newbie: Safrane V6i Baccara. Doen of niet?

Post hier al je vragen over de Renault Safrane
Plaats reactie
hans_zelf

Hallo heren (of zijn er hier ook autogekke dames?)

Ik heb al jaren een zwak voor "dikke" auto's. Heb heel lang in een Sierra XR4i (3.0) gereden, en tot vorige week in een Mitsubishi Sigma. Tot vorige week want toen vergat iemand achter mij te remmen waardoor de boel aardig in elkaar zit (economisch total-loss, erg fijn :evil: ). Daarom ben ik op zoek naar een "nieuwe" bak. Moet lekker ruim zijn, liefst V6 met alle toeters en bellen. Merk vind ik niet zo belangrijk, ik wil gewoon een fijne reisauto.
Nu kwam ik een Safrane V6i Baccara tegen en dat lijkt me wel wat. Alleen weet ik weinig tot niets van de Safrane, en al helemaal niet van deze uitvoering. Dus vandaar mijn vraag aan de experts die ik hier hoop te vinden: hoe is jullie mening over dit type? En dan gaat het niet over of-ie lekker rijdt en/of retesnel is want dat geloof ik wel. Ik ben meer geinteresseerd in kwaliteit van de V6 en eventuele zwakke plekken (ik las ergens iets over de automaat?).

Bij voorbaat dank!

Hans
Menno

as far as I know heeft die motor in principe het eeuwige leven.
canonballman

motor wel ja, daar durf ik ook mn handen voor in het vuur te steken.
Automatische bak echter niet.........

Je kunt altijd geluk hebben natuurlijk, en misschien ga je er weinig km mee maken, maar goed zijn die automaten niet echt.
Haas
Car: Megane RS

dan repareer jij die toch voor m, reinier. Handel! ;)
-PAZ-
Über-Spammer

automaat bak, gaat meestal +/-200.000 km mee afhankelijk van rijstijl en of er veel met zware aanhanger is gereden. maar bij normaal gebruik zijn ze na 200.000 toch echt wel toe aan een revisie.
hans_zelf

Lekker die snelle reacties (Y)

Wat moet ik voor zo'n bakrevisie ongeveer rekenen?
En oh ja, loopt zo'n blok een beetje lekker op LPG?

Hans
Riël
Über-Spammer

Als je je een eventuele nieuwe automaat meecalculeert, eens rondkijkt wat je ervoor kwijt bent, zul je erg veel plezier eraan beleven! Heerlijke auto!
Fleetwood

paz-maniac schreef:automaat bak, gaat meestal +/-200.000 km mee afhankelijk van rijstijl en of er veel met zware aanhanger is gereden. maar bij normaal gebruik zijn ze na 200.000 toch echt wel toe aan een revisie.
ik heb ze toch ook al met 70.000 kapot gezien hoor.... :D

verder een perfekte auto, rijdt heerlijk, beetje duur in verbruik... :smoke:
ik word er zoo moei van.
-PAZ-
Über-Spammer

wij hadden laats op mijn werk vw transporter T4 daar was de bak bij 35.000km al gaar, maar door de band gezien halen de meeste auto's wel 200.000 km. een automaatbak is niet echt hufterbestendigt.
voor een beetje revisie moet je toch rekenen op 1000 tot 2000 euri
hans_zelf

Oke, duidelijk.
Hoe merk ik tijdens een testrit dat de bak aan revisie toe is? Ik snap wel dat als-ie een kolereherrie maakt er iets mis is, maar zijn er voordien kleine signalen waar ik op kan letten?

Hans
Riël
Über-Spammer

Als ie niet soepel schakelt. Met duidelijke stootjes. Stoek stoek is niet goed :)

Kijk ook even naar het atf peil, je ziet er wel aan of ie enigszins onderhouden is.
-PAZ-
Über-Spammer

kleur van de olie zegt ook heel veel, is deze zwart dan is ze al lang niet meer ververst, moet een beetje paars achtig van kleur zijn. olie pijlen doe je bij automaat trouwens bij draaiende motor en de schakelhendel in de stand N. beste is gewoon om elke 25.000km ofzo bakolie + filter te vervangen dan gaan ze het langste mee
geoarth

alleen het probleem is dat je de olie en filter niet zelf kan vervangen en dus op de veel te dure dealer aangewezen bent

bakrevisie varieert van 1800-2200 euro
3.0 v6i op lpg gaat goed maar houd je temperatuur in de gaten
koprevisie kost ca 1500 euro maar dat is zelf te doen (zweet)

ik heb zelf twee 3.0 v6i's een op lpg en automaat en een benzine handgeschakeld het houd je wel bezig maar als ze rijden dan rijden ze ook

geweldig

technisch had de afwerking beter gekunt maar dat is algemeen bekend
vooral de af fabriek startonderbreking met alarm kan wel eens veroorzaken dat je te laat op je afspraak komt

groeten

George
hans_zelf

Heren, de service op dit forum is puik :worship:
Maandag hoor ik of mijn auto inderdaad total-loss is; als ik op zoek moet naar een andere zal ik de Safrane serieus overwegen en jullie zeker nog verder om advies vragen.
Ff een zijsprongetje trouwens: is de V6 uit de Safrane dezelfde als die uit de Espace?

Hans
geoarth

yep is trouwens dezelfde als de bi-turbo echter zonder turbo
2x 3.0 v6i rxe bouwjaar 1993
en nog niet overspannen
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

naja.... dezelfde...... :p :wink:
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Fleetwood

zonder turbo's bedoel je dan... :lol:
ik word er zoo moei van.
Plaats reactie