~Haas~ schreef:vanwege regenwater van plassen enz in je filter...dat wil je niet hebbe
Daar is het volgens mij een luchtfilter voor. Maar met een lucht/vochtigheid van 80% komt er toch ook water naar binnen? Heb het nu natuurlijk niet over dat er in een keer een halve liter water naar binnen gaat.
klopt, heb je wel gelijk in, lucht mag best wat vochtig zijn, maar als je lekker toeren aan t draaien bent en dus flink wat lucht aanzuigt en je rijd dan vol door een plas waardoor je alleen water aanzuigt, dan komt dat vanzefl in je motor. En je weet wat er gebeurt dan..
T zal niet snel gebeuren, maar ik zou m er nooit plaatsen, dat risico zou ik niet nemen..
Koelvloeistof reservoir zit inderdaad achter het schutbord...vond het ook wel netjes zo.
Wil eventueel binnenkort op de motorkap een luchthapppertje maken voor wat extra koude lucht...maar dat komt nog wel.
Wij hebben dit toevallig een jaar of 2 geleden op een Ibiza20VT geprobeerd.
Met een gesloten filter systeem waar een aanzuigbuis naar onder de bumper ging. Schuin geplaatst zodat het risico op vocht binnenkrijgen eigenlijk vrij minimaal was.
En toch blijkt er dan ineens erg veel vocht in te komen, die auto heeft ook een luchtmassameter die daar sowieso al niet tegen kan en die legde om de paar weken het lootje.f We hebben het zelfs geprobeerd met een Viperkit, waar we IN het filter nog eens een dubbele bodem hebben gemaakt, ook dit hielp niet.
Dus in deze moet ik haas zeker gelijk geven, er komt aanzienlijk meer vocht binnen (om maar te zwijgen over klein vuil en stofdeeltjes die vaak zo klein zijn dat ze niet gefilterd worden).
Effe een vraagje ik zag op pagina 1 dat jullie het hadden over een dump-valve nu is mijn vraag of die ook op een renault megane coupe gezet kan worden en wat daar allemaal bij komt kijken.
Gewoon--Gerard schreef:Effe een vraagje ik zag op pagina 1 dat jullie het hadden over een dump-valve nu is mijn vraag of die ook op een renault megane coupe gezet kan worden en wat daar allemaal bij komt kijken.
Zit er een Turbo op je Coupé?
Zo niet dan is het niet mogelijk een werkende dumpvalve te monteren.
Gewoon--Gerard schreef:Effe een vraagje ik zag op pagina 1 dat jullie het hadden over een dump-valve nu is mijn vraag of die ook op een renault megane coupe gezet kan worden en wat daar allemaal bij komt kijken.
Zit er een Turbo op je Coupé?
Zo niet dan is het niet mogelijk een werkende dumpvalve te monteren.
Ow srry nee die zit er niet op nee
Ben wat dat betreft ook maar een leek maar wou wel eens iets anders.
Is het mogenlijk een turbo in tebouwen?
Is het het waard?
En wat zullen de kosten zijn heeft het posi/nega gevolgen?