Schakelpaneel tegen het plafond

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Snotpork

Dit leek me de beste rubriek, persoonlijk dus..... hopelijk staat ie hier goed.

Ik wil dus een schakelpaneel tegen het dak aan monteren met aantal voor schakelaars voor neon enzo. Nou wil ik graag weten hoe ik die kabels het handigste kan trekken, zonder het hele plafond er af te slopen. He al een aantal forums gelezen en 't er weer terug op zetten is ook nog al een probleem schijnt, dus.....

Alle tips / ideeen enzo zijn welkom

Alvast bedankt, Peter
le mouton noir (sandy)
Contacteer:

Snotpork schreef:Dit leek me de beste rubriek, persoonlijk dus..... hopelijk staat ie hier goed.

Ik wil dus een schakelpaneel tegen het dak aan monteren met aantal voor schakelaars voor neon enzo. Nou wil ik graag weten hoe ik die kabels het handigste kan trekken, zonder het hele plafond er af te slopen. He al een aantal forums gelezen en 't er weer terug op zetten is ook nog al een probleem schijnt, dus.....

Alle tips / ideeen enzo zijn welkom

Alvast bedankt, Peter
ehhhh wat voor een wagen gaat dit over?
NielsT

Denk gewoon via de A-stijl en dan bovenlangs je raam naar het midden trekken?
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

idd, gewoon via de a-stijl
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Snotpork

Het gaat om een Clio uit '95

Was wel zo handig om dat er bij te zetten :D

Thanks voor de snelle reacties ...
Haas
Car: Megane RS

yeps, via de a-stijlen. Pas wel op dat je je hemel een btje zachtjes behandeld, beschadigen is zonde, die dingen krijg je maar sporadisch heel en netjes uit een wagen... :(
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

~Haas~ schreef:yeps, via de a-stijlen. Pas wel op dat je je hemel een btje zachtjes behandeld, beschadigen is zonde, die dingen krijg je maar sporadisch heel en netjes uit een wagen... :(
nee hoor, valt best mee. als je maar een beetje aanvoelt waar die drukpunten zitten
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
Snotpork

Heb ondertussen al een manier gevonden. Heb de handsvaten aan de rechterkant lsogeschroefd en het plastic stukkie van de a-stijl en boven de deur losgetrokken.
Toen effe voorzichig met mijn vingers tussen zitten wroeten en met een stuk speakerkabel zitten vissen. En op een aantal plaatsen is het dus mogelijk om de draad een flink eind over de hemel te douwen, dus...... 'probleem' opgelost. :)
Ik ga dus binnenkort beginnen met de bouw van de middenconsole. Dan maak ik een gleuf in het hemel in de midden en lijm ik er een aantal stukken mdf op zodat de console vastgeschroefd kan worden.

Allen bedankt voor jullie reacties en tips ... (Y)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Contacteer:

lijmen is ver af te raden, voor zit onder de hemel een metalen plaat met ruimte tussen die plaat en het dak, schroef het daar aanvast
Snotpork

Hoi, tijd geleden dat ik hier weer online was ....

Ben vanmiddag weer bezig geweest om mijn middenconsole tegen het dak te krijgen maar ...

Had al van iemand gehoord dat ze bij montage van tft 's alles losschroeven (zonnekleppen enzo) en dat dan de hemel stukkie naar beneden kwam. En dat ze dan dus een plaatje multiplex boven de hemel schoven
Dus ikke blij ... Had al blij een plaatje multiplex gezaagd en daar een paar slagmoeren in geramd maar dat feest ging dus niet door. Op de plek waar mij het handigst leek om daar de achterkant te moteren zit dus een heel stuk 'glaswol' achtig spul.

Dus wie o wie kan mij vertellen hoe ik het handigst me middenconsole kan monteren want ik heb van alles geprobeerd ... met stukkie installatiedraad zitten 'vissen' hoe en waar er ruimte was enzo, smal gleufin hemel gesneden om me plaatje er bovenop te kunnen schuiven, en ik ben er nog niet uit gekomen.

Weet iemand of er toevallig geen voorbereiding voor binnenverlichting zit in de midden van een Clio ? Anders zou ik me console kunnen verlengen en de achterkant dus daaraan kunnen monteren.

Wie heeft er nog meer / andere ideeën ? please help ...

Hier gaat het trouwens om ... inmiddels is ie al klaar en ben ik bezig met het scahakelpaneel zelf.
[img]http://img206.imageshack.us/img206/9894/middenconsoledak0022lb9.jpg[/img]
Sanderclioll

euh, jij bent neonic op carputerforum toch ?
Sanderclioll

..
Laatst gewijzigd door Sanderclioll op do 20 dec 2007 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Snotpork

Ideetje ?

Is het verstandig om ergens in de midden een stukkie hemel+isolatie weg te snijden en dan een stuk multiplex tegen het dak aan te lijmen?
Was een idee van iemand op een ander forum...

Wat ik me dan afvraag ... is het verstandig ... en kan het geen kwaad ivm de zon die er zomers op staat te branden ?
En indien dit 'verstandig' zou zijn ... waar mee te plakken, TEK7 hoor ik regelmatig.
Plaats reactie