Erik Olijnsma schreef:Ik heb net Sin City gedownload van internet, en wil dit op een schijf zetten.
het zijn 2 avi bestanden en 2 SRT bestanden. het avi bestanden op een dvd zetten is geen probleem, alleen behoud ik niet de ondertiteling.
want de srt bestanden kan ik niet via nero op die dvd zetten.
wie weet hoe dit moet, of het wel kan?
moet je de avi bestanden converteren naar DVD of VCD/SVCD ofzo, en met een tooltje DirectVobSub in de achtergrond draaiend wordt dan de ondertiteling automatisch of zelf instelbaar meegecodeerd.
Maar ik heb me hier maar een beetje in verdiept, is mij teveel moeite om een film te gaan hercoderen voor de vaste ondertiteling.
Je kunt de avi's ook afspelen met een media player die de ondertitel bestandjes eroverheen projecteert, bijv. Classic Media Player of BSPlayer, en als je dan de naam van de ondertitelbestandjes gelijk doet aan de naam van de avi bestanden dan gaat het zelfs automatisch (in ieder geval in BSPlayer).
Maar dan moet je de AVI's + SRT's wel als data branden in nero, en omdat het dan een data schijf is zal je dvd speler het niet als een dvd zien en afspelen.
Zelfs als je een divx & co player hebt zullen dan de ondertitels er niet bij komen te staan, de divx player kan misschien de film wel spelen maar kent dan hoogstwaarschijnlijk niet de SRT-tjes + functionaliteit om het over je film te projecteren.
Als je het niet erg vind dat het alleen op de pc te bekijken is, d.m.v. een player die de ondertitels kan projecteren, ben je zo klaar.
En ondertitels zijn te vinden op ondertitel.com (ondertitel zonder s), mochten ze eens niet bijgeleverd zijn.