dan shoppen we er wel een remus aan 

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Berichten: 830
- Lid geworden op: di 23 okt 2001 0:00
- Locatie: Lutjewinkel !
- Contacteer:
ja erik, helaas heb ik daar (nog) geen foto van... komt dit weekend!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
maken dan



Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Sinds vandaag ... nieuw velskes.
[img]http://users.telenet.be/ward.pittoors/i ... /3-6-1.jpg[/img]
[img]http://users.telenet.be/ward.pittoors/i ... /3-6-5.jpg[/img]
[/img]
[img]http://users.telenet.be/ward.pittoors/i ... /3-6-1.jpg[/img]
[img]http://users.telenet.be/ward.pittoors/i ... /3-6-5.jpg[/img]
[/img]
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
aparte velgen zeg!
staan em niet slecht trouwens!
@Ollie: wanneer kan t pimpen beginnen?
staan em niet slecht trouwens!

@Ollie: wanneer kan t pimpen beginnen?
