Als ik de motor start en dan in de vrij een beetje gas geef dan valt het toerental terug onder het stationair toerental en beginnen de lampen zwakker te worden tot hij weer een beetje stationair loopt en dan weer hetzelfde.
Precies hetzelfde gebeurd als ik schakel en dus het gas even los laat dan slaat de motor zelfs compleet af...
Wie kan me vertellen wat er aan de hand is ?
Motor slaat af
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
toch grappig dat zo'n lekje een hele motor kan stilleggen. 

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
ja sorry, niet voor jou, maar ik heb het ook gehad
En achteraf bekeken......ga je er toch een beetje om lachen, maar was niet naar bedoeld tegen jou hoor

En achteraf bekeken......ga je er toch een beetje om lachen, maar was niet naar bedoeld tegen jou hoor

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Ohhh Oke dan accepteer ik het bloemetje van jeErik Olijnsma schreef:ja sorry, niet voor jou, maar ik heb het ook gehad![]()
En achteraf bekeken......ga je er toch een beetje om lachen, maar was niet naar bedoeld tegen jou hoor

Maar ik word een beetje ziek van alles, want dan heb ik net zelf de remblokken en remschijven vervangen. Dat was al niet goedkoop, en nu dit weer. Ik ben benieuwd wat het wordt als dit weer opgelost is.
Kan dat lek erin komen door bijvoorbeeld een marter ofzo ?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12075
- Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
das wel erg vergezocht
maar het kán

Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
-
- Berichten: 2019
- Lid geworden op: ma 3 feb 2003 12:54
- Locatie: Catsop
controleer gewoon je slangen ff, kan een kwestie van 5 minutjes zijn, positief denken 

Ook ff je stappenmotor schoonmaken idd.
Veel clio's hebben hier last van dat het toerental terug valt. Maar dat hij dan ook uitvalt is wel erg extreem.
Is het probleem niet na +/- 5a10 minuten verdwenen? Als de motor wat warmer begint te worden?
Veel clio's hebben hier last van dat het toerental terug valt. Maar dat hij dan ook uitvalt is wel erg extreem.
Is het probleem niet na +/- 5a10 minuten verdwenen? Als de motor wat warmer begint te worden?
Zover heb ik het nog niet laten komen. Wilde eerst zeker weten wat er dan nu aan de hand was. Anders gaat nog meer kapot en dan ben ik nog verder van huis heMadmaus schreef:Ook ff je stappenmotor schoonmaken idd.
Veel clio's hebben hier last van dat het toerental terug valt. Maar dat hij dan ook uitvalt is wel erg extreem.
Is het probleem niet na +/- 5a10 minuten verdwenen? Als de motor wat warmer begint te worden?
das wel verstandig van je ja!
Misschien heel ff stationair laten draaien kijken wat er gebeurd.
Ik heb der ook last van. Moet nog me stappenmotor ff schoonmaken. Kom er steeds niet aan toen.
Maar als ik hem start loopt ie heel ff goed, daarna gaat hij naar ongeveer 400 toeren (zie je ook aan de lichten idd) en daarna schiet hij omhoog naar 1500 toeren max. Om vervolgens weer terug te zakken. Dit duurt tot hij een beetje op warmte is!
Succes
Misschien heel ff stationair laten draaien kijken wat er gebeurd.
Ik heb der ook last van. Moet nog me stappenmotor ff schoonmaken. Kom er steeds niet aan toen.
Maar als ik hem start loopt ie heel ff goed, daarna gaat hij naar ongeveer 400 toeren (zie je ook aan de lichten idd) en daarna schiet hij omhoog naar 1500 toeren max. Om vervolgens weer terug te zakken. Dit duurt tot hij een beetje op warmte is!
Succes
Dat verhaal komt inderdaad wel aardig in de richting ja.Madmaus schreef:das wel verstandig van je ja!
Misschien heel ff stationair laten draaien kijken wat er gebeurd.
Ik heb der ook last van. Moet nog me stappenmotor ff schoonmaken. Kom er steeds niet aan toen.
Maar als ik hem start loopt ie heel ff goed, daarna gaat hij naar ongeveer 400 toeren (zie je ook aan de lichten idd) en daarna schiet hij omhoog naar 1500 toeren max. Om vervolgens weer terug te zakken. Dit duurt tot hij een beetje op warmte is!
Succes
Is dat schoonmaken veel werk ? want ik moet namelijk hier alles aan de straat doen, want we hebben geen garage hier.

