Léon => seat ibi Total loss, binnenkort opzoek naar een C
-
is goed ik hoor het wel of zit hij er intussen al in?
Goed, is alweer een tijdje stil. Wat heb ik gedaan de laatste tijd! Niet veel!!!!
weinig tijd, slecht weer, geen zin. Gisteravond, ineens een ingeving, dat ik er wat aan wilde doen. mn turbo druk meter erin gebouwd, velgen gepoetst. vandaag mn slang ophalen (van waterpomp naar radiateur) zat een scheur in, gelijk maar een originele besteld. Bij van de Tol in oud byerland. 15 een 2e hands, en een nieuwe 35 euro. Kunnen we beter een nieuwe nemen.
Binnen kort effe een update met foto's (ga het weer proberen)
zal binnenkort ook eens radiator inbouwen.
Hoorde trouwens dat je 3 ontluchtings punten zijn, 1 op de grote slang van waterpomp naar radiator, op dat kleine slangtje van waterpomp naar uh....... rechterkoplamp (?????) en waar is die andere?

Binnen kort effe een update met foto's (ga het weer proberen)
zal binnenkort ook eens radiator inbouwen.
Hoorde trouwens dat je 3 ontluchtings punten zijn, 1 op de grote slang van waterpomp naar radiator, op dat kleine slangtje van waterpomp naar uh....... rechterkoplamp (?????) en waar is die andere?

Goed effe een beginnetje gemaakt om de radiator eruit te halen, en nieuwe radiator slang besteld, dus oude eraf gehaald....
En wat zit daarin??????? aan de kant van de waterpomp, mooie schone blauwe koelvloeistof, maarrrrr aan de kant van de radiator dikke vieze zwart/bruine drap, ben bang dat echt alle slangetjes los kunnen om ze schoon te maken. Maar waar zou die drap vandaan komen?
mvg leon
En wat zit daarin??????? aan de kant van de waterpomp, mooie schone blauwe koelvloeistof, maarrrrr aan de kant van de radiator dikke vieze zwart/bruine drap, ben bang dat echt alle slangetjes los kunnen om ze schoon te maken. Maar waar zou die drap vandaan komen?
mvg leon
-
dat is van die pil die ze erin hebben gestopt en een verstopping!!!!!
nou dan zullen we van de week maar eens beginnen met de nieuwe radiator en alle slangen schoon maken, en nieuwe koelvloeistof
jullie horen van me, en pascal als ik er helemaal niet meer uitkom, kan ik je dan bellen?
jullie horen van me, en pascal als ik er helemaal niet meer uitkom, kan ik je dan bellen?

-
ja is goed hoor ik hoor het wel
terwijl we nog bezig zijn met de radiator en de slangen, ook nog effe gekeken naar dumpvalve(s), staan ze bij autostyle in het boek!!!! 49 en 79 en 139, gaat om de grootte, ook is er een dumpvalve en een blow-off valve, zit daar verschil tussen?
en zijn de dumpvalve's van de autostyle goed?
mvg léon
mvg léon
niemand? 

als je van plan bent 139 euro uit te geven, ga dan naar biesheuvel en bestel een Forge. Of ga op zoek naar een Baileys, plezier gegarandeerd. 

Immer wieder die verdammte Holländer
Lees hier maar eens:Leon schreef:terwijl we nog bezig zijn met de radiator en de slangen, ook nog effe gekeken naar dumpvalve(s), staan ze bij autostyle in het boek!!!! 49 en 79 en 139, gaat om de grootte, ook is er een dumpvalve en een blow-off valve, zit daar verschil tussen?
mvg léon
http://www.clubrenaultsportives.nl/foru ... 02&start=0
Is pas besproken
Eindelijk heb ik afgelopen zaterdag eens mn radiator eruit gehaald, alles schoon gespoten. en de nieuwe erin!
En wat denken jullie?
Hij koeld nu perfect, precies in t midden, en bij veel turbo gebruik en stationair draaien, gaat die naar zn 3e streepje.
Ook de radio ingebouwd, doet het ook.
Alleen tijdens het genieten van de auto brak mn koppelingskabel
Nieuwe voor besteld, dus binnenkort kunnen we weer
grt Leon
En wat denken jullie?
Hij koeld nu perfect, precies in t midden, en bij veel turbo gebruik en stationair draaien, gaat die naar zn 3e streepje.

Ook de radio ingebouwd, doet het ook.
Alleen tijdens het genieten van de auto brak mn koppelingskabel

Nieuwe voor besteld, dus binnenkort kunnen we weer
grt Leon
-
ik hoor vaker dat de koppelinglkabel breekt tijds testritjes
bij mij ook tijdens het testen van mn verlaging 

helemaal mee eensBeter dat hij breekt tijdens een test ritje dan dat je b.v. ergens in verweggiestan staat toch.
Nog effe een vraagje, als ik een dumpvalve koop, zonder fitting kit (zit namelijk al een T stuk op mn slang, maar is nu dichtgedraaid met een moer) is dat dan moeilijk aan te sluiten? de valve op de slang aansluiten lijkt me geen probleem, maar weet mijn god niet waar dat kleine slangetje heen moet, acherkant spruitstuk ofzo? 