controleer eens met draaien de motor en een spuitbus remreiniger.
spuiten bovern/onder tegen de intlaat spruitstuk.
spuiten tegen achter/voor de gasklephuis (achter de bedieningskabel, dus alles wat van achter het gasklep zit..)
EN alle slangen die aan het inlaatspruitstuk zit en achter de gasklep dus..
spuiten bovern/onder tegen de intlaat spruitstuk.
spuiten tegen achter/voor de gasklephuis (achter de bedieningskabel, dus alles wat van achter het gasklep zit..)
EN alle slangen die aan het inlaatspruitstuk zit en achter de gasklep dus..
hehehe daar vraag je me wat....als je aan de bestuurderskant aan de auto staat dan links kort bij de motor, zitten twee stekkers en daarvan was er 1 los.Madmaus schreef:Welke kabel dan?????Ernie E. schreef:Het is al opgelost....zat een kabel los.....grtzzz
Toch bedankt voor alle reacties.
![]()
![]()
Gr
-
- Berichten: 279
- Lid geworden op: do 24 feb 2005 18:28
- Locatie: Geffen - Noord Brabant
Wat is een stappenmoter eigenlijk???Riël schreef:Denk kapotte stappenmotor of wat valse lucht.
Doet ie het altijd of alleen bij starten?
Een dag niet gescheurd is een dag niet geleefd.
-
- Berichten: 279
- Lid geworden op: do 24 feb 2005 18:28
- Locatie: Geffen - Noord Brabant
toevallig een fototje van? 

Een dag niet gescheurd is een dag niet geleefd.
Dankzij zo'n clio ben je na een jaar wel een volleerd monteur!
Waar zit die stappen motor nu in een clio? Stationair loopt mijnes ook niet helemaal fris meer.
Waar zit die stappen motor nu in een clio? Stationair loopt mijnes ook niet helemaal fris meer.
-
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: do 26 feb 2004 13:40
- Locatie: Utrecht
Hij zit voor/naast je gasklephuis ongeveer.
Het is een cilindervormig ding, met luchtslangen eraan.
In een paar minuten heb je hem eruit.
Schoonmaken doe je met carburateur reiniger, of anders remmenreiniger.
Gr, Frits.
Het is een cilindervormig ding, met luchtslangen eraan.
In een paar minuten heb je hem eruit.
Schoonmaken doe je met carburateur reiniger, of anders remmenreiniger.
Gr, Frits.
-
- Berichten: 125
- Lid geworden op: vr 1 apr 2005 9:18
- Locatie: utrecht
das knap heb er nu al 6 jaar opzitten en ben nog niet volleerd monteur !MarcoG schreef:Dankzij zo'n clio ben je na een jaar wel een volleerd monteur!
Waar zit die stappen motor nu in een clio? Stationair loopt mijnes ook niet helemaal fris meer.
en begin binnenkort weer aan een tweede opleiding denk dat ik dan liever nog een clio erbij koop

Moet je alles zelf doen, leer je het wel.crazy ass clio schreef:das knap heb er nu al 6 jaar opzitten en ben nog niet volleerd monteur !MarcoG schreef:Dankzij zo'n clio ben je na een jaar wel een volleerd monteur!
Waar zit die stappen motor nu in een clio? Stationair loopt mijnes ook niet helemaal fris meer.
en begin binnenkort weer aan een tweede opleiding denk dat ik dan liever nog een clio erbij koop
@Frits Danke voor de uuuutleg