-
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Contacteer:
Probeer eens het slangetje tussen de DV en het t-stuk te vinden... ik heb nog steeds geen passende gevonden. Bij de winkel is de diameter altijd kleiner.
-
- Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
- Contacteer:
@Maus: Leverancier = Bosch -> verkopen geen slangetjes
@Riël: dat zei ik zojuist, dat slangetje dat 18mm binnendiameter moet zijn (ongeveer) is niet te koop per meter... vacuumslangetje natuurlijk wel, maar dat is mijn probleem ook niet
@Riël: dat zei ik zojuist, dat slangetje dat 18mm binnendiameter moet zijn (ongeveer) is niet te koop per meter... vacuumslangetje natuurlijk wel, maar dat is mijn probleem ook niet

mannen en vrouwen, de volgende problemen op het moment!
- voorruit moet eruit vanwege barst. (geen probleem) nieuwe incl bevestigen kost 260 euro. Maar krijg geen garantie omdat ik roest rond de voorruit heb, wat te doen?
- Dumpvalve, SQV (ofzo) 135 gaat nog korting vanaf, maar is dat wat?
mvg leon
- voorruit moet eruit vanwege barst. (geen probleem) nieuwe incl bevestigen kost 260 euro. Maar krijg geen garantie omdat ik roest rond de voorruit heb, wat te doen?
- Dumpvalve, SQV (ofzo) 135 gaat nog korting vanaf, maar is dat wat?
mvg leon
Leon, is het een idee om gelijk de parafan/raamlijst te spuiten? Kost wel aardig wat $$, maar dan kan je er voorlopig weer tegenaan...
Tenzij je plannen hebt om de auto weg te doen natuurlijk....
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
nee ik hou m gewoon, ik wil m best laten spuiten maar waar? maar neem aan dat toch ook de roest eerst moet worden weg geslepen?Chris schreef:Leon, is het een idee om gelijk de parafan/raamlijst te spuiten? Kost wel aardig wat $$, maar dan kan je er voorlopig weer tegenaan...
Het lijkt me wel verstandig om de roest eerst weg te halen ja.Leon schreef:wil m best laten spuiten maar waar? maar neem aan dat toch ook de roest eerst moet worden weg geslepen?

Zijn er geen autospuiters/schadeherstellers bij jou in de regio?"Moet je gewoon eens langsrijden voor een prijsopgave. Kunnen ze gelijk je ruit erin zetten.
Laatst gewijzigd door Chris op wo 25 mei 2005 7:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
das een goed idee inderdaad, gaan we dat is even doen (navraag doen natuurlijk
) hou jullie op de hoogte!!
en trouwens heb weer een koppelings kabel, koppelt weer lekker
moet alleen nog kleppen stellen, tikt nogal
die dumpvalve???? iemand enig idee
bedankt

en trouwens heb weer een koppelings kabel, koppelt weer lekker

moet alleen nog kleppen stellen, tikt nogal
die dumpvalve???? iemand enig idee
bedankt
-
ik heb mijn parafaan ook laten herstellen, nou echtLeon schreef:nee ik hou m gewoon, ik wil m best laten spuiten maar waar? maar neem aan dat toch ook de roest eerst moet worden weg geslepen?Chris schreef:Leon, is het een idee om gelijk de parafan/raamlijst te spuiten? Kost wel aardig wat $$, maar dan kan je er voorlopig weer tegenaan...

het merk dumpvalve ken ik niet! maar voor 127.63 heb je een mooie competion forge dumpvalve. http://www.biesheuvel.nl/shop/cat/156/renault_5
http://www.biesheuvel.nl/ENGINE/main.ph ... mdv006.jpg
is dit wat?
heb wel eens gehoord dat de DV open blijft staan als de motor stationair loopt, en bij deze DV niet, past die eigenlijk wel op en 5, omdat er staat 1.8 T (seat Golf enz..)
Wie heeft ervaring met deze DV [/url]
is dit wat?
heb wel eens gehoord dat de DV open blijft staan als de motor stationair loopt, en bij deze DV niet, past die eigenlijk wel op en 5, omdat er staat 1.8 T (seat Golf enz..)
Wie heeft ervaring met deze DV [/url]
-
Die heb ik nog wel liggen van bosch! zou alleen niet weten waar ik hem moet plaatsen want de slang aansluitingen zijn veel kleiner als die van een 5gtt
dus monteren wordt alleen een probleem, kan je niet gewoon een (op maat) slangetje tussen het T-stuk doen en de DV?